5 نکته در مورد سویا که باید بدانید

۵ نکته در مورد سویا که باید بدانید

سویا حاوی ترکیباتی به نام فیتو استروژن می باشد که اساسا نسخه گیاهی هورمون استروژن زنان است اما
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
  • سویا سطح تستوسترون را کاهش می دهد

سویا؛ حاوی ترکیباتی به نام فیتو استروژن می باشد که اساسا نسخه گیاهی هورمون استروژن زنان است اما این نکته حائز اهمیت است که فیتو استروژن ها مثل استروژن بدن مردان عمل نمی کند. شواهد فراوانی وجود دارد که سویا سطح تستوسترون را کاهش نمی دهد و حجم عضله را از بین نمی برد.

  • سویا با درشت مغذی ها بسته بندی می شود

یک فنجان سویای پخته حاوی ۲۹۸ کالری، ۲۹ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات و ۱۵ گرم چربی می باشد. یک قاشق پودر پروتئین سویا حاوی ۱۲۰ کالری، ۲۵ گرم پروتئین، ۱ گرم کربوهیدرات و ۱٫۵ گرم چربی می باشد.

  • سویا به ریکاوری شما کمک می کند

اضافه کردن پودر پروتئین سویا به شیک های قبل و بعد از تمرین روشی عالی برای استفاده از آنتی اکسیدان های فراوان سویا برای بهبود ریکاوری از ورزش می باشد. به نسبت برابر آن را به پروتئین وی خود اضافه کنید.

  • جریان خون و HGH (هورمون رشد) را افزایش می دهد

این ماده تنها به خاطر آنتی اکسیدان هایش مفید نیست بلکه سطح نیترواکسید را نیز افزایش می دهد و جریان خون را به عضلات و سطح رشد هورمون ها را بالا می برد.

  • سویا سطح لپتین (هورمون سیری) را تنظیم می کند

در بزرگسالان با بیماری های متابولیک مثل چاقی، حساس به انسولین، یا دیابت نوع دو، پروتیئن سویا ممکن است نقش مهمی در کاهش سطح لپتین (نشانگری که می تواند بیماری قلبی را تحت تاثیر قرار دهد) داشته باشد. معمولا بعد از غذا لپتین افزایش می یابد و به مغز سیگنال هایی می فرستد که شما سیر یا اشباع شده اید. با این وجود در افراد چاق یا حساس به انسولین، سطح لپتین به صورت مزمن افزایش یافته و اثر آن بر مغز کاهش می یابد. سطح لپتین بالا مانع گرسنگی نمی شود و در عوض شروع به تحت تاثیر قرار دادن دیگر جنبه های سلامتی مثل سیستم ایمنی بدن و سلامت قلب و عروق از جمله فشار خون بالا می کند. در افراد دارای اختلالات متابولیکی، خوردن سویا ممکن است به کاهش سطح لپتین تا محدوده ی سالم کمک کند.

منبع : muscleandfitness.com

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۷۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۰۳دیدگاه

ارسال دیدگاه