عوامل التهاب آور بر رشد ماهیچه ها تاثیر گذار هستند.

عوامل التهاب آور بر رشد ماهیچه ها تاثیر گذار هستند.

قبل از اینکه ما شروع به بد گفتن در مورد التهاب کنیم و مانع آن شویم که شما

رشد ماهیچه ها

  • التهاب، بر عضله سازی شما کمک می کند.

قبل از اینکه ما شروع به بد گفتن در مورد التهاب کنیم و مانع آن شویم که شما از تورم بیش از حد ماهیچه ها جلوگیری کنید، باید اطلاعاتی در رابطه با التهاب در اختیار شما قرار دهیم، چرا که التهابات تا حدی برای رشد ماهیچه ها ضروری است. مطالعات بسیاری در این باره صورت گرفته که نشان داده است، بعضی از مکانیسم هایی که رشد ماهیچه ها را نظم می بخشد، همان التهابات هستند. بنابراین قصد ندارم که بگویم، التهاب بد است. علاوه بر آن، زمانی که صحبت از ترمیم ماهیچه ها می شود، التهابات نقش اساسی در مورد آن ها ایفا می کند. در مطالعه ای، یک مرد جوان به مدت ۸ هفته، مکمل های فاقد استروئید و ضد التهاب، در طول تمرینات خود استفاده نکرد. این عمل موجب شد که رشد ماهیچه های آن به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد. نمی دانم که این موضوع در شما هم صدق می کند یا خیر، اما آنچه که می توانیم از این گونه مطالعات برداشت کنیم این است که، التهابات نقش اساسی در رشد و ترمیم ماهیچه ها دارند و مصرف طولانی مدت ضد التهابات ممکن است، عضله سازی شما را در طول تمرینات کاهش دهد.

  • التهابات مانع انجام تمرینات با تکرارهای فراوان می شود.

دلایل بسیاری در این رابطه وجود دارد و التهابات ماهیچه ها جز یکی از آن موارد می باشد. التهابات یکی از هماهنگ کنندگان DOMS، مفاصل، ماهیچه ها و دردهای وارده به آن هاست. علاوه بر آن همانطور که می دانید، افزایش حجم تمرینات، یکی از مهمترین عوامل ایجاد درد بر روی ماهیچه هاست. بنابراین درد ماهیچه ها باعث محدود کردن حجم تمرینات می شود و التهابات ممکن است مانع رسیدن شما به هدف شود. این بدان معنا نیست که شما باید از داروهای ضد التهاب استفاده کنید تا درد به بدن شما وارد نشود چرا که اصلا نتیجه بخش نخواهد بود، بلکه منظور این است که، تمرینات شما نباید منجر به بروز التهابات شدید غیر قابل تحمل شود.

  • التهابات، مانع آن می شود که تمرینات شدیدتر انجام دهید.

دقیقا مانند درد و یا عدم ریکاوری، التهاب نیز می تواند بر تداوم تمرینات شما تاثیر گذارد و ممکن است میزان شدت تمریناتی که می توانید انجام دهید را کاهش دهد. اگرچه که بحث های فراوانی در رابطه با نقش اصلی شدت تمرینات بر رشد ماهیچه ها وجود دارد، اما شواهد بسیاری در مورد تاثیر گذاری آن ها وجود دارد. شدت تمرینات در یک سطح مشخص، می تواند میزان رشد ماهیچه ها را تضمین کند. با توجه به مواردی که گفته شد، هدف این نیست که آنقدر سخت کار کنید تا التهابات شدیدی در ماهیچه های شما رخ دهد و سپس به سراغ مداوای آن بروید، بلکه هدف آن است که تمرینات خود را به گونه ای انتخاب کنید که موجب بروز التهابات شدید در بدن و ماهیچه هایتان نشود.

  • التهابات بیش از حد، مانع عضله سازی می شوند.

یکی از مواردی که ما نسبت به آن مطمئن هستیم این است که التهابات بیش از حد، مانع عضله سازی خواهد شد. اگر شما مرتبا دچار التهابات ماهیچه ای هستید، باید از فکر عضله سازی بیرون بیایید. شواهدی در این باب وجود دارد که نشان داده، هر چقدر سن افراد بیشتر شود، التهابات در کاهش عضلات نقش مهم تری خواهند داشت، حتی اگر از لحاظ فیزیکی فرد فعالی باشید. التهابات، بر رشد ماهیچه ها موثر است، اما اگر بیش از اندازه رخ دهد، برای بدن و عضله سازی مضر خواهد بود. بنابراین، هر چقدر سن بیشتر شود، باید نسبت به التهابات ایجاد شده بر روی ماهیچه ها مدیریت داشته باشید تا از کاهش عضلات بدنتان در دهه های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ جلوگیری کنید. بنابراین، سعی کنید یک سبک زندگی فعالانه، به همراه عادات غذایی سالم و عوامل تاثیر گذار بر روی التهابات داشته باشید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۳

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۵دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۴۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۴۹دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۰۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۳۷۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۷۲دیدگاه

ارسال دیدگاه