فهرست مطالب

بهترین روش ریکاوری

نوشته شده توسط مایکل هالچر مربی، قهرمان وزنه برداری بدنسازی، کراس فیت و المپیک

در این مقاله سعی کرده ایم به روشی اشاره کنیم که مطمئنا تا به حال از آن استفاده نکرده اید و اگر آن را به کار بگیرید به نتایج سریعی دست پیدا خواهید کرد.

قدم زدن:

قدم زدن، جز یکی از بهترین روش های ریکاوری است که من همیشه از آن استفاده می کنم. مطمئن هستم که نسبت به این موضوع اعتقادی ندارید، اما بهتر است قبل از هرگونه قضاوتی به این مقاله دقت کنید.

چرا قدم زدن کارآیی مفیدی در زمینه ریکاوری دارد؟

در این زمان که در حال نوشتن این مقاله هستم باید بتوانم کم کم ۲۳ پوند از وزن خود را کم کنم. در زمان هایی که بیشترین وزن را دارم، ۱۹۳ پوند هستم و ۳۶۰۰ کالری می سوزانم که بیش از ۵۰۰ گرم آن، کربوهیدرات ها هستند و از ۷ هفته پیش شروع به کم کردن وزن کردم و هر روز ۲۷۰۰ کالری می سوزانم، اما بدون این که مجبور باشم کالری بیش تری بسوزانم، لاغرتر می شوم. مطمئنا الان می پرسید چگونه؟ بله… سوال خوبی است. توضیح می دهم. من در زمینه ی عضله سازی فعالیت می کنم. در واقع این کار در طول یک شب اتفاق نمی افتد، اما در عوض، در طول ۶ هفته، عضله سازی رخ می دهد و همین اتفاق نیز در مرحله ی کاهش وزن صورت می گیرد و هر روز با اضافه کردن مقداری پیاده روی و با تمرکز بر تمرینات وزنه ای می توانید بدن خوبی بسازید با این روش کالری های بدن را متعادل نگه می دارید.

هفته اول: با تمرینات هوازی ملایم، بدن خود را برای انجام تمرینات هوازی گرم می کنید.

هفته دوم: برای رفتن به یک کافی شاپ که ۳ خیابان با شما فاصله دارد قدم بزنید. (این کار را یک روز در هفته انجام دهید.)

هفته ی سوم: برای رفتن به یک رستوران و خوردن ناهار در آنجا حدود ۰.۷۵ مایل پیاده روی کنید.

هفته ی چهارم: برای رفتن به سالن غذا خوری و بازگشت از آنجا، حدود ۱.۵ مایل پیاده روی کنید.

هفته ی پنجم: برای رفتن به رستوران و بازگشت از آنجا و دوباره برای رفتن به رستوران و شام خوردن حدود ۲ مایل پیاده روی کنید.

هفته ی ششم: می توانید این کارها را دو روز در هفته انجام دهید.

هر هفته، بر اساس هفته ی قبلی شکل می گیرد. اساسا من خیلی آرام تمرینات جدید را به تمرینات قبلی خود اضافه می کنم و تنها چیزی که می توانم به تمرینات خود اضافه کنم، پیاده روی و قدم زدن است، چرا که این تمرین جز بهترین تمرینات ریکاوری در بین همه ی تمرینات است. به طور خلاصه، قدم زدن و پیاده روی هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ ذهنی برای فرد مفید است. هر زمان که پیاده روی می کنم، شارژ می شوم و راحت تر می توانم تمام فعالیت های روزانه ام را انجام دهم.

اگر به دنبال این هدف هستید که تغییراتی را در ظاهر و ذهن خود را ایجاد کنید، حداقل روزی ۱ ساعت پیاده روی کنید و سلامت ذهنی و جسمی خود را تضمین کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۷

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه