برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

چربی سوز هیدروکسی کات

مکمل هیدروکسی کات

هیدروکسی کات نیز از جمله شناخته شده ترین و قدیمی ترین و در عین حال پر مصرف ترین چربی سوزهایی است که امروزه نیز به فراوانی تولید و عرضه می شود. یقینا شما نیز می دانید که این مکمل به دسته مکمل های ترموژن یا گرمازا تعلق دارد بع این معنی که با تشدید روند چربی سوزی به افزایش دمای بدن ختم می گردد.

کمپانی سازنده این محصول بر خلاف دیگر کمپانی ها که در ابتدای صحبت در مورد محصولات خود از سوزانده شدن چربی های کل بشریت با مصرف مکمل های تولیدی خود داد سخن در می دهند تا حدود زیادی واقع بین تر بوده و حقایق را آنگونه که هستند بیان کرده و اعتراف نموده است که این مکمل تنها به کسانی که در کنار استفاده از این مکمل، رژیم های کنترل شده غذایی و تمرینات هوازی مناسب را رعایت و اجرا می کنند در رسیدن به هدفی که دارند کمک خواهد کرد.

نزدیک به ده سال است که مکملی موسوم به هیدروکسی کات در بازار مکمل های غذایی تولید و عرضه می شود و صد البته امروزه نمونه های به روزتر و جدیدتر این محصول که به نام هیدروکسی کات هاردکور نیز نامگذاری شده است تولید و عرضه می گردد.

کمپانی سازنده در مورد این محصول ادعا کرده است که بزرگان مستر المپیا و قهرمانان این رشته همانند جی کاتلر، گوستاو بادل، جانی جکسون، دیوید هنری، دارم چارلز و دیگر قهرمانان از این مکمل استفاده کرده اند و استفاده این افراداز این محصول را دلیلی قاطع بر کارایی و حرفه ای بودن محصول خود دانسته است.

در مورد مسابقات مستر المپیا باید به این مهم اشاره ای داشته باشیم که شاید این افراد در قبال دریافت وجوه قابل توجه حاضر به استفاده یا حاضر به تظاهر کردن نسبت به استفاده از این مکمل در برابر دوربین های عکاسی و فیلم برداری شده باشند ولی هرگز نمی توان پذیرفت که این افراد داروهای شیمیایی که در راس آنها می توان به هورمون رشد انسانی و هورمون های تیروئید اشاره کرد را رها کرده و با استفاده از مکمل هایی نظیر هیدروکسی کات هاردکور که تولید و مصرف شان در پرورش اندام مجاز است به کاتی که مناسب عرضه بر روی معتبرترین سن مسابقات حرفه ای پرورش اندام می باشد رسیده باشند!

این مکمل را تا حدود زیادی می توان موثر دانست و صد البته باید به این مهم نیز تاکید بکنیم که استفاده از این مکمل تنها در صورتی مفید فایده خواهد بود که رژیم های غذایی و تمرینات هوازی مناسب را در برنامه داشته باشید و گرنه خوردن و خوابیدن و استفاده کردن از این چربی سوز و یا هر چربی سوز دیگر عمرا به تشدید چربی سوزی ختم نخواهد شد.

افزایش ترشح نوراپی نفرین

گفته می شود که این محصول در ابتدای امر به افزایش محسوس ترشح هورمون های چربی سوز در خود بدن کمک می کند که از جمله این هورمون ها که ترشح آن در نتیجه مصرف این مکمل در بدن افزایش می یابد می توان به هورمون شناخته و معروف شده نوراپی نفرین اشاره کرد.

مهار آنزیمPhosphodiesterases

همچنین گفته می شود که این مکمل آنزیمی موسوم به آنزیم Phosphodiesterases را در بدن مهار می کند و کمپانی سازنده ادعا کرده است که مهار شدن این آنزیم نیز به نوبه خود به تشدید اثرات چربی سوزی هورمون نور اپی نفرین که در نتیجه ورود این مکمل به بدن ترشح آن زیاد شده است کمک می کند.

بلوکه کردن گیرنده های آلفا

گفته می شود که این مکمل همچنین گیرنده های آلفای موجود در سلول ها و بافت های چربی را بلوکه می کند و با بلوکه شدن این گیرنده ها نیز روند چربی سوزی تسریع و حتی تشدید می شود.
کمپانی سازنده این محصول ادعا می کند که با بسته شدن و بلوکه شدن این گیرنده ها در بافت های چربی، گیرنده های دیگری موسوم به گیرنده های بتا فعال تر از قبل می شوند و فعال تر شدن این گیرنده ها نیز به دریافت شدن هرچه بهتر علایم و پیام های شیمیایی مبنی بر تشدید روند چربی سوزی در بافت های هدف کمک می کند و انتشار این پیام ها در بافت های چربی نیز به تشدید روند چربی سوزی ختم می گردد.

مهار آنزیمCatechol-o-methyltransferase

این مکمل همچنین گفته می شود که آنزیم بی اثر کننده و تجزیه کننده هورمون نور اپی نفرین یعنی Catechol-o-methyltransferase را نیز مهار می کند و با مهار شدن این آنزیم و با کمک به افزایش میزان هورمون نورایی نفرین در بدن نیز به تشدید روند چربی سوزی کمک می کند.

فرم دارویی: این مکمل نیز به صورت کپسول های مایع و در بسته بندی های ۱۲۰و ۲۱۰ تایی تولید و عرضه می شود و همانگونه که پیشتر ذکر شد مایع بودن این کپسول ها به جذب هرچه سریع تر و بهتر ماده موثر به کار رفته در آن کمک کرده است.

دستور مصرف: در طول روز می توانید دو بار و هر بار نیز سه کپسول از این مکمل را با معده خالی و با آب فراوان میل کنید و گفته می شود که بهترین زمان برای مصرف این مکمل نیز ۳۰ الی۶۰ دقیقه قبل از وعده های غذایی خواهد بود.
توصیه شده است در روزهایی که تمرین دارید نیز یک سروینگ از این مکمل را قبل از تمرین میل کنید.

افزایش تدریجی

به دلیل اینکه ورود یکباره ماده موثر ماده این مکمل و دیگر مکمل هایی که به نام عمومی چربی سوز نامیده می شوند به بدن ممکن است به بروز واکنش های شدید منجر شود ترجیحا باید مصرف این مکمل را از دزهای پایین شروع کرده و به تدریج به در مصرفی خود در طول روز افزوده و دز مصرف را به دزهای توصیه شده نزدیک کنید.

هشدار
به دلیل اینکه مصرف این مکمل در نزدیکی خواب شبانه ممکن است به مختل شدن خواب شما ختم شود توصیه می شود که از مصرف این مکمل در بازه زمانی ۶ ساعت مانده به خواب شبانه اکیدا خودداری شود. مصرف این مکمل برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است و اکیدا هشدار داده شده است که مصرف این مکمل برای بانوان در دوران حاملگی و شیر دهی نیز ممنوع خواهد بود.
به دلیل اینکه در بدنه این مکمل مقادیر زیادی کافئین موجود است از مصرف این مکمل به همراه منابع طبیعی این ترکیب همانند قهوه و نسکافه اکیدا باید خودداری کنید و ناگفته پیداست که مصرف این مکمل به همراه مکمل های حاوی کافئین نیز ممنوع خواهد بود.

ممکن است در برخی موارد برخی از افراد با مصرف این مکمل دچار سرگیجه، حالت تهوع، درد در قفسه سینه و تب و لرز و تعرق شدید و دیگر حالت های آزار دهنده شوند. در صورت بروز چنین حالت هایی مصرف این مکمل را باید قطع کرده و به پزشک معالجه کنید.

دز مصرفی خود در طول روز را هرگز از میزان توصیه شده بالاتر نبرید و به خاطر داشته باشید که افزایش دز مصرف الزاما به معنی تشدید اثر نخواهد بود و برای تشدید اثر این مکمل می توانید بر شدت تمرینات هوازی خود افزوده و رژیم های غذایی که رعایت می کنید را سخت تر و حرفه ای تر بکنید.

 

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی