برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

این مواد غذایی تابستانه برای عضله سازی بشقاب غذای شما را درخشان تر و مغذی تر خواهد کرد و بدن شما را از مواد مغذی تامین خواهند کرد.همچنین خستگی عضلانی بدن را به تاخیر می اندازند، چربی می سوزانند و سطح تستوسترون را بالا می برند. ظرف غذای خود را از این مواد غذایی پر کنید تا به اهداف تناسب اندام خود برسید.

عضله سازی

  1. گیلاس

وقتی در باشگاه سخت تمرین می کنید حتما بعد از تمرین التهاب در بدنتان رخ می دهد. گیلاس می تواند فرایند ریکاوری بدن را به خاطر ترکیبات آنتی کسیدان قدرتمندش تضمین کند. تمرینات شدید آسیب اکسیداتیو به عضلات وارد می کند که آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس می توانند با آن مقابله کنند. طی یک تحقیق گروهی از دوندگان قبل از دویدن به مدت یک هفته روزانه دوبار شربت طبیعی گیلاس خوردند. نتیجه آن کاهش درد عضلانی و التهاب بود.


عضله سازی

  1. گوجه نرسیده (گوجه سبز)

دفعه بعد که در میدان تره بار رفتید دنبال گوجه کال یا نرسیده بگردید. وقتی هنوز کاملا نرسیده اند بازم قابل خوردن هستند. گوجه های نرسیده حاوی سطح بالایی از تومادین است یک ماده شیمیایی که به معده کمک می کند گوجه هضم شود. این ماده مانع ضعیف شدن عضلات می شود و نقش سنتز پروتئین عضله را ایفا می کند.


عضله سازی

  1. هندوانه

هندوانه میوه ای است که می تواند درد عضله را تسکین دهد. یک تحقیق منتشر شده از مجله اسپانیایی نشان داد آب هندوانه می تواند درد عضلات بعد از تمرین را کم کند زیرا هندوانه حاوی آمینو اسید ال سیترولین است. سیترولین به عنوان گشاد کننده ی عروق نیز عمل می کند که موجب پمپاژ بیشتر خون به عضلات می شود.


عضله سازی

  1. تمشک (بلوبری)

این لیست مواد غذایی تابستانی بدون تمشک کامل نخواهد بود. تمشک سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که خستگی عضلات را کاهش می دهد. یک فنجان تمشک را به شیک بعد از تمرین خود اضاف کنید تا بدنتان تنظیم و متعادل شود.


عضله سازی

  1. طالبی

از انجاییکه طالبی حاوی فروکتوز پایینی است یکی از محدود میوه هایی است که دارای کربوهیدرات سریع الهضم می باشد. بعد از یک شب استراحت که بدنتان سوخت و ساز را تنظیم کرده طالبی را به وعده صبحانه ی پروتئینی خود اضاف کنید تا به سوخت گیری از ذخایر گلیکوژن بدن کمک کند.


عضله سازی

  1. کدو

خواه کدو سبز باشد یا کدو تنبل (کدو زرد)، هردو جز یک خانواده هستند و سرشار از ویتامین و مواد معدنی به خصوص منیزیم می باشند. منیزیم نقش حیاتی در انقباض عضلات ایفا می کند و عملکرد اکتین و میوزین را پشتیبانی می کند. زمانیکه عضلات شما منقبض می شوند، اکتین و موزین کم می شوند و طول فیبر عضلانی شما را کاهش می دهند و سپس به حالت عادی برمی گردند. داشتن مقدار زیاد منیزیم در سیستم بدن میتواند از گرفتگی ناخواسته عضلات جلوگیری کند. کدو سبز سرشار از ویتامین B9 می باشد که به تجزیه درشت مغذی ها کمک می کند.


عضله سازی

  1. فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای آخر ماده غذایی تابستانی است چون سرشار از آنزیم، ویتامین، مواد شیمیایی گیاهی، اکسپاسین می باشد. فلفل دلمه  را در وعده های غذایی خود فراموش نکنید.


عضله سازی

  1. برگ چغندر

برگ چغندر یک سبزی برگ دار تیره رنگ است که سرشار از منیزیم می باشد و به هماهنگی و تنظیم بدن کمک می کند. بنابراین اگر از کلم و اسفناج خسته شده اید می توانید برگ چغندر را امتحان کنید.


عضله سازی

  1. هلو

این میوه خوشمزه تابستونی سرشار از ویتامین B6، نیاسین، فولات و ویتامین C است. ویتامین B به تجزیه پروتئین و کربوهیدرات کمک می کند در حالیکه ویتامین C سطح کورتیزول را متوقف می کند و موجب بالا رفتن سطح تستوسترون می شود.


عضله سازی

  1. فلفل تند

با فلفل تند کمی حرارت به بشقاب خود اضاف کنید. تحقیقات نشان داده که اکسپاسین موجود در فلفل می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و موجب لاغر شدن بدن در تابستان شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد