فهرست مطالب

انرژی قبل از تمرین

به عنوان یک بدنساز یا فیتنس کار حتما می دانید که برای پروتئین سازی در بدن به اسید آمینه ها نیاز داریم. این را هم حتما می دانید که اسید آمینه ها به دو گروه ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. اما آیا می دانید کدام اسید آمینه ها مهم تر از بقیه هستند؟ می توانید از اسیدهای آمینه برای انرژی قبل از تمرین استفاده کنید. تنها کربوهیدرات ها نیستند که به شما انرژی می دهند. اسید های آمینه می توانند در کنار وظیفه اصلی شان که پروتئین سازی است، این نقش را نیز بازی کنند و پیش از تمرین به عنوان انرژی دهنده مصرف شوند. از این سه اسید آمینه به عنوان بمب انرژی پیش از تمرین تان استفاده کنید.

اسیدهای آمینه شاخه ای (BCAA)

سه اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین را به عنوان اسیدهای آمینه شاخه ای می شناسیم که برخلاف سایر اسیدهای آمینه، به طور مستقیم حین تمرین، به عنوان منبع تامین انرژی مصرف می شوند. پس از تمرین که غالبا بدن برای تامین انرژی سراغ چربی ها می رود، BCAA برای عضه سازی به مصرف می رسند. بنابراین اگر ۵ تا ۱۰ گرم BCAA را دقیقا قبل از شروع تمرین مصرف کنید، هم به شما انرژی می دهد هم به عضله سازی تان کمک میکند. سعی کنید از BCAA با نسبت ۲ به ۱ لوسین به دو اسید آمینه دیگر استفاده نمایید، به این ترتیب با مصرف ۵ گرم از آن، ۲/۵ گرم لوسین، ۱/۲۵ کرم ایزولوسین و ۱/۲۵ گرم والین دریافت می کنید.

آیا باید مکمل BCAA مصرف کنید؟

گلوتامین

کلوتامین به چند روش باعث افزایش انرژی می شود. هنگامی که بین ست ها استراحت می کنید عضلات تان می توانند از گلوتامین برای تامین انرژی استفاده کنند. به این ترتیب بین ست ها عضلات ریکاوری شده و قدرت و استقامت بیشتری برای انجام ست بعدی پیدا می کنید. گلوتامین همچنین به تولید بی کربنات کمک می کند. بی کربنات مواد شیمیایی موثر در ایجاد خستگی را خنثی می نماید.

علاوه بر اینها، گلوتامین باعث افزایش هورمون رشد شده که آن نیز در آزاد شدن چربی از سلول های چربی موثر است. این اسید آمینه بازسازی ذخایر گلیکوژن در سلول های عضلانی را بهبود می بخشد و در نتیجه انرژی بیشتری برای تمرین خواهید داشت. گلوتامین سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند، بنابراین قبل از تمرین، ۵ تا ۱۰ گرم گلوتامین مصرف کنید.

سیترولین مالات

این محصول ترکیبی است از اسید آمینه سیترولین با اسید مالیک ( مالات ). سیترولین در بدن به آرژنین تبدیل می شود که تولید نیتریک اکساید را افزایش می دهد. نیتریک اکساید جریان خون را به عضلات افزایش داده و در نتیجه مواد غذایی و اکسیژن بیشتر به سلول های عضلانی می رسند و سطح انرژی بالاتر می رود.

سیترولین در دفع آمونیاک از بدن نیز نقش دارد. آمونیاک ماده ای سمی است که از سوخت و ساز اسیدهای آمینه حین تمرین تولید می شود. با دفع آمونیاک از بدن، احساس خستگی دیرتر به وجود می آید.

مطالعات نشان داده است که مکمل سیترولین مالات خستگی را به تاخیر می اندازد، ATP که منبع اصلی انرژی همه سلول هاست را افزایش می دهد و سطح کراتین فسفات را بالا می برد، بنابراین پیش از تمرین، ۱ تا ۳ گرم سیترولین مالات مصرف کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه در “بمب انرژی قبل از تمرین

ارسال دیدگاه