فهرست مطالب

بتا آلانین برای عضلات بزرگتر

نسل جدید مکمل های آمینو اسیدی سایه بزرگی روی مکمل های ورزشی انداخته است و این روزها ترکیبات خیلی جدیدی روانه بازار و عرصه تحقیقات شده اند. اما بتا آلانین با اینکه نسبتا تازه وارد است اما بعد از چند سال توانست همچنان در این صنعت بماند و در موردش تحقیقات جدید ادامه دارد.
طی چند سال اخیر تحقیقات علمی روی آمینو اسیدها افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل است که در صنعت مکمل های غذایی با انواع و اقسام ترکیبات آمینو اسیدی مواجه هستید. آخرین تحقیقات نشان داده است که بتاآلانین می تواند به عضله سازی و بهبود بازدهی بدن کمک کند.

تحقیق

محققان از کالج ایالت آدامز در ایالات متحده ۱۵ بازیکن فوتبال رده کالج و ۲۲ کشتی گیری را با توصیه ۴ گرم بتاآلانین به صورت روزانه تحت بررسی قرار دادند و به یک سری هم شبه داروی بی اثر تجویز کردند و این برنامه مکملی را به مدت ۸ هفته ادامه دادند.

دانشمندان رکورد دوی سرعت ۳۰۰ متر آنها و رکورد خم نگهداشتن بازوها در زاویه ۹۰ درجه و همچنین مواد تشکیل دهنده بدن شان را قبل و بعد از برنامه ۸ هفته ای اندازه گیری کردند.

نتیجه ای که حاصل شد محققان در سال ۲۰۱۱ آن را به چاپ رساندند و اظهار کردند که گروه مصرف کننده مکمل بتاآلانین رکورد سرعت شان یک ثانیه کامل بهبود پیدا کرد و زمان خم ماندن بازوی شان هم ۳ ثانیه اضافه شد.

بین کشتی گیرها به خاطر آنکه می خواستند خود را به وزن مسابقه ای برسانند کاهش وزن و چربی سوزی هم وجود داشت، اما آنهایی که بتاآلانین خورده بودند در این پروسه حدود بیش از نیم کیلو عضله اضافه کردند در حالی که در گروه مصرف کننده شبه دارو کاهش نیم کیلویی عضله گزارش شد در بین فوتبالیست ها (راگبی) کسانی که سعی داشتند وزن اضافه کنند با مصرف بتاآلانین حجم عضلانی شان بیشتر از ۱ کیلو اضافه شد در حالی که گروه مصرف کننده شبه دارو فقط نیم کیلو اضافه کردند.

گروه مصرف کننده شبه دارو همچنین بیشتر از ۱ درصد چربی بدن شان اضافه شد در حالی که گروه بتا آلانین هیچ چربی اضافه نکردند و فقط عضله اضافه کردند.

مقدار مصرف

برای کمک به افزایش قدرت و توان عضلاتی و همچنین استقامت که همگی به افزایش عضله و چربی سوزی کمک می کنند باید بتاآلانین را ۲ الی ۳ گرم با وعده قبل از تمرین خود مصرف کنید. در روزهای غیر تمرین هم همان مقدار را با پروتئین اول صبح بخورید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه در “بتا آلانین برای عضلات بزرگتر

ارسال دیدگاه