برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۶ نکته ظریف از دکتر بودن برای چربی سوزی

دکتر بودن برای چربی سوزی

اگر هدفتان این است که در ناحیه شکم شش تکه عضلانی را نمایان کنید شاید بتوانید از این طرح متفاوت استفاده کنید که احتمالا با خیلی از دانسته های شما فرق می کند.

دکتر جانی بودن کارشناس کاهش وزن است که در روانشناسی هم تحصیلات دارد و ۹ کتاب در زمینه سلامت، درمان غذا و طول عمر نوشته است. دکتر بودن می گوید: در زمینه نیازمندی های چربی سوزی و سلامت، سوء تفاهم های فراوانی وجود دارد به ویژه در این رابطه که چه باید بخورید و چه نباید بخورید. در این مقاله دکتر بودن ۶ نکته ظریف در مورد کات کردن یا چربی سوزی می گوید.

  • حذف وعده قبل تمرین

شما به خوردن یک وعده مکمل حدود ۳۰ دقیقه قبل از تمرین عادت دارید چرا که می خواهید ۲۰ گرم پروتئین و ۲۰ الی ۴۰ گرم کربوهیدرات برای بدن تامین کنید تا از تخریب عضلات جلوگیری کنید و انرژی را تا آخرین ست تمرین حفظ کنید. اما اگر این رویه در چربی سوزی برایتان موثر نبود، توصیه می شود وعده قبل از تمرین را صرف نظر کنید. در روزگار قدیم در باشگاه گلد جیم، افرادی مثل آرنولد و فرانکو کلمبو و فرانک زین هرگز قبل از تمرین خود چیزی نمی خورند. آنها اساتید فیزیولوژی نبودند اما می گفتند که: (با این روش چربی بیشتری می سوزانید) و باید گفت که حق با آنها بود. بهترین زمان برای تمرین در فاز چربی سوزی صبح است یعنی بعد از گرسنگی اجباری شبانه که حین خواب به وجود می آید و قند خون پایین است. سئوال این است که چرا قبل از تمرین باید گلوکز و کربوهیدرات خورد تا حین تمرین فقط همان بسوزد. برای کسانی که نمی توانند با شکم خالی تمرین کنند توصیه می شود یک غذای زود هضم میل کنند مثل سیب، پرتقال یا یک پیمانه پروتئین وی قبل از تمرین.

  • بعد تمرین بدون تغذیه

تغذیه تا حد فاصل ۳۰ دقیقه بعد از تمرین هم خیلی مورد تاکید نیست. یک مکانیزم اجباری وجود دارد که ما گرسنه می شویم و پس از آن پر خوری می کنیم چون از لحاظ روانی فکر می کنیم چون تمرین کرده ایم پس می توانیم کالری اضافه بخوریم. در این حالت دچار یک اضافه دریافت کالری می شویم. اما برای چربی سوزی و حفظ عضلات شاید بهتر باشد که بعد از تمرین چیزی نخورید تا اجازه دهید که بدن سلول های باز چربی را تخریب کند و از آنها برای بازسازی و تامین انرژی استفاده نماید. بجای اینکه سوخت بیشتری استفاده کند. این بحث داغی به راه می اندازد مبنی بر اینکه ذخایر گلیکوژن شما ۱۸۰۰ کالری نهفته است. آیا می دانید چند ساعت تمرین لازم است تا ۱۸۰۰ کالری بسوزد؟ اکثر افراد نباید نگران این موضوع باشند. اگر متابولیسم سریعی دارید، به انسولین مقاومت ندارید، و متابولیسم کربوهیدرات در بدنتان خوب است قند بعد از تمرین خوب است اما ۹۹ درصد مردم در این دسته قرار نمی گیرند . این افراد برایشان مصرف قند بعد از تمرین خوب نیست.

  • چربی خوری اصولی

به نظر خوب نمی آید اما بدنتان نیاز به چربی چه از نوع اشباع و چه از نوع غیر اشباع آن دارد تا سالم و کم چرب بماند. افزودن مقدار زیادی چربی به رژیم غذایی کمک می کند تا مو، پوست و ناخن های شما تغذیه شوند و پایه هورمون هایی مثل تستوسترون در بدن ساخته می شود. انسان های اولیه گوشت کم چرب نمی خوردند، آنها هرچه که می توانستند با آن سیر شوند را می خوردند، مثل ماهی، گراز و … بنابراین اگر غذاهایی مثل تخم مرغ، نارگیل یا گوشت قرمز دام علف خوار بخورید، مقدار زیادی چربی در رژیمتان اضافه می شود. نباید چربی های اشباعی را به رژیم اضافه کنید، فقط نباید از چربی های طبیعی غذاها اجتناب کنید. همه چربی ها یکسان نیستند . چربی ها از نظر دکتر بودن به دو مدل خوب و بد تقسیم نمی شوند بلکه او به مدل های صدمه دیده و صدمه ندیده اعتقاد دارد. در رستوران ها به راحتی روغن های سبزیجات مثل ذرت یا سویا را پیدا می کنید که به راحتی صدمه می بینند. و رستوران ها به مدت یک هفته از روغن استفاده می کنند. آنها سرخ می کنند، سرد می کنند، فرآوری می کنند منجمد می کنند و این باعث تولید عناصر سرطان زا و چربی های ترانس می شود. چنین روغنی صدمه دیده است و خوردن مقدار زیادی روغن سبزیجات و حذف دیگر روغن ها باعث ایجاد التهاب در بدن می شود که بخشی از دیابت یا چاقی، سرطان و آلزایمر است. منظور این نیست که نباید هیچ وقت روغن های ضروری امگا ۶ را مصرف کنید با این حجم روغن سبزیجات شما حدود ۱۶ برابر امگا ۶ بیشتری نسبت به امگا ۳ دریافت می کنید. آنچه که می خواهید این است که رژیمتان ایجاد التهاب نکند و حاوی عناصر ضد التهابی مثل چربی های امگا ۳ و ۹ باشد.

  • کربوکتنرل

اگر تمرینات منظمی دارید و به یک رژیم خاص عادت کرده اید اما از پیشرفت تان با توجه به ظاهر بدن رضایت ندارید باید توجه بیشتری به مقدار کربوهیدرات فرآوری شده رژیم تان داشته باشید. مردم می گویند: نباید چربی اشباع مصرف کنید، نباید گوشت قرمز بخورید، اما مقدار زیادی کربوهیدرات بخورید. اینها اشتباه می کنند و تقریبا باعث ایجاد آبشار انسولین در بدن می شوند. هورمون انسولین باعث افزایش وزن می شود. کربوهیدرات ها قوی ترین و مستقیم ترین تاثیر را روی انسولین دارد و چربی هم اثر صفر روی انسولین می گذارد. بنابراین تامین ۶۵ درصد کل کالری روزانه از کربوهیدرات ها باعث افزایش هورمون چربی ساز می شود. در توصیه قبلی چربی های سالم را توصیف کردیم تا جایگزین قند و شکر ها شوند.

  • استرس و هورمون

دانشگاهی در سان فرانسیسکو تحقیقی سال ۲۰۱۰ منتشر کرده که در آن موش ها تحت شرایطی پر استرس قرار داده شدند تا برای مصرف غذاهای قندی و چرب تمایل پیدا کنند. هورمون استرسی به بدن پیام می دهند که یکی از این پیام ها ذخیره کردن چربی در بدن است. موثر ترین و پر تحقیق ترین روش برای کاهش استرس مدیتیشن است چون کورتیزول و فشار خون را کاهش می دهد. فعالیت های ضد استرس دیگری هم وجود دارد. میتوانید ۴ دقیقه نفس کشیدن عمیق را در محل کار خود تجربه کنید یا با یک حیوان بازی کنید، در جایی سبز پیاده روی کنید . خود را از برنامه خارج کنید و از استرس های روزمره خلاص شوید.

  • تغذیه سالم و فواید

تیپ بدن، متابولیسم و روحیه کاری در هر کس فرق دارد بنابراین نتیجه گرفتن در رژیم شاید برای بعضی ها در زمان طولانی تر رخ دهد. اگر هدف نمایان کردن ۶ تکه شکم تان خیلی طول کشیده، دلسرد نشوید و اجازه ندهید بهانه ای شود برای خوردن وعده های تقلبی اضافی یا رها کردن رژیم. با تغذیه سالم که در رژیم ها اتفاق می افتد حداقل چیزی که عایدتان می شود این است که مغز سالم تری دارید، گردش خون بهتری دارید، انرژی بیشتری دارید و طول عمرتان بیشتر می شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی