برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مکمل NO-Xplode

مکمل NO-Xplode

پرورش اندام و ورزش های قدرتی بر خلاف آنچه که تصور می شود و بر خلاف آنچه که برخی ها در ذهن دارند ورزش هایی کاملا انرژی بر بوده و انرژی زیادی را در حین تمرین طلب می کند و از این رو پرداختن به این ورزش ها همواره افت سطح انرژی در حین تمرین و خستگی زود رس را به همراه داشته است و دارد.

افزودن بر سطح انرژی خود در حین اجرای حرکات تمرینی سنگین و فشرده پرورش اندام معمولا از ترکیبات مختلف اعم از مجاز و غیر مجاز استفاده می کنند و به دلیل اینکه بدن هر چه سریع تر به این مواد و این ترکیبات عادت نکرده و از پاسخ دهی بدن به این ترکیبات کم نشود نیز مرتبا نوع ماده مصرفی خود را تغییر می دهند.

مکمل های انرژی زا

برای افزودن بر سطح انرژی بدن در حین تمرین، امروزه مکمل های غذایی مختلفی تولید و روانه بازار شده است که این مکمل نیز از این سری است و یا دست کم یکی از اهدافی که شرکت سازنده در تولید و عرضه این مکمل داشته است افزودن بر سطح انرژی در حین تمرین بوده است.

ادعای کمپانی سازنده
کمپانی سازنده در مورد این مکمل NO-Xplode ادعا کرده است با اولین سروینگ از این محصول که می خورید افزایش در خورد توجه انرژی جسمی و حتی ذهنی و روحی را در خود احساس خواهید کرد.

پمپاژ عضلانی
شرکت سازنده همچنین می افزاید با مصرف مکمل NO-Xplode پمپاژ عضلانی عالی نیز رخ می دهد و دم عضلات با کیفیت نیز در بدن اتفاق می افتد و به تبع این اثرات، افزایش محسوس قدرت نیز رخ خواهد داد.

شدت تمرین
با در نظر گرفتن موارد فوق می توان افزایش محسوس شدت تمرین و یا به عبارت دیگر امکان افزایش محسوس شدت تمرین با مصرف این مکمل را امری قابل تحقق دانست و حتما می دانید که یکی از فاکتورهای تعیین کننده در سرنوشت نهایی تمرین نیز شدت آن بوده است به این معنی که هر چه شدت تمرین در جریان تمرینات روزانه زیاد باشد به همان اندازه تشدید رشد عضلانی در بدن رخ خواهد داد.

یادآوری
صد البته باید به این مهم اشاره کرد که این اثرات خیره کننده که در اینجا گفته شد تا حدود زیادی در مورد کسانی که از مکمل NO-Xplode استفاده کرده اند محقق شده است ولی با این وجود به این نکته ظریف که همواره از تیر رس مشتریان به دور نگه داشته می شود نیز توجه داشته باشید که این اثرات تنها در یکی دو هفته اول مصرف این مکمل به خوبی محسوس خواهد بود و با پا گذاشتن به هفته های سوم و چهارم از اثرات این مکمل بر بدن نیز به شدت کاسته می شود به گونه ای که افزایش دز مصرف و یا قطع و از سر گیری مصرف پس از یک دوره استراحت چند هفته ای نیز به ناچار الزامی خواهد بود.

اهداف
هدف از تهیه و تولید مکمل های غذایی مختلف الزاما یکسان نبوده است و مکمل سازان که تنوع را راز اصلی موفقیت در این عرصه می دانند اهداف مختلفی در تهیه و تولید هر یک از مکمل هایی که به بازار عرضه می کنند داشته اند و کمپانی سازنده مکمل NO-Xplode نیز هدف از تولید و عرضه این مکمل را این چنین بر شمرده است:

  • افزایش سطح انرژی
  • انگیزش روانی
  • افزایش تمرکز در تمرین
  • پمپاژ عضلانی
  • افزایش قطر عروق خونی
  • مقاومت در برابر خستگی
  • تسهیل و بهبود جریان خون
  • افزایش سطح نیتریک اکسید
  • افزایش توان بدن در تمرینات بی هوازی
  • افزایش جذب کراتین

محتویات:
در بدنه این مکمل نیز ترکیبات گوناگون و متعددی را می توان یافت که هر یک از این ترکیبات گفته می شوند که اثرات مختلفی بر بدن دارند و گفته می شود که تلاقی اثر همه آنها به محقق شدن اهدافی که پیشتر ذکر شد خواهید انجامید:

L-Arginine Alpha-Ketoglutarate
این ترکیب در حقیقت نوعی اسید آمینه مشروط است به این معنی که در برخی موارد می توان آن را در فهرست اسید آمینه های ضروری نیز دسته بندی کرد. این ترکیب را می توان پیش ماده نیتریک اکسید دانست و حتما می دانید که نیتریک اکسید رگ های خونی را باز کرده و خون رسانی و ارسال مواد غذایی به درون سلول های عضلانی را بهینه سازی می کند. با برقراری پیوند بین ال آرژنین و akg تولید گاز نیتریک اکسید نیز افزایش می یابد و بالا رفتن سطح این ترکیب در بدن نیز به گشاد شدن و باز شدن عروق و تبعات مثبت آن ختم می شود.

L-Citrulline Malate
این ماده نیز در حقیقت یکی دیگر از پیش ماده های آرژنین است و با باند شدن L-Citrulline Alpha-Ketoglutarate به این ماده، میزان تولید آرژنین در بدن زیاد شده و از سوی دیگر روند تولید ATP در بدن نیز شدت می گیرد.

Nicotinamide Adenine Dincleotide
این ماده را نیز می توان یکی دیگر از پیش ماده های نیتریک اکسید دانست و از سوی دیگر این ترکیب را می توان آنزیم مورد نیاز برای تبدیل آرژنین به نیتریک اکسید دانست.

AVPT
این چهار حرف ساده در حقیقت مخفف شده اصطلاح انگلیسی Advanced Volumizing and Performance Technology بوده است که آن را می توان به صورت تکنولوژی پیشرفته حجم و عملکرد نیز ترجمه کرد.
به این معنی که در ترکیب این مکمل از چندین نوع کراتین پیشرفته و از بتا آلانین به منظور افزایش جذب این کراتین ها استفاده شده است و همین مسئله نیز به ریکاوری سریع عضلات و بافر یون های هیدروژن در نتیجه ی مصرف این مکمل ختم شده است و مراد از تکنولوژی پیشرفته حجم و عملکرد نیز همین بوده است. در این قسمت از مقاله و در لابلای بحث پیرامون محتویات این محصول، به چهار کراتین به کار گرفته شده در تکنولوژی پیشرفته حجم و عملکرد مختصر اشاره ای کرده و سپس تشریح محتویات این محصول را پی خواهیم گرفت:

سدیم کراتین فسفات ماتریکس
استفاده از نمک کراتین فسفات به منظور افزایش قابلیت حل شدن این ترکیب در آب صورت گرفته است و محلول بودن شدید این کراتین در آب نیز به معنی افزایش قدرت جذب آن در بدن خواهد بود.

کراتین اتیل استر بتا آلانین
این ترکیب نیز در حقیقت ترکیب جدیدی است که برای افزایش میزان حلالیت این مکمل در آب به آن افزوده شده است و گفته می شود که موجود بودن این ترکیب در بدنه این مکمل، میزان حلالیت آن در چربی را نیز افزایش داده است.

Creatinol-O-Phosphate-Malic Acid
این ماده در حقیقت نوعی کراتین آنالوگ می باشد که افزایش اکسیژن گیری، افزایش تحمل پذیری بدن در حین تمرین، بهبود کارکرد دستگاه گردش خون و موارد مشابه را رقم می زند. حتما می دانید که اصلی ترین منبع انرژی در بدن انسان مولکول هایی است که ATP نامیده می شوند و کراتین با توجه به دارا بودن فسفر کافی در ترکیب خود روند تبدیل ADPهای عاری از انرژی به ATP های سرشار از انرژی را تشدید کرده و در نتیجه به افزایش محسوس سطح انرژی در بدن کمک می کند.

کراتین آلفا آمینو ان بوتیرات
آخرین کراتینی که در ترکیب این مکمل یافت می شود کراتین آلفا آمینو ان بوتیرات است. این کراتین نیز همانند کراتین قبلی در افزایش سطح انرژی در بدن موثر بوده و به افزایش میزان ATP کمک می کند و گفته می شود که این کراتین همچنین خواص آنتی کاتابولیکی قدرتمندی نیز دارد.
از محتویات کراتینی این محصول که فارغ شویم به تشریح دیگر محتویات این محصول که پیش از پرداختن به محتویات کراتینی در حال تشریح این ترکیبات بودیم ادامه می دهیم:

دی کراتین مالات
اسید مالیک با دو مولکول کراتین پیوند شیمیایی برقرار کرده و ترکیب دی کراتین مالات را ایجاد می کند. این پیوند و این ترکیب شیمیایی از یک سو حلالیت این مکمل در آب را افزایش می دهد و از سوی دیگر به افزایش میزان تولید ATP در بدن کمک می کند.

تری متیل گلیسین
این ترکیب گروه متیل خود را به Clycocyamine که خود پیش ماده کراتین به شمار می رود می دهد تا بدین وسیله امکان تولید کراتین بیشتر و در نتیجه امکان تولید انرژی بیشتر در بدن فراهم شود.

Clycocyamine
این ترکیب نیز در حقیقت نوعی پیش ماده متابولیتی برای کراتین بوده است و هدف از اضافه شدن این ترکیب به این مکمل نیز کمک به تولید کراتین بیشتر و کمک به افزایش هر چه بیشتر تولید ATP و در نهایت افزایش محسوس سطح انرژی در بدن بوده است.

Guanidinopropionic Acid
نوعی کراتین آنالوگ بوده و به افزایش حساسیت بدن در برابر انسولین کمک می کند و از این رو می توان افزایش حجم سلول های عضلانی را با مصرف این ترکیب پیش بینی کرد. هدف از قرار دادن این ترکیب در بدنه این مکمل کاهش امکان عادت کردن بدن به کراتین های موجود در بدنه این مکمل بوده است به گونه ای که با مصرف اغلب کراتین ها پس از مدت کوتاهی افت محسوس پاسخ دهی بدن به کراتین مشاهده می شود و با این ترفند تا حدود زیادی از این مسئله جلوگیری شده است.

فرم دارویی

مکمل NO-Xplode به صورت پودر تولید و عرضه شده است و گفته می شود که هر سروینگ از این مکمل نیز در حدود ۲۰.۵ گرم می باشد. استفاده از این مکمل تنها در روزهای تمرین توصیه شده است ولی با این وجود می توانید در روزهای استراحت نیز از این مکمل استفاده کنید.

دستور مصرف
۱الی۳ پیمانه از این محصول را در مقداری آب سرد ریخته و مخلوط کرده و آن را در ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از تمرین میل می کنید. توجه داشته باشید که به ازای هر پیمانه از این مکمل باید در حدود ۱۷۰ سی سی آب میل کنید و در روزهای استراحت نیز می توانید ۱ پیمانه از این ترکیب را در مقداری آب سرد ریخته و آن را با معده خالی میل کنید.
گفته می شود که در حین مخلوط کردن این مکمل با آب از تکان های شدید نظیر آنچه که در مخلوط کردن پودرهای پروتئینی به قمقمه می دهید حدالامکان باید دوری کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.7/5 – (4 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی