فهرست مطالب

  • سویا سطح تستوسترون را کاهش می دهد

سویا؛ حاوی ترکیباتی به نام فیتو استروژن می باشد که اساسا نسخه گیاهی هورمون استروژن زنان است اما این نکته حائز اهمیت است که فیتو استروژن ها مثل استروژن بدن مردان عمل نمی کند. شواهد فراوانی وجود دارد که سویا سطح تستوسترون را کاهش نمی دهد و حجم عضله را از بین نمی برد.

  • سویا با درشت مغذی ها بسته بندی می شود

یک فنجان سویای پخته حاوی ۲۹۸ کالری، ۲۹ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات و ۱۵ گرم چربی می باشد. یک قاشق پودر پروتئین سویا حاوی ۱۲۰ کالری، ۲۵ گرم پروتئین، ۱ گرم کربوهیدرات و ۱.۵ گرم چربی می باشد.

  • سویا به ریکاوری شما کمک می کند

اضافه کردن پودر پروتئین سویا به شیک های قبل و بعد از تمرین روشی عالی برای استفاده از آنتی اکسیدان های فراوان سویا برای بهبود ریکاوری از ورزش می باشد. به نسبت برابر آن را به پروتئین وی خود اضافه کنید.

  • جریان خون و HGH (هورمون رشد) را افزایش می دهد

این ماده تنها به خاطر آنتی اکسیدان هایش مفید نیست بلکه سطح نیترواکسید را نیز افزایش می دهد و جریان خون را به عضلات و سطح رشد هورمون ها را بالا می برد.

  • سویا سطح لپتین (هورمون سیری) را تنظیم می کند

در بزرگسالان با بیماری های متابولیک مثل چاقی، حساس به انسولین، یا دیابت نوع دو، پروتیئن سویا ممکن است نقش مهمی در کاهش سطح لپتین (نشانگری که می تواند بیماری قلبی را تحت تاثیر قرار دهد) داشته باشد. معمولا بعد از غذا لپتین افزایش می یابد و به مغز سیگنال هایی می فرستد که شما سیر یا اشباع شده اید. با این وجود در افراد چاق یا حساس به انسولین، سطح لپتین به صورت مزمن افزایش یافته و اثر آن بر مغز کاهش می یابد. سطح لپتین بالا مانع گرسنگی نمی شود و در عوض شروع به تحت تاثیر قرار دادن دیگر جنبه های سلامتی مثل سیستم ایمنی بدن و سلامت قلب و عروق از جمله فشار خون بالا می کند. در افراد دارای اختلالات متابولیکی، خوردن سویا ممکن است به کاهش سطح لپتین تا محدوده ی سالم کمک کند.

منبع : muscleandfitness.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه