10 روشی که طی آن می توان، مربیان بد را تشخیص داد. (قسمت دوم)

۱۰ روشی که طی آن می توان، مربیان بد را تشخیص داد. (قسمت دوم)

 آنها اهداف مناسب را تنظیم نمی کنند: "من می خواهم 5 کیلوگرم وزن کم کنم" این یک هدف

تشخیص مربیان بد (قسمت دوم)

مطالعه قسمت اول

  •  آنها اهداف مناسب را تنظیم نمی کنند: “من می خواهم ۵ کیلوگرم وزن کم کنم” این یک هدف نهایی است. “من باید ۵ بار در   هفته تمرین کنم ” این یک هدف رفتاری است. اگر مربی شما اختلاف بین این دو را نمی داند، شما باید یک مربی جدید پیدا کنید. تمرکز بر نتایج، جز وظایف مربی است. برنامه آنها باید به گونه ای ساخته شود، تا نتیجه بدست آمده به صورت یک نتیجه ی اجتناب ناپذیر باشد. با این حال، تمرکز بر رفتارها، کار مشتری است. بنابراین، هر مربی برای رسیدن به موفقیت، باید بداند که به رفتارهای موفق مشتریان خود پاداش دهد. به عنوان مثال، اگر شما ۹۰ درصد برنامه های تمرینی در این هفته را کامل انجام دادید و هیچ تمرینی را از دست ندهید، صرف نظر از نتیجه ی دست آمده، پاداشی را نیز به دست می آورید، زیرا این یک الگوی رفتاری است که در نهایت منجر به موفقیت خواهد شد.

  • آنها پیش بینی نمی کنند: قبل از اولین جلسه تمرینی و بعد از اینکه کلیه ی ارزیابی ها انجام شد، یک مربی ایده آل حداقل برنامه ی ۳ ماهه نسبت به نیازها و خواسته های فرد را باید در دست داشته باشد. مطمئنا، این طرح می تواند انعطاف پذیر باشد، اما باید وجود داشته باشد. مربیان بد یک طرح و یا یک هدف بزرگ ندارند. اگر مربی شما دارای چنین عملکردهایی است بهتر است، هر چه سریع تر آن کلاس را ترک کنید.
  • آنها پیگیری نمی کنند: مشتریان می خواهند به چیزی قابل اندازه گیری دست یابند. بنابراین، چه اتفاقی می افتد زمانی که مربی یا متخصص تغذیه هیچ کاری انجام نمی دهد؟ بهترین مربیان و متخصصان تغذیه، همه چیز را اندازه می گیرند. آنها می بینند و متغیرهای عملکردی مانند ست ها، تکرارها و زمان های استراحت را ثبت می کنند. آنها نظارت بر عادات غذایی و رفتارهای شاگردان می کنند. آنها تمرین افراد را کنترل می کنند. آنها ترکیب بدن را نظارت می کنند. نکته اینجاست، هر چیزی که اندازه نگیرید و ثبت نکنید از یاد می برید. همچنین بدون وجود معیار مشخص، هیچ کس نمی داند که آیا پیشرفت در حال انجام است یا خیر.
  • آنها نمی توانند به هر مشتری کمک کنند: اساسا سه نوع مربی وجود دارد. اول، کسانی هستند که مربیان خوب نیستند، که نمی توانند حداقل با یکی از مشتریان خود نتایج خوبی داشته باشند. نوع بعدی، کسانی هستند که مربیان عالی هستند و می توانند نتایج خوبی با همه مشتریان خود داشته باشند، مهم نیست که چه کسی هستند یا از کجا آمده اند. در نهایت، در میان آنها نوع دیگری از مربیان وجود دارد، کسانی که به نظر می رسد نتایج عالی با برخی از مشتریان دارند، اما می تواند تنها به یک درصد کوچک از کسانی که در کلاس او وجود دارند، کمک کنند. هدف هر مربی باید یادگیری تکنیک ها و استراتژی های لازم برای کمک به هر نوع مشتری که در کلاس آن ها حضور دارند باشد. این مشخصه مربیان ایده آل است.
  • آنها آموزش و تغذیه را ادغام نمی کنند: برای تغییر بدن خود، چیزی است که باید بدانید. و شما احتمالا هرگز در یک ورزشگاه تجاری نخواهید فهمید. ورزش، به تنهایی، کارآیی ندارد. تحقیقات نشان می دهد که بدون وجود رژیم غذایی، حتی انجام ۵-۶ ساعت برنامه ریزی تمرینی خوب در هر هفته نیز باعث تغییرات شگفت انگیزی در بدن نخواهد شد. بنابراین، شما می توانید شرط بگذارید که بهترین مربیان یک راه حل تغذیه یکپارچه را به عنوان بخشی از برنامه ریزی خود ارائه می دهند. آنها جلسات تغذیه خصوصی را برنامه ریزی می کنند. آنها به طور مرتب میزان مصرف مواد غذایی را ارزیابی می کنند. بدترین مربیان؟ آنها هم شما را ترک می کنند تا خودتان آن را بیابید. یا آنها تغذیه های نامناسب را در میان مجموعه ی تمرینی شما قرار می دهند.
  • آنها فقط مراقبت نمی کنند: بیایید اینجا صادق باشیم. اگر مربی شما بیشتر از فعالیت هایی که در بالا ذکر شد را انجام نمی دهد، صرف نظر از این که آیا آنها به شما اهمیت می دهند یا نه، که مطمئنا اهمیت نمی دهند، نسبت به شغل خودشان هم بی مسئولیت هستند.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۳

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۵دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۴۳دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۴۹دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۰۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۳۷۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۶۸دیدگاه

ارسال دیدگاه