فهرست مطالب

در این قسمت از مقاله تمرین وتغذیه به شما توصیه میکنیم که ماده مغذی در حین تمرین شما بی‌نهایت ساده باشد. شما باید قبلاً، وعده غذایی قبل از تمرین خود را به منظور رشد وارد جریان خون‌ تان کرده باشید تا عضلات گرسنه را در حین تمرین با آنها تغذیه کنید. عضلات‌ تان باید به واسطه تغذیه قبل از تمرین، در زمان تمرین به کربوهیدرات دسترسی داشته باشند تا از ذخیره گلیکوژن موجود در عضلات چشم‌ پوشی کنند. گلیکوژن، سوخت مورد نیاز عضلات برای زمان تمرین می‌باشد و بدون آن اجراهای تمرینی با مشکل مواجه می‌شود.

همچنین دسترسی به اسید آمینه نیز به واسطه تغذیه قبل از تمرین، در حین تمرین لازم است. با وجود دسترسی به هر دو مورد کربوهیدرات و پروتئین در زمان تمرین است که با کاهش فرآیند متابولیسم در عضلات و چشم‌ پوشی از گلیکوژن موجود در عضلات مواجه می‌شویم.

در زمان تمرین فرد باید همه توجهش را تا آنجا که می‌تواند به عضلاتش معطوف کند و در چنین زمانی تنها کاری که باید در خلال پمپ عضلات انجام دهید، توسعه هیدراسیون بدن با مصرف آب فراوان است.

تغذیه در حین تمرین را دست کم نگیرید و مهم‌تر از همه توجه داشته باشید که به راستی در این زمان باید به مصرف چه مواد مغذی و چه مکمل‌ هایی بپردازید؟

* آب:

در ابتدا توصیه می‌شود در حین تمرین باید روی اجرای صحیح متمرکز شوید نه موردی که می‌خورید. اما بعد از آن تنها کاری که باید انجام دهید مصرف آب است. ممکن است از آنجایی که این مسئله بسیار ساده به نظر می‌ رسد از انجام آن غافل شوید.

اصول آب خوردن در حین تمرین بدنسازی

اما توجه داشته باشید که آب به منظور هیدراسیون مجدد سلول‌ها بسیار ارزشمند است و از آنجایی که به منظور عملکرد «فرآیندهای داخلی بدن در زمان تمرین» مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مهم است که در این زمان هیدراته باشیم.

* محلول‌های پروتئینی:

بعضی‌ ها سعی می‌ کنند در این زمان به جای آب به مصرف محلول‌ های پروتئینی بپردازند. اما توجه داشته باشید که فرد در این زمان با توجه به این که دو ساعت قبل از تمرین به مصرف غذاهای ویژه قبل از تمرین پرداخته به میزان کافی اسید آمینه در جریان خون خود دارد.

نوشیدن یک محلول پروتئینی در حین تمرین بدی هم دارد، زیرا جریان خون در این حالت به منظور عملکرد فرآیند هضم به معده می‌رود و میزان کمتری از آن به عضلاتی می‌ رود که باید روی آنها کار کنید. خب، البته نوشیدن محلول پروتئینی در این زمان کمی هم احمقانه است زیرا قبل از تمرین به مصرف آن پرداخته‌اید، بعد از تمرین هم بلافاصله به مصرف آن می‌پردازید، پس بی‌ فایده است که در حین تمرین نیز به مصرف آن بپردازید.

افرادی که در طی تمرین به مصرف مکمل‌ ها می‌پردازند، تنها پول خود را هدر می‌دهند. شخصی که در طی روز در زمان قبل و بعد از تمرین به مصرف مکمل می‌پردازد، نیازی به مصرف مکمل بیشتر در حین تمرین ندارد، تکیه‌کردن بیش از اندازه بر روی مکمل‌ ها کار درستی نیست.

مصرف زیاد مکمل بدن را به منظور کسب عضله عادت می‌دهد و بدن بدین منظور وابسته آن ها می‌شود. درست مانند استروئیدها که وقتی بدنسازان از آن ها استفاده می‌کنند فواید عظیمی به دست می‌ آورند اما وقتی به ترک آنها می‌پردازند، با کاهش زیاد وزن روبرو می‌شوند. زیرا بدن‌ شان دیگر نمی‌تواند بدون مصرف دارو حجیم شود.

بنابراین توجه داشته باشید در این زمان به مصرف مکمل نیازی نیست. اگر جلسه تمرینی کمتر از ۵/۱ ساعت است سعی کنید فقط آب بنوشید، اما اگر زمان تمرین بیشتر از ۵/۱ ساعت است می‌توانید به مصرف مکمل‌هایی بپردازید که باعث کاهش قابل توجه اسید لاکتیک می‌شوند و به جبران موادی می‌ پردازند که در حین تمرین ‌کردن از دست می‌دهید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه