برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

قوانین مسابقات کراس فیت

آیا می دانید مسابقات کراس فیت چگونه برگذار می شوند؟ آیا می دانید ورزشکار کراس فیت جهان با موفقیت در چه مسابقه و آیتم هایی به عنوان فرد پیروز و قهرمان معروف می شود؟ آیا می دانید شرایط مربی گری در این رشته نوظهور اما جذاب و پرطرفدار چگونه است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده شده است.

کراس فیت

کراس فیت به عنوان یک ورزش قدرتی جهت افزایش آمادگی جسمانی افراد، مجموعه ای است از تمرینات هوازی، تمرینات با وزن بدن و پاورلیفتینگ. این تمرینات عموما در بازه زمانی طولانی مدت و با فشار تمرینی بالا انجام می شود. هدفش ارتقای فاکتورهای آمادگی جسمانی افراد است. هر کلاس عمومی به مدت یک ساعت و شامل سه بخش: گرم کردن تمرینات اصلی با فشار تمرینی حرکات کششی و سرد کردن بدن است.

گاهی در برخی از باشگاه ها قبل از پرداختن به تمرین اصلی، چند آیتم رقابتی نیز اجرا و رکوردهای ورزشکاران جهت شرکت در مسابقات کراس فیت توسط مربی ثبت می شود. فدراسیون کراس فیت در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط گرگ گلسمن ولارن جینای در ایالات متحده امریکا تاسیس شد. این رشته ورزشی هم به عنوان روشی برای کسب تناسب اندام و هم یک رشته ورزشی رقابتی به مجامع ورزشی جهان معرفی شد. تمرینات این رشته شامل تمریناتی از سیستمHIIT وزنه برداری المپیکی، پاورلیفتینگ، قوی ترین مردان، کالیستینگ و تمرینات پلامتریک است.

کراس فیت، ورزش قرن ۲۱

تمرینات و مسابقات کراس فیت به طور، خیره کننده ای در حال توسعه و پیشرفت در سراسر جهان است. هر روز به تعداد علاقه مندان و طرفداران این رشته ورزشی افزوده شده و رقابت ها با تعداد بیشتری از ورزشکاران مشتاق برگزار می شود. سال ۲۰۱۴ تعداد باشگاه های مجاز این رشته، در جهان ۱۱۰۰۰ بود که هر ساله تعداد آن در حال افزایش است. 

نحوه برگذاری مسابقات کراس فیت

مسابقات کراس فیت از سال ۲۰۰۷ هر ساله در تابستان برگزار می شود. در مسابقات کراس فیت اغلب از آیتم های رایج در کلاس های تمرینی آن استفاده می شود اما، گاها آیتم های جدیدی نیز به صورت غیر منتظره ارائه می شود. به عنوان مثال: گاهی شنا و پرتاب وزنه نیز در مسابقات گنجانده شده است.

هدف مسابقات کراس فیت

هدف اصلی از برگزاری همچین مسابقاتی شناسایی آماده ترین ورزشکاران از نظر بدنی است. ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت می کنند باید خود را برای هر چیزی آماده کنند. مسابقات در دو گروه زنان و مردان و در رده های سنی مختلف برگزار می گردد. مسابقات کراس فیت تنها راه واقعی سنجش میزان آمادگی ورزشکاران از همه لحاظ است. مسابقات قوی ترین مردان، سه گانه “و” غیره هر کدام بخشی از توان ورزشکار را می سنجد اما، در مسابقات کراس فیت هم قدرت بدنی، استقامت، سرعت و چابکی همگی مدنظر هستند. بنابراین ادعا می کنیم این رشته تنها روش سنجش آمادگی جسمانی ورزشکاران است.

مسابقات کراس فیت چند مرحله دارد ؟ 

مسابقات کراس فیت در فصل مسابقات، در سه مرحله برگزار می شود. مرحله اول مسابقات اوپن است که در پنج هفته اول بهار در پنج آیتم در باشگاه های مجاز کراس فیت، در سراسر جهان برگزار می شود. آیتم ها به صورت آنلاین به شرکت کنندگان اعلام می شود، افراد بالای ۱۴ سال مجاز به شرکت در این مسابقه هستند و باید نتایج خود را از طریق وب سایت اعلام نمایند. نفرات برتر این مرحله به مسابقات منطقه ای اعزام می شوند. در این مرحله مسابقات در سه روز و در ماه انجام شده و، شرکت کنندگان در پنج آیتم باهم به رقابت می پردازند. در مرحله نهایی ۴۰ ورزشکار جهان مشخص می شود. مهم ترین فاکتور در برگزاری این مسابقات نامشخص بودن آیتم های مسابقه است. ورزشکاران نباید بدانند چه چیز پیش روی آن هاست، بنابراین نمی توانند از قبل برای موارد خاص آماده شوند.

برنده مسابقه کراس فیت چه کسی است؟ 

مسابقات این چنینی فرصتی است برای شناسایی برترین ورزشکار جهان، پس برنده این مسابقه بهترین ورزشکار جهان است. به همین دلیل از آیتم های مختلف در زمین رقابت استفاده می شود، تا تمام توانایی ها و قابلیت های ورزشی افراد سنجیده شده و محک زده شود. در گذشته دو سرعت روی تپه های شنی، شنا در اقیانوس، حمل کیسه های شن، و دوهای استقامتی بخشی از مسابقات بودند. در آینده رقابت ها از این هم دشوارتر خواهد بود.

سیستم امتیازدهی مسابقات به چه شکل است؟ 

برای اینکه مطمئن شویم نفرات برتر از همه لحاظ شایستگی کسب عنوان برترین ورزشکار را دارند. امتیازات در هر مرحله در مرحله بعدی نیز محاسبه شده و مدنظر قرار می گیرد.

تجهیزات مورد نیاز

تجهیزات مورد نیاز رشته کراس فیت شامل موارد زیر است: 

  1. هالتر
  2. دمبل
  3. کتل بل
  4.  مدیسین بال
  5.  کش های مقاومتی مختلف
  6.  طناب، جعبه های مخصوص پرش
  7.  دار حلقه
  8.  میله های بارفیکس ژیمناستیکی
  9. دستگاه های پارویی

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.3/5 – (11 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

  1. سلام حالتون خوبه ببخشید من میخاستم بدونم عضله سازی با شیر ممکنه؟ ما شیر سنتی داریم و برام این سئوال پیش اومد که با این قیمت مرغ و تخم مرغ یکم کمتر مصرفشون کنم و به جاش شیر مصرف کنم
    تیم فوتبال ما مجددا وارد مسابقات شده و من باید ۹۰یا۷۰دقیقه دوندگی داشته باشم تو زمین با توجه به پست هافبک
    اما من شنیدم فوتبال باعث عضله سوزی میشه آیا این درسته؟ چاره چیه؟نمیشه با خوردن غذا قبل از مسابقه حلش کرد؟
    و یک سئوال دیگه افزایش حجم عضلات باعث کند شدن من توی زمین میشه؟
    ببخشید زیاد شد♥️🌹

    1. باید برنامه بدنسازی فوتبال داشته باشیدتا مطمن تر نتیجه بگیرید درقسمت دریافت برنامه سایت درخواست بدهید
      شیر هم خوبه اکثر مکملها ی بدنسازی از لبنیات ساخته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی