فهرست مطالب

۳ راه برای کاهش درد زانو

آسیب های تاندون ، رباط ها و مفصل می تواند اثرات مخربی روی برنامه تناسب اندام داشته باشد و ماه ها طول می برد تا به طور کامل بهبود یابد. در واقع طبق تحقیقات اخیری که روی ۱۰۰۰ ورزشکار انجام شده این نوع آسیب ها بیشتر از هر عامل دیگری ورزشکار را مدتها از تمرین کردن دور می کند.

در حالیکه ورزش شدید فشار زیادی به مفصل ها و بافت های همبند وارد می کند نکات زیر به شما کمک خواهد کرد خطر آسیب های جدی تر را کاهش دهید که این خطرات به نوبه خود می توانند برنامه تمرینی شما را از رده خارج کنند.

  1. افزایش آهسته بار وزنه

چون ترمیم و تقویت تاندون نسبت به عضلات دیگر کندتر صورت می گیرد بسیار مهم است که با دقت مقدار شدت تمرین خود را کنترل کنید. اگرچه عضلات شما قادرند فشار زیادی از وزنه ها را تحمل کنند اما تاندون های شما ممکن است اینطور نباشند و نتوانند. یک نمونه خوب از این میزان بالای آسیب تاندون در میان کسانی که استروئید مصرف می کنند پیداست.

با گذشت زمان فشار زیاد بر روی بافت های همبند می تواند منجر به آسیب های مزمن مثل التهاب تاندون و پارگی رباط ها شود بنابراین خیلی مهم است که به آرامی شدت تمرین خود را بالا ببرید و به مرور افزایش در بار وزنه داشته باشید.

  1. با هفته ها کاهش تمرین به خودتان زمانی برای بهبودی دهید

تعادل بین زمان استراحت و برنامه تمرینی شدید می تواند کمی شبیه راه رفتن روی طناب (بندبازی) باشد. بدنسازان و پاورلیفترها همزمان با هفته ها استراحت دادن به مفصل هایشان ، سطح تناسب اندام خود را نیز حفظ می کنند. در طول هفته های استراحت بدنسازان به طور چشمگیری مقدار وزنه ای که بلند می کردند را کاهش می دهند معمولا ۵۰ تا ۶۰ درصد از وزنه ای که معمولا بر می داشتند را میزنند. بنابراین مفصل های آنها از وزنه های سنگین خلاص می شوند اما عضلات شان کمی تحریک می شوند.

برخی متخصصان فیتنس عقیده دارند چهار هفته استراحت برای بهبود مفاصل لازم است اما برخی دیگر معتقدند دو بار در سال باید به مفاصل استراحت داد. شما می توانید با توجه به بدنتان و حسی که در مفصل های خود دارید تصمیم بگیرد چه میزان به انها استراحت دهید.

  1. خود را با ریز مغذی ها تقویت کنید

ورزشکاران تنها به فکر درشت مغذی ها هستند و دلیلشان این است که خوردن نسبت متعادلی از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها مهمترین عامل در هر تمرین و ورزشی است. اما تعداد بسیاری از افراد توجه به ریز مغذی ها را نادیده می گیرند که برای سلامت کلی بدن و همچنین سلامتی  مفصل ها بسیار مهم می باشند.

شما می توانید با مکمل های دارویی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی سلامت مفصل های خود را بالا ببرید :

  • گلوکزامین و کندراتین برای مفاصل قوی ضروری هستند و نشان داده شده که میزان ترمیم بافت های همبند را افزایش می دهند.
  • ویتامین C به منظور تسریع تاندون و ترمیم غضروف مفید نشان داده شده است.
  • روغن ماهی و بذر کتان مدت طولانی است که معروف به روان کردن مفاصل است.
  • قرص های مولتی ویتامین مکملی ضروری برای زندگی فعال هر فرد است. مولتی ویتامین های خوب حاوی زینک و منیزیم می باشند. کمبود این دو نوع ویتامین منجر به مشکلات مفصلی می شود.

  منبع : http://yon.ir/aP1qR

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه