فهرست مطالب

کاتابولیک ترین ساعات

در این مطلب می خواهیم در مورد یکی از کاتابولیک ترین ساعات شبانه روز صحبت کنیم. به نظر شما چه ساعاتی از شبانه روز این خاصیت را دارد؟ اگر نظر شما ۸ ساعت خواب شب است پس درست حدس زده اید. ۸ ساعت خواب شب به منزله نرسیدن ۸ ساعت مواد مغذی به بدن می باشد. نخوردن غذا برای ۸ ساعت در طول روز برای اکثر بدنسازان غیر ممکن است ولی باز همین بدنسازان این کار را در طول شب انجام می دهند، بدنسازان قدیمی کاملا از این موضوع آگاه بودند و به همین خاطر نیمه شب از خواب بیدار می شدند و یک وعده غذا میل می کردند و بدین ترتیب از شکسته شدن بافت عضلانی جلوگیری به عمل می آوردند.

اگر مدتی است که در یک وزن ثابت باقی مانده اید، پس بدانید که میزان کالری مصرفی تان در حد ثابت نگهدارنده وزن بدنتان می باشد. برای افزایش حجم عضلانی راهی جز افزایش کالری از میزان ثابت نگهدارنده بدن نمی باشد.
با میل کردن وعده غذایی نیمه شب می توانید کالری مازاد به بدن برسانید و از آنجایی که حدود چهار ساعت هم هست که به بدن غذا نرسیده است، از همین رو مواد غذایی مستقیم به داخل عضلات فرستاده می شود. اگر در این وعده از یک مکمل یا محلول پروتئینی که حدود ۵۰۰ کالری انرژی دارد استفاده کنید، در هفته می شود حدود ۳۵۰۰ کالری و همین ۳۵۰۰ کالری در هفته یعنی یک پوند افزایش وزن در یک هفته. اگر بتوانید این رویه را برای چند هفته ادامه دهید خواهید توانست چند پوند بر وزن بدن بیفزایید. با پیشرفت های قابل توجهی که در زمینه ساخت مکمل ها و جایگزین به عمل آمده دیگر نیازی نیست که نیمه شب زمان زیادی بیداری کشید.
تنها کاری که می بایست انجام داد سر کشیدن یک لیوان بزرگ محلول پروتئین می باشد. بنابراین قبل از خواب وعده غذایی نیمه شب را با مخلوط کن آماده کنید و آن را در یخچال بگذارید.

بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه