برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

دمبل ها

سال گذشته او بعد از آخرین مسابقه ای که داد حدود ۲ ماه کامل استراحت کرد و پس از آن تمرینات را از سر گرفت و بهترین نتایج را هم به دست آورد. او از روش تمرین نیل هیل یعنی Y3T استفاده می کند و خیلی هم با آن نتیجه گرفته است. اریک فانک هاوسر همچنان تحت اسپانسری شرکت یونیورسال است و با وجود یک خانواده سالم تلاش های خود را انجام می دهد تا در بدنسازی حرفه ای فعال باقی بماند.

تکنیک های غذا خوردن در محل کار

من تمام عمرم شغل تمام وقت داشته ام و به خوبی می دانم که با مسئولیت های کاری چگونه می توان به عنوان یک بدنساز تغذیه درستی انجام داده و به حد کافی در طول روز به بدن مواد غذایی رساند. یکی از دیوانه وارترین روش هایی که داشتیم این بود که تکه هایی از گوشت را در ظرفی در جیبم می گذاشتم. روش دیگر این بود که به اتاق استراحت می رفتم و آنجا غذا می خوردم. شاید این تمیزترین کاری نباشد که می شود انجامش داد اما من باید به رژیم غذایی ام متعهد می بودم و باید هر کاری می کردم تا وعده های غذایی خود را بخورم. وقتی که برای حرفه ای شدن تلاش می کردم این گونه غذا می خوردم و این روش جواب داد. در شغلی که در حال حاضر دارم می توانم هر چقدر که می خواهم نوشیدنی داشته باشم، بنابراین همیشه یک شیکر همراهم است. در آخرین دوره آماده سازی ام به خاطر دارم یک ماهی را در شیکر انداختم و پس از مخلوط کردنش آن را خوردم. خیلی روش ها برای دریافت کالری اضافی حین حضور در محیط کار وجود دارد. اگر نمی توانید هیچکدام از این کارها را انجام دهید پس برای بزرگتر و حجیم تر شدن آمادگی لازم ندارید. یک بدنساز واقعی هر کاری که لازم باشد انجام می دهد تا غذای خود را بخورد. نوشیدنی های پروتئینی را دوست خود بدانید و از اضافه کردن موادی مثل جو، کره بادام زمینی و ماهی به نوشیدنی های خود واهمه ای نداشته باشید.

تغذیه بعد از تمرین

من همیشه فکر می کنم که وعده بعد از تمرین یکی از مهم ترین وعده ها برای استفاده از مکمل های غذایی است. اعتقاد دارم که بدن شما بعد از تمرین مثل یک اسفناج است که باید به آن تمام مواد مغذی مورد نیاز را بدهید. اولین کاری که انجام می دهم نوشیدن یک مخلوط ریکاوری کننده است. اول از BCAAS استفاده می کنم. بعد از آن همیشه یک پروتئین وی ایزوله دارم و مولتی ویتامین را می خورم. پس از آن که به خانه می رسم (حدود یک ساعت بعد از مکمل ها) یک وعده غذایی دارم. ترجیح می دهم برنج سفید و بوقلمون را بخورم و اگر در فاز حجم باشم، دنبال چیزی که شیرین باشد هستم. به نظرم بعد از تمرین بهترین زمان برای غذاخوردن است. از این زمان برای شروع رشد جدید استفاده کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سخت تمرین کنید و بعدش چیزی نخورید.

تغذیه اصل بدنسازی بعد از تمرین

وقتی دمبل سبک است

در خیلی از باشگاه ها دمبل ها تا یک حدی سنگین هستند و این باعث می شود در بعضی از حرکات نتوانید تا حد مورد نیاز خود به عضله هدف فشار بیاورید. به عنوان مثال یکی از حرکات مورد علاقه ام در تمرین زیر بغل تک دمبل خم است که همیشه از آن استفاده می کنم اما در یکی از باشگاه هایی که تمرین می کنم دمبل های سنگین ندارند و من ناچارم تکنیک های خاصی بزنم تا جبران شود. یکی از کارهایی که انجام می دهم اجرای زیربغل تک خم با دستگاه اسمیت است. برای انجام این حرکت کافی است از پهلو کنار دستگاه اسمیت بایستید و حرکت را درست مثل دمبل اجرا کنید. من شراگ اسمیت تکی هم اجرا می کنم که باز هم باید از پهلو کنار دستگاه قرار بگیرید و انجامش دهید. حرکات دیگری هم می شود به صورت تک دست اسمیت اجرا کرد مثل پرس سرشانه، پرس سینه و یا کول هالتر. اینها نه تنها تنوع را به تمرین می آورند بلکه مشکل کمبود دمبل های سنگین را نیز گاهی حل می کنند فقط کافی است مقداری خلاق باشید.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد