برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

۱۰ قانون طلایی در بدنسازی بهتر است بگوییم که شیرینی ورزش بدنسازی این است که خودت باید قوانین را کشف و رعایت کنی. اگر این قوانین را رعایت کنید پیشرفت سریعتر و کم ترین خطا را خواهید داشت و در ادامه خواهیم گفت ۱۰ قانون مهم که رعایت آنها می تواند پیشرفت شما را بسیار افزایش دهید.

10 قانون طلایی در بدنسازی
۱۰ قانون طلایی در بدنسازی

۱. تمرکز و دقت

تمرکز و دقت از مهم ترین اجزای حیاتی در بدنسازی می باشد. یعنی کنترل استرس، منحرف نشدن از مسیر درست می توان از مهم ترین عوامل باشد و همچنین بهبود تمرکز و دقت ذهنی را باید فرا بگیرید. ورزش بدنسازی می تواند فشار های زیادی را به زندگی شما وارد کند. از طرفی باعث موفقیت شما خواهد شد. که موفقیت و پیروزی بسیار شیرین می باشد.

۲. تغذیه

اهمیت تغذیه در بدنسازی بسیار مهم است. برای داشتن اندامی ورزیده و متناسب باید برنامه غذایی درست و اصولی داشته باشید. و اهمیت دادن به تغذیه میتواند سرعت پاسخ گویی شما را چندین برابر کند. افرادی که بدنسازی را چه به صورت حرفه ای و چه تفریحی دنبال می کنند، در بحث تغذیه و برنامه رژیم غذایی خود دقت بالای دارند.

۳. آمادگی

میزان تاثیر گذاری به برنامه ریزی شما بستگی دارد. در دنیای بدنسازی آمادگی به معنی داشتن تصور از میزان شدت هر جلسه تمرینی می باشد و همچنین آمادگی مواد غذایی برای هفته پیش رو تمرین.

۴. اعتقاد درونی‌

از اثرات ویران کننده میتواند شک کردن به خود باشد. چراکه باعث محدودیت شما و عدم پیشرفت و از دست دادن رویاهای بدنسازیتان می شود. برای شروع اعتقاد درونی (من می توانم) بسیار مهم باشد.که بطور دائم این اعتقاد عمیق را در خود داشته باشید.

۵. هوشیاری

داشتن هوشیاری نسبت به محیط اطرافتان میتواند تغییرات بسیار زیادی را برای شما رقم بزند و همچنین معاشرت با افرادی که هم فکر شما هستند و در مسیر سلامتی قدم برمی دارند بسیار مهم می باشد. استفاده از تجربه مربیان که قبلاً دوره های موفقیت آمیز در بدنسازی را تجربه کرده اند.

۶. کنترل غرور

به دلیل داشتن غرور کاذبی که بعضی ها در بدنسازی دارند باعث بد نامی این رشته شده است. همیشه سعی داشته باشید فروتن و مفید در جهت حرفه ای شدن تلاش کنید.

۷. سماجت

داشتن برنامه روزانه و هفتگی و پیروی از آن در یک مدت زمان خاص می تواند موفقیت زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. و همیشه یادتان باشد که هیچگته تسلیم نشوید و به تلاش های خود اعتماد کنید.

۸. بدون چارچوب فکر کنید

 برخی‌ از بزرگ‌ ترین بدنسازانی همچنین آرنولد شوارتزنگر و رونی کلمن هر کدام از آنها دارای سبک منحصر هستند که بدون چارچوب رایج عمل می‌کردند. یعنی از امتحان کردن چیز‌های جدید نترسید و تکنیک‌های نو آورانه در تغذیه و تمرینات را تجربه کنید.

۹. تمرینات هوشمندانه 

تمرین کردن هوشمندانه در ورزش بدنسازی یعنی اینکه شما باید بدانید بدنتان چگونه کار می‌کند و چگونه نسبت به انجام یک حرکت خاص از خود واکنش نشان میدهد و بکارگیری فاکتور هوش در برنامه تمرینی می تواند در طول دوره بدنسازی باعث حفظ بدن شما شود.

۱۰. اهمیت مکمل

مکمل های بدنسازی دچار یک بد نامی‌ بزرگ شده است. اگر چه تحقیقات نشان می دهد افزایش حجم عضلات، افزایش شدت تمرینات یا چربی‌ سوزی کمک کننده باشند. اما اولویت اول باید تغذیه صحیح و انجام تمرینات باشد و بعد مکمل های بدنسازی

کلام آخر

بدنسازی یک ورزش بسیار خوبی است که نیازمند داشتن نظم بسیار زیاد بالایی است. و ورزش بدنسازی به شکل مستمر روی بدن فشار می‌آورد چه از لحاظ فیزیکی‌ و چه از لحاظ ذهنی‌ همچنین از شکست‌های گذشته در این ورزش می توان استفاده کرده و رشد و پیشرفت کنیم و در آخر به توانایی خودایمان داشته باشیم.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد