فهرست مطالب

آهن، فلزی ضروری برای عملکرد بدن انسان است. مکمل های آهن زمانی باید مصرف شوند که رژیم غذایی، میزان آهن کافی را برای بدن فراهم نمی سازند. اگر پزشک شما تشخیص داد که میزان آهن خون شما کافی نیست، مطمئنا مکمل های آهن برای شما تجویز می کند. مکمل های آهن، انواع مختلفی دارند و بسیار مهم است که بدانید کدامیک برای سلامتی شما بهتر است و راحت تر جذب بدن شما خواهد شد. مکمل های آهن، انواع مختلفی دارند و بسیار مهم است که بدانید کدامیک برای سلامتی شما بهتر است و راحت تر جذب بدن شما خواهد شد.

مکمل آهن فروس (Ferrous)

معمولا دو نوع از آن وجود دارد که در بیشتر مواقع پزشکان آن ها را تجویز می کنند که عبارتند از: آهن فریک (ferric) و آهن فروس (ferrous) فروس نسبت به فریک راحت تر جذب بدن می شود. به همین دلیل است که بیشتر مکمل های آهن دارای فروس هستند و بیشتر تجویز می شوند. از نمونه های فریک می توان به این موارد اشاره کرد: سولفات آهن، فومارات آهن و گلوکونات آهن. این مُکمل ها به شکل های مختلفی مانند قرص، کپسول و شربت وجود دارند.

آهن فریک

از آنجایی که آهن فریک کمتر از آهن فروس جذب می شود، غالبا کمتر تجویز می شوند. علاوه بر آن، مطالعات مختلفی نشان داده اند که بیماران آهن فروس را بیشتر تحمل می کنند، زیرا دستگاه گوارش توانایی کمتری در کاهش آهن فریک نسبت به آهن فروس را دارد و احتمال مسمومیت با سیترات آهن کاهش می یابد.

چگونه بفهمیم آهن بدن ما کم است؟

میزان مصرف مکمل آهن

همه ی سه مدل آهن فروس، در دوزهای مصرف ۳۲۵ میلی گرم می باشند و هر کدام حاوی مقدار متفاوتی است که بدن شما می تواند از آن استفاده کند. به این مقدار آهن عنصری گفته می شود. هنگام انتخاب مکمل های آهن، به محتوای آهن عنصری آن ها بیشتر از اندازه ی قرص توجه کنید. مقدار آهن مورد نیاز شما، بسته به شدت کم خونی شما متغیر است، اما بزرگسالان به طور کلی، روزانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلی گرم آهن ضروری برای درمان کم خونی و فقر آهن به آن نیاز دارند. از آنجایی که میزان جذب آن به دلیل افزایش دوز کاهش می یابد، مصرف دو تا سه دوز به صورت مساوی در روز توصیه می شود.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۵

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه