برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

چگونه بفهمیم چه غذایی برای بدنسازی سالم است؟

چه غذایی برای بدنسازی سالم است؟

معمای تغذیه

برای اطمینان از سلامت مواد غذایی برای بدنسازی باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشید…

حتماً بعنوان یک بدنساز مهارت زیادی در ارزیابی سریع جدول تغذیه محصولات غذایی مختلف دارید، ولی آیا در مورد تاریخ مصرف مواد غذایی مختلف هم اطلاعات کافی دارید؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که برای اطمینان از سلامت مواد غذایی مورد استفاده ­تان باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشید.

در مصرف برخی از مواد غذایی دقت کنید

چه غذایی برای بدنسازی سالم است؟

اعداد کمی گیج کننده هستند !

بر اساس تحقیقاتی که اخیراً در دانشگاه آریزونا (تاکسون) صورت گرفته، سالیانه و بطور متوسط هر آمریکایی حدود ۱۴ درصد از مواد غذایی خریداری شده را دور می­ریزد. این مسئله حدود ۵۹۰ دلار برای هر خانواده هزینه در پی دارد. در مجموع این مقدار برای کشوری مثل آمریکا حدود ۴۳ میلیارد دلار را شامل می شود. بدترین بخش واقعیت مذکور این است که حدود ۱۵ درصد از مواد غذایی دور ریخته شده، حتی از بسته بندی خود خارج هم نشده ­اند و بدلیل اتمام تاریخ مصرف، غیر قابل استفاده تلقی شده اند.

حال این مسئله را به جوامع مدرن شهری سراسر دنیا بسط دهید تا از مقدار غذایی که سالیانه فاسد و دور ریخته می­شود حیرت زده شوید. بررسی­ ها نشان داده در مورد بسیاری از افراد سردرگمی در مورد تاریخ مصرف ذکر شده روی مواد غذایی، باعث می شود برخی مواد بدون اینکه واقعاً فاسد شده باشند، بی دلیل دور ریخته شوند. اما با کمی هوشیاری در مورد اعداد ذکر شده روی بسته مواد، می­توانید اطمینان یابید که آنچه میل می­کنید آسیبی به شما نخواهد رساند، در نتیجه هم در هزینه ­های خود صرفه­ جویی کنید و هم در جهت حفظ محیط زیست قدم بردارید.

مشاوره بدنسازی

اولین نکته کلیدی این است که تشخیص دهید هیچ قوانین فدرالی در مورد چگونگی تعیین تاریخ انقضاء محصولات غذایی وجود ندارد، بنابراین استانداردی هم در مورد چگونگی چاپ تاریخ انقضاء بر محصولات موجود نیست. برخی تاریخ مصرف ها بصورت کد گذاری و خلاصه روی محصولات ذکر می­شوند، بدون اینکه اطلاعات لازم برای خواند آن ها در اختیار مصرف کنندگان باشد، و باعث سردرگمی خریداران می­شود. بعنوان مثال، برای غذاهای فاسد شدنی مثل گوشت، لبنیات و تخم­ مرغ، از اصطلاحی که به “تاریخ باز” شهرت دارد استفاده می­شود که خواندنش آسان است ولی به آن آسانی قابل درک نیست.

مهمترین بخش برای درک تاریخ انقضاء این است که هدف از ذکر آن ها بیشتر برای فروشگاه های عرصه کننده است تا مصرف کنندگان و تاریخ ها ربط چندانی به سلامت محصول غذایی ندارد. اینها کافی هستند برای اینکه خرید هوشمندانه­ تری داشته باشید.

  • فروخته شود تا تاریخ …:

این تاریخ نشان دهنده مدت زمانی است که فروشنده می­تواند محصول را در معرض دید مشتری قرار دهد. وقتی این تاریخ به سر آید. دیگر تضمینی وجود ندارد که محصول در حداکثر کیفیت خود باشد. بنابراین فروشگاه ها تلاش می­کنند تا محصولاتی را که زمان کمی تا رسیدن تاریخ ذکر شده بر روی آن ها مانده به فروش برسانند، بنابراین واضح است که سعی می­کنند اجناس تازه تر را خارج از دسترس قرار می­دهند، و اجناس قدیمی­ تر را به فروش برسانند.

  • بهترین تاریخ مصرف مواد غذایی برای بدنسازی:

پس از این تاریخ، کیفیت و طعم غذاها رو به کاهش می­رود.

  • تا تاریخ … استفاده شود:

این آخرین تاریخی است که تولید­کنندگان بر این باورند که محصول عرضه شده در حداکثر کیفیت خود قرار دارد.

با توجه به این نکات، بلافاصله می­توان دریافت که هیچ یک از این تاریخ ها نشان دهنده هیچ چیز در مورد عدم سلامت محصولات پس از تایخ مذکور نیست. در واقع، سازمان کشاورزی آمریکا هم اعلام کرده که در حالی که افراد نمی­ خواهند از اتمام تازیخ مصرف غذاها آن ها را خریداری کنند، ولی اگر تاریخ محصول غذایی در خانه شما منقضی شود، به این شرط که بطرز صحیحی نگهداری شده باشد، به احتمال زیاد هنوز هم سالم است و کیفیت آن در حد قابل قبولی می­باشد. به هر حال اگر وعده های خود بدرستی تنظیم کنید و نسبت به آنچه در یخچال و آشپزخانه خود نگهداری می­کنید هوشیار باشید، می­توانید مواد غذایی خریداری شده را بصورت بهینه­ ای مورد استفاده قرار دهید و از هزینه ­ای که صرف آن ها می­کنید بیشترین بهره را ببرید.

بهترین مواد غذایی برای سلامت مغز

حقایق فریز شده!

اگرچه ارائه راهنمایی­ های دقیق در مورد تاریخ غذاها دشوار است، سازمان کشاورزی آمریکا توصیه­ هایی را در مورد محصولات غذایی خریداری شده از سوی مصرف کنندگان منتشر کرده. اگر روی محصولی اصطلاح “تا تاریخ…مصرف شود” ذکر شده، تلاش کنید تا قبل از آن تاریخ محصول مورد نظر را مصرف کنید. اما، اگر تنها چند روز از آن تاریخ گذشته و نشانه ­ای از فساد یا بوی نامطبوع از غذاها حس نکردید، شاید هنوز بتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

توصیه­ های استاندارد در خصوص چه غذایی در چه مدت سالم می ماند؟

در ادامه تعدادی از توصیه­ های استاندارد در مورد تعدادی از مواد غذایی فساد پذیر را در اختیارتان گذاشته ­ایم.

  چه غذایی             تعداد روزهای قابل نگهداری ماده غذایی در یخچال

گوشت ماکیان                                1- 2 روز

گوشت گوساله و گوسفند                 3- 5 روز

گوشت چرخ کرده                            1- 2 روز

سوسیس و کالباس                         5- 7 روز

تخم مرغ                                      3- 5 روز

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی