برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

رونی کلمن به ایران آمد و ما اخلاق را باختیم

رونی کلمن برنده شد یا ما؟هر کجای جهان حرف از پرورش اندام باشد نام ایران جلب توجه میکند اما آیا ما ایرانیان در تمام زمینه های این ورزش درست عمل میکنیم؟
بعد از انقلاب این رشته ممنوع بود برای شروع مجدد این ورزش زحمات زیادی کشیده شد خون دلها خورده شد و صدها نفر زندگی خود را در این راه وقف کردند و بسیار زحمت کشیدند تا ایران به این جایگاه در پرورش اندام رسید.

پس از سال ها محرومیت و کج دهانی وزارت ورزش فدراسیون ما از وزنه برداری مستقل شد، ما بدنسازان حرفه ای را به جهان معرفی کردیم و هر سال یک دو جین مدال جهانی میگیریم. مربیان خوبی داریم، و هزاران امتیاز مثبت دیگر اما با این همه خوبی بعضی وقتها کارهای کودکانه  ای هم میکنیم.

فارغ از کارهای کودکانه ای که در اعمال و حرکات مدیریت و سرپرستان فدراسیون های قبلی و فعلی دیدیم و میبینیم که هر یک مثنوی هفتاد من است در این روزها در کاری عجیب و با شیطنت بعضی از خودیها و بعضا خون دل خورده های این رشته در اجرای برنامه ای نمایشی رونی کلمن مزاحمت هایی ایجاد کردند و نهایتا موفق به کنسل کردن آن شدند. و اتفاق افتاد آنچه نباید می افتاد.

در این نوشته قصد داریم چند نکته و چند سوال مطرح نمایم تا شاید به تحلیلی درست برسیم:

۱ – فدراسیون بدنسازی برای همه برنامه های خود بودجه کافی نمیگیرد و محکوم به درآمد زایست چون وضعیت مالی ورزش از ظاهر حقوق کیروش و مشکلات مالی تیمهای پیروزی و استقلال پیداست مدیران فدراسیون هم دنبال افراد و شرکت هایی هستند که بتوانند در چهارچوب های حداقلی آتش این ورزش را روشن نگه دارند حالا خلافهایی هم در این بین اتفاق می افتد که بعضا آشکار است و همه آنهایی که باید بدانند میدانند.

۲ – شرکتی آمده و برای اعتبار خود و درآمد زایی رونی کلمن را دعوت کرده که به ایران بیاید، نمایش بدهد، نکاتی بگوید، عکسی بگیرند و برود. این کار بدی نیست چه بسا به ورزشکاران حرفه ای ما هم در آینده از دیگر نقاط جهان این دلارها و این برنامه ها پیشنهاد شود. تا اینجای کار بدون اشکال است.

۳ – دوستانی که در زمان اوج خود همین پولها را میگرفتند و بعضی از آنها الان هم میگیرند به شهرهای دیگر میرفتند، دارو میفروختند و هنوز هم  میفروشند و هزاران کار خارج از قانون دیگر انجام میدادند درست در زمان ورود رونی کلمن شاکی شدند که رونی بازنشسته شده رونی گران، رونی بی سواد، رونی بی دست پا و ما و دوستانمان همه چی میدانیم، به رونی هم یاد داده ایم و فدراسیون چنین است و چنان و…! چرا پول جوانان مملکت را به او میدهید چرا خانم فلان آمده چرا رونی میخواهد برای خانمها فیگور بگیرد. دقت کنید با این که از چند ماه قبل مشخص بود درست لحظه ورود رونی شروع به جو سازی کردند که این خود دلیل بزرگ غرض ورزی و هدفمند بودن انتقادها بود چون آنها نه با شرکت مجری و نه با رونی کلمن که آنها با فدراسیون مشکل دارند چون یا آنها را در سال های قبل از فدراسیون رانده اند که دلایلش جای بحث دارد یا این که آنها را راه نداده اند.

آقایان یکی دوست دارد با قهرمان ۸ دوره مسترالمپیا عکس بگیرد هزینه اش را هم میدهد یک نفر دوست دارد از رونی کلمن گواهی آموزشی بگیرد یکی میخواهد از رونی کلمن بی سواد (از دید شما) چند نکته بپرسد! یکی میخواهد از او مصاحبه فیلم و امضا بگیرد پول هم از جیب خودش است جوانان دیگر کشورها هم همین پولها را به علی تبریزی و عباسپور میدهند ایرادش کجاست و چه نقصی دارد؟

اصلا حرفه ای های دنیا هزینه های خود را همین گونه در می آورند بازار این ورزش با همین گونه درآمدها گرم است و اصلا فیگور نمایشی جلوی بانوان در برنامه رونی کلمن نبود یا گفتند قهرمان مسترالمپیا دارو مصرف میکند ولی قهرمان جهان مصرف نمیکند هر کس نداند همه اهالی پرورش اندام که میدانند کجا چه خبر است چرا عوام فریبی میکنید و حتی دوران قهرمانی چکارها که نکردید.

۴ – آیا با آبروی پرورش اندام ایران بازی نشد؟ قطعا شد. چرا که ما یک اسطوره مطرح جهان را دعوت کردیم و مهمان ما شد پول هم گرفت (البته او مردانگی کرد و در روز خارج شدن از ایران یک سوم مزدش را گرفت و گفت من برنامه ای اجرا نکردم تا پول کامل بگیرم تا ما باز هم شرمنده مرام یک آمریکایی شویم) و ما نه تنها از وجود او استفاده ای نبردیم بلکه با بی ادبی او را هم رنجاندیم و شخصیت کوتاهی از پرورش اندام ایران را در جهان به نمایش گذاشتیم.

دوستان منتقد اصلا فکر نکردند با این حرکات مسئولین فدراسیون جهانی، حرفه ای های دنیا، مطبوعات، علاقمندان به پرورش اندام در ایران و جهان با شنیدن اخبار این اتفاق ها در مورد ما چه قضاوتی میکنند؟ آیا نمی گویند این چه کار کودکانه ای بود، شما که انقدر در پرورش اندام خود با هم دیگر مشکل دارید و در کشورتان چنین ظرفیت هایی ندارید چرا با آبروی خود و قهرمان مستر المپیا بازی میکنید؟

آقایان منتقد یک نکته را نباید فراموش کنید این گونه حرکات تمام وجهه داخلی و خارجی ما را تخریب میکند و داشته های پرورش اندام را کمرنگ میکند و باید بدانید که اگر با مسولین مشکل دارید و از نبودن خود در مجموعه فدراسیون ناراحت هستید و از اینکه منافعی ندارید عصبانی هستید به آبروی ورزش ایران پنجه نکشید؛ کسب مسولیت در فدراسیون چرخشی است و نمی شود با تخریب دیگران، نتیجه گرفت یک مدت شما در فدراسیون بودید و حالا اجازه دهید دیگران جای شما بیایند.

به جای تخریب، تحقیر و رایزنی با نهادهای دولتی و امنیتی و کنسل کردن برنامه رونی کلمن، تلاش کنید آن هم تلاش سازنده و ورزشی تا شاید دوباره به مسولیت برگردید. در ثانی این مسولین حال حاضر فدراسیون را خود شما آقایان آوردید و بعضا از شاگردان و دوستان گرمابه و گلستان شمایند! آنها عوض شده اند یا شما دستتان کوتاه شده؟

آیا بهتر نیست به رفتار حال و گذشته خود سری بزنید و در آن بازنگری کنید؟ هر بار به بهانه ای خود را در رسانه ها مطرح کردن مشکلی از شما حل نمیکند اصل ماجرا جای دیگر است آن را چاره کنید. شما هم که درفدراسیون بودید همینگونه عمل میکردید ما هم دیدیم هم شنیدیم.

نویسنده: اصغر مرادی

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

4 پاسخ

    1. ریچارد فرای ایران شناس معروف امریکایی که عمرش را وقف معرفی وشناخت ایران به جهان کرد وتنها انتظارش دفن شدن در کنار زاینده رود بود وچند تند رودر اصفهان با جو سازی این اجازه را ندادند

  1. دست شما درد نکنه از این مطلب. داغ دلمو تازه کردین…
    آبرومون تو جهان رفت،به خاطر چند تا بی سوادِ حسودِ از خود راضی که از رشته ی بدنسازی و پرورش اندام هیچی سرشون نمیشه.
    جای تاسفش اینجاست که این آدم که نه، این بووووووق هارو آوردن گذاشتن مسئوووول فلان فلان که از اون هیچی سرشون نمیشه.
    میگن ۱۵۰هزار دلار میره تو جیب رونی کلمن، یکی نیست بگه خوب به تو چه آخه بوووووووق… مگه این ۱۵۰ هزار دلار از جیب تو میره بووووق بووووووق.
    میان ادعا میکنن که ما سمینار های آموزشی میزاریم… بچه های ما آموزش دیده هستن! به شما هم آموزش میدن! از این قُد بازیا در میارن! یکی نیست بگه آخه بچه های شما کدومشون ۸دوره پیاپی قهرمان مستر المپیا شده؟ کدومشونو هرجا برن میشناسن؟(البته توهین به بزرگان ایرانی که همه وقت و جونشونو پای این ورزش میزارن نباشه). من طرفم با اون بوووووووووقایی هست که از ورود رونی کلمن این قهرمان به ایران نا راضی بودن، به جا اینکه بیان افتخار کنن!!! واقعا خیلی بووووووقین. یه مشت بوووووقِ بووووق که هرچقدرم بهشون بگی بوووووووووووووووق بازم کمشونه. بووووووقاااااا… (حرف دلم بود به این بوووقا)

  2. با سلام و عرض ادب.حق باشماست.و اینکه هر مدیری اشکال فروان در مدیریت وقت خود دارد.چه خوب بود این اتفاق نامیمون ایجاد نمی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی