فهرست مطالب

انجام تمرینات هوازی در صبح زود

  1. مدت زمان خوردن غذا را کاهش می دهد.

اگر شما صبحانه نخورید و قبل از انجام هر کاری تمرینات هوازی انجام دهید، قادر خواهید بود که میزان زمان خوردن غذا را کوتاه تر کنید. برای افرادی که قبلا رژیم های غذایی سخت می گرفتند، خوردن غذاهای نزدیک به آن رژیم ها، نیز می تواند مفید باشد. باید دو ساعت قبل از مصرف صبحانه بیدار شوید و تمرینات هوازی خود را انجام دهید. اگر شما ۱۶ ساعت در طول روز بیدار هستید، در این صورت مدت زمان غذا خوردن خود را به ۱۴ ساعت کاهش می دهید که تفاوت های بسیاری را در میزان کالری دریافتی خود ایجاد می کنید، مخصوصا اگر روش قدیمی غذا خوردن، یعنی سه وعده ی غذای اصلی را داشته باشید. به یاد داشته باشید که میزان کالری دریافتی مد نظر است نه چیز دیگر.

  1. مزیت های ذهنی

با توجه به زندگی های پر مشغله ی امروزی، انجام تمرینات هوازی، آن هم در صبح زود، قبل از انجام هر کاری، می تواند مزیت های بسیاری را فراهم سازد.

  • در ابتدای روز، ذهن را باز می کند و جایگاهی برای مشغله های آن روز، ایجاد می کند.
  • آندورفین های ذهنی و جسمی کمک می کند که کورتیزول کاهش پیدا کند و حس مثبتی را برای آن روز فراهم سازد.
  • اگر شما تمرینات هوازی را در صبح زود انجام دهید، احتمال بسیار کمی وجود خواهد داشت که در روزهای بعدی از انجام آن ها ممانعت کنید.
  1. کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

همه ی ما زمان های بسیاری را در داخل ساختمان ها سپری می کنیم و مدت زمان های کمی را در هوای آزاد و زیر نور خورشید می گذرانیم. مطالعات بسیاری در این باب صورت گرفته است که نشان داده پیاده روی در زیر نور خورشید، به بهبود کیفیت خواب در شب کمک می کند. این کار موجب تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن می شود. هر زمان که شما تمرینات هوازی را در ابتدای صبح انجام دهید، احساس تازگی و سرحالی را برای کل روز خود تضمین می کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۴

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه