برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

تمرینات کتل بِل بخش پنجم

مقدمه: حرکت کلین (Clean) با کتل بل یک تمرین سنتی و همه کاره ای میباشد که هرکسی احتیاج به استاد شدن در آن را دارد. منظور اصلی آن این بوده است که شما راه ایمنی در دست داشته باشید که بتوانید یک  یا دو کتل بل را در موقعیتی مناسب برای بلند کردن در بالای سر آماده کنید. کلین یک حرکت پیشرو برای پرس ارتشی, پرس با لگد پا به بالا, و پرس های به فرم دو ضرب میباشد. کلین میتواند همینطور خودش به تنهایی به عنوان یک حرکت برای قدرت و استقامت یا بطور ترکیبی با تمریناتی که به وسیله وزن خود بدن انجام میشوند یا با تمرینات تکرار بالای دیگر کتل بل انجام شود.
بر خلاف باور خیلی از مبتدیان و تازه کاران, حرکت کلین با کتل بل قرار نیست که یک تمرین برای سفت و محکم کردن ساعد باشد! وقتی بطور صحیح اجرا شود, کتل بل باید به سَبکی یک پَر و بدون هیچ کبود کردن و دردی به ساعد یا شانه فرود آید.

یک یادداشت دائمی در ذهن خود ثبت کنید: درد تیز, درد استوار, و کبود شدگی معمولأ معنی و مفهومش فقط یک چیز است – شما این کار را دارید اشتباه انجام میدهید! توقف کنید, وضعیت را ارزیابی کنید, اصلاحات لازم را انجام دهید, و بعد دوباره ادامه دهید. هدف اینجا ورزش وتمرین کردن است نه معیوب شدن یا چلاق کردن.

تمرینات کتل بِل بخش پنجم : کلین (Clean)

۱) حرکت را مانند سوئینگ یک دست (در بخش های اول و دوم توضیح داده شد) آغاز کنید. تمام نکاتی که در مورد سوئینگ توضیح داده شد هم اینجا اجرا میشود, منهای الزام به نگاه داشتن دست بطور راست. دستها باید شل بمانند, کفل باید تمامی کار راندن کتل بل به بالا را انجام دهد. از پیجاندن کتل بل مانند حرکت جلو بازو پرهیز کنید.

۲) کتل بل باید کوتاهترین مسافت ممکن را حرکت کند, پیروی از یک مسیر عمودی, بجای یک حرکت بطور قوس یا هلال.

۳) کتل بل را بکشید بطرف بدن خود به ارتفاع شانه, و اجازه دهید که با ظرافت بروی ساعد شما غلت بخورد. به کتل بل اجازه این را ندهید که تلنگر یا پشتک بزند و روی ساعد شما “سقوط” کند.

۴) کتل بل, آرنج, و بالا تنه شما باید به یک واحد یکپارچه و محکم در بالای حرکت کلین تبدیل شود. شانه باید به پائین فشرده شود, زیر بغل هم باید همینطور محکم و کیپ فشار داده شود, پشت بازو باید بروی دنده ها تکیه دهد, و کتل بل باید بین ساعد و جلو بازو اسراحت کند, تقریبأ در کجی ارنج.

۵) به محض حبس کردن یا قفل شدن, هنگامی که کتل بل بروی ساعد و بازوی شما فرود آمده, بلافاصله عضلات شکم خود را سفت کنید و کمی از هوای نگه داشته را بیرون دهید ( مشابه شیوه ای که بوکسورها در موقع مشت زدن نفس خود را بیرون میدهند).

راهنمایی: سفت منقبض کردن عضلات سرینی و شکم نیروی لازم را برای پرتاب کردن کتل بل بوجود میاورد.

حرکت کلین با کتل بل یک جایگزین عالی دیگر برای کلین با هالتر میباشد, مخصوصأ اگر شما مچ دستتان از نظر انعطاف پزیری دچار مشکل میباشد. این حرکت به بدن شما تولید کردن نیرو از ناحیه کفل و همینطور جذب کردن ضربه و فشار و کاستن سرعت یک نیرو را آموزش میدهد. فواید این مهارت ها و استادی ها به بسیاری از ورزش ها و مشاغل انتقال داده میشود. همانند تمامی حرکات بلند کردن بنیادی, کمی زمان اظافی سرمایه گذاری کنید برای یادگیری اساس و پایه صحیح انجام آن, و طولی نمیکشد که شما برای انجام انواع مختلف دیگر حرکت کلین آماده خواهید شد.
تالیف: مانی خسروی

ادامه دارد…

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد