فهرست مطالب

آغاز رقابت

در هر ورزشی رقابت وجود دارد. در خیلی از رشته های مبارزه ای، یار تمرینی نقش زیادی دارد اما در بعضی رشته ها مثل بدنسازی که عمده تمرینات انفرادی انجام میشود شما باید از کلید هایی استفاده کنید که شما را در فاز رقابت حفظ کند. در این مقاله ۳ کلید مهم برای تبدیل شدن به یک جنگجوی تمرینی را بررسی میکنیم.

برای خودتان دفترچه ای برای ثبت وقایع داشته باشید. بعضی ها چندین سال است که دفتر تمرین دارند. هر آن چه که در تمرین انجام می دهید را یادداشت کنید. با این ثبت ها میشود در آینده متوجه شد چه روش هایی کار کرده اند و چه روش هایی نه. با این روش می توان رقیب خود شد و همواره تلاش کرد که خود قبلی را شکست داد. برای آنکه بتوانید یک مبارز خوب باشید ۳ نکته مهم در این مقاله می آموزیم که با به کارگیری شان در روزهای امتحان و مسابقه میتوانید با اعتماد به نفش کامل حاضر شوید.

  • در تمرین رقابت کنید

وقتی که در برنامه تمرین خود لازم است حرکاتی را به مقدار ست و تکرار مشخصی اجرا کنید، میتوانید از کسی بخواهید که زمان تمرین را ثبت کند و در نوبت بعدی تلاش کنید که تمرین را سریع تربه انجام برسانید.یا اگر قصد دارید به ناتوانی برسید میتوانید تعداد تکراری که جلسه قبل به ناتوانی رسیده اید را یادداشت کنید و سعی کنید این عدد را ارتقا دهید. وقتی که قصد دارید حداکثر تکرار ممکن را انجام دهید، باید رکورد قبلی خود را شکست دهید. از تصویرسازی استفاده کنید،راه های زیادی برای رقابت با خود یا رقیب تمرینی در طول یک جلسه تمرین وجود دارد.

  • اعتقاد به روش تمرین

برای ورزشکاری که میخواهد به موفقیت برسد،باید به روش تمرین خود اعتقاد داشته باشد.حتی اگر بهترین روش تمرین یا برترین مربی را در اختیار ندارید، اعتقاد داشتن خیلی مهم است و گاهی اوقات میتواند کاستی های برنامه تمرین را پوشش دهد. اگر ورزشکاری اعتقادش این است که بهترین روش تمرین را داشته است در روز مسابقه با اعتماد به نفس ظاهر می شود و میداند که تلاش هایی که انجام داده به نتیجه خواهد رسید. این اتفاق نیاز به اعتماد شما نسبت به تمرین دارد که خودتان را تمرین دهید یا دنبال کمک های حرفه ای بروید.

  • هر روز حداکثر تلاش

به طور حتم این کار انجام میشود اما لازم است در هر تکرار از هر ست تمام تلاش خود را انجام دهید.

این قاعده به بهترین شکل شما را برای مسابقه ای که پیش رو داریدآماده می  کند اما همچنین یک ابزار ذهنی قدرتمند است که زمان مسابقه به کار می آید. این قاعده نه تنها در جلسات تمرین وزنه به کار می آید بلکه همچنین در ریکاوری و استراحت هم کار میکند. یکی از بدترین عوامل تباه کننده موفقیت ورزشکاران شک داشتن و تردید است. اینکه شک داشته باشید که به اندازه کافی تمرین کرده اید یا خیر میتواند موقعیت تان را خراب کند. ورزشکارانی که میدانند در هر جلسه تمرین با کل توان خود ظاهر شده اند میتوانند با اعتماد به نفس خیلی بالایی به مسابقات ورود کنند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه