برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

پیروی کنید، عضلانی باقی بمانید

عضلانی باقی بمانید

به یک چیزبرگر نگاهی دقیق بیندازید. هر جزء آن، حتی سس آن در یک کارخانه فرآیند سازی و در یک آزمایشگاه تولید شده است و به حد کافی با رنگ ها و محافظ های مصنوعی بارگیری شده تا این طور جذاب و دلفریب به نظر برسد.

اما آیا این غذای زیبا و دلربا کیفیت یک غذای سالم را نیز دارد؟ بله درست است. بنابراین فرآیند خوردن غذای تمیز چیست؟

منظور شستن میوه و سبزیجات نیست. زمان می برد تا بدانیم چه غذایی از مواد سالم تهیه شده و چگونه باید یک چنین غذایی را انتخاب کنیم. تمیز خوردن چیزی بیشتر از عضلانی ماندن است. بلکه در مورد انتخاب های مناسبی است که در بلند مدت سلامتی را برای بدن به ارمغان می آورند.

برای اصولی و تمیز غذا خوردن نیازمند فراگیری اصولی، جدید هستید. در این مقاله به معرفی ۱۰ قانون پایدار پرداخته می شود. سعی کنید آنها را به خاطرتان بسپارید و با بکارگیری اصولی آنها تغییراتی مثبت در زندگی تان ایجاد کنید.

  • یک برنامه ریزی اصولی در رابطه با وعده های غذایی روزانه

تمیز غذا خوردن به معنای یک رژیم غذایی کم چرب نیست. این یک سبک زندگی است که از امروز به بعد از شما و سلامتی تان حمایت می کند.
برای این کار احتیاجی نیست مواد خوراکی مورد علاقه تان را در سطل بیندازید. شما اجازه دارید تا از غذا خوردن لذت ببرید. شما به آن نیاز دارید. بنابراین سعی کنید از نیازهایتان آگاه باشید. در این زمینه کافی است یاد بگیرید چگونه مواد غذایی را انتخاب کرده و چگونه به پخت و پز بپردازید.
بر روی سبک زندگی تان و وعده های غذایی تان کنترل داشته باشیدتا عضلانی باقی بمانید زیرا وقتی برنامه اصولی غذا خوردن را کنار می گذارید، به مسئله افت انرژی، گرسنگی و زودرنجی دچار می شوید.

  • برای اینکه عضلانی باقی بمانید با تولیدات تازه بارگیری کنید

مهم نیست چه کربوهیدراتی مصرف می کنید، قانون طلایی تمیزخواری شامل مصرف تولیدات تازه در برنامه روزانه تان است. سبزیجات هر سیستم رژیمی را بهتر و سالم تر می سازند. آنها ویتامین ها و مواد مغذی را مهیا می کنند که باعث می شوند احساس خوبی داشته باشید و فیبرهای قابل حل که این اطمینان را ایجاد می کنند که هر بایت از موادی که خورده اید را دفع می کنید.
فکر می کنید می توانید همه این فواید را از یک مکمل ساده به دست آورید؟ می توانید امتحان کنید، اما مطمئنا به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. بنابراین سعی کنید بهترین میوه و سبزیجات فصل را در سبد خریدتان بگنجانید.

  • مواد تازه و درجه یک بخرید

هر فروشگاهی متفاوت است. اما فروشگاه هایی وجود دارند که به فروش سبزیجات تازه، گوشت تازه،حبوبات سالم و مغزها و میوه های خشک شده از نوع درجه یک می پردازند. سعی کنید تنها از این نوع فروشگاه ها خرید کنید. ممکن است این کار سخت باشد، اما قوی باشید، نتایج فوق العاده آن به سختی اش می ارزد.

  • قندهای افزوده را حذف کنید

درست غذاخوردن کنار گذاشتن هر چیز نیست. سعی کنید به انتخاب مواد فرآوری نشده بپردازید و از مصرف آنها لذت ببرید. در این راه سعی کنید از مصرف قندهای افزوده بپرهیزید.مواد غذایی در وضعیت طبیعی خود حاوی قندهای افزوده نیستند. میوه جات دوست شما هستند، اما اگر طی عملیات فرآیندسازی شده حتی به آنها نیز چیزی افزوده شود، بهتر است از مصرف شان اجتناب کنید.

  • آب بیشتری بخورید

سال ها قبل توصیه ای بر این مبنا داشتیم که هر فرد لازم است روزانه به مصرف ۸ الی ۱۰ لیوان آب بپردازد. هنوز هم منافع این جمله مورد تایید است، به ویژه اگر به تمرین نیز می پردازید. عضلات هیدراته رشد می کنند و در یک سطح بالاتر به اجراء می پردازند و به صورت بهتری علیه کاتابولیسم و تجزیه و تحلیل، محافظت می شوند.
اما فقط مصرف آب این فواید را برای شما به ارمغان نمی آورند. نوشیدن چای های گیاهی یا چای سبز می تواند به شما کمک کند تا به صورت طبیعی در کنار سایر منافع دیگر تمیز شوید. طعم دار کردن آب لیمو یا هر طعم دهنده دیگری یا مخلوط کردن آن با آمینوها یا الکترولیت های فاقد شکر می توانند همچنان جرعه های سلامتی بخشی در طی یک روز بلند کاری باشند.

  • بنشینید

بخشی از سالم غذاخوردن کنار گذاشتن هر کار دیگری به غیر از غذاخوردن است. این بدین معناست که هنگام غذا خوردن بنشینید و تمام توجه تان را معطوف به این امر بسازید. سعی کنید حتی اگر تنها هستید نیز فضای مناسبی را به این امر به ویژه در وعده های صبحانه و شام اختصاص دهید.

  • رژیم تان را متعادل سازید برای اینکه عضلانی باقی بمانید

و عقیده مهم در فرآیند تمیز خواری تعادل و میانه روی است. کربوهیدرات ها یا چربی های رژیمی را به صورت کامل از برنامه تان پاک نکنید. از آنها در میزان های مناسب استفاده کنید تا به این شکل تغذیه ویژه ای داشته باشید و به صورت اصولی به اهداف تان برسید. بسته به سیستم رژیمی تان یا کمبود مواد موجود در رژیم تان، نسبت درشت مغذی ها می تواند منجر به تجزیه و تحلیل بخشی از آنها شود. مادربزرگتان در این زمینه درست می گفت. هیچ چیز مثل این نیست که در بشقاب تان پروتئین، سبزیجات و یک منبع کربوهیدراتی داشته باشید.

  • از جایگزین های هوشمندانه آرد سفید استفاده کنید

بله، شما می توانید هم از مصرف مواد غذایی پخته لذت ببرید و هم تمیز غذا بخورید. در این زمینه کافی است از نسخه های جدید تهیه غذا بهره ببرید و از اشتباهات رایج خودداری کنید. آرد بادام، آرد نارگیل، آرد برنج قهوه ای و آرد جو همگی شیوه های مناسبی به منظور کاهش مصرف کربوهیدرات های ساده هستند. آردهای متفاوت دارای ارزش های غذایی متفاوت هستند. بنابراین سعی کنید به انتخاب بهترین ها در رویکرد رژیم غذایی تان بپردازید.

  • به برچسب های مواد غذایی توجه کنید

وقتی قصدتان غذاخوردن است، باید به خیلی از مسایل دقت کنید. سعی کنید به مصرف غذاهایی نپردازید که روی برچسب آن اجزایی درج شده که نمی توانید حتی آنها را تلفظ کنید. صنعت مواد غذایی گسترده بزرگی است. پس بهتر است اگر نمی توانید نام مواد تشکیل دهنده را بخوانید در مورد خوردن آن ماده غذایی تردید کنید. سعی کنید در هر رستوران و فروشگاه از مواد غذایی ساده و سالم که می شناسید استفاده کنید. به این ترتیب این اطمینان حاصل می شود که دچار هیچ مشکلی نخواهید شد.

  • بر روی مواد غذایی متمرکز شوید، نه کالری ها تا عضلانی باقی بمانید

در دنیای بدنسازی ساده است تا به سنجش هر چیز به لحاظ کالری پرداخته شود. شاید این رویکرد بتواند کمک کند تا لاغر شوید. اما آن قصد کافی نیست که منجر به سلامتی تان شود. این نوع رژیم ها و محاسبه ها متعلق به دهه ۷۰ و ۸۰ است. امروزه می دانیم که کسب مواد غذایی مناسب به جهت کسب سلامتی بسیار مهم تر از هر چیز دیگری است. این رویکرد باعث می شود تا دائما احساس گناه، تکیه بر مصرف مواد غذایی سالم سطح قند خون و انرژی تان همیشه به میزان مناسبی خواهد بود و در نتیجه از مضرات فوق برحذر می مانید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی