برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۴ تفکر اشتباه در مورد پودر های مکمل پروتئینی

 پودر های مکمل پروتئینی تاثیر منفی بر روی کلیه ها دارند.

بارها در مورد چنین موضوعی شنیده ایم که پروتئین ها بر روی کلیه تاثیر بد دارند، اما طبق مطالعات اخیر که توسط دکتر جوزو آنتونیو صورت گرفته، مشخص شد که این پروتئین ها هیچ تاثیری بر روی کلیه ها ندارند. به این صورت که حتی اگر ۲۷۰ گرم پروتئین را در ۱ روز به مدت ۸ هفته، به افراد بدهند، هیچ تاثیری بر روی کلیه و خون آن ها نخواهد داشت.پودر های مکمل پروتئینی استخوان ها را شکننده می کند.

بنا به دلایلی، بسیاری از پزشکان و دانشمندان، گفته های نادرستی در مورد این پروتئین در ذهنشان دارند. آن ها معتقدند که، پروتئین خون را اسیدی می کند و همین عامل باعث سستی و شکنندگی استخوان ها می شود. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است، مشخص شده که چنین فرضیاتی کاملا اشتباه و رد شده است.

مصرف بیش از اندازه ی پودرهای پروتئینی باعث افزایش وزن خواهد شد.

دکتر جوزو آنتونیو که یکی از برجسته ترین محققان در زمینه ی تغذیه و مکمل های پروتئینی است، این گفته را کاملا رد می کند. او می گوید، میزان تمرینات و مقدار مصرف پروتئین ها باید متناسب با یکدیگر باشند و اگر به اندازه ی کافی از این مکمل ها استفاده کنید با کاهش وزن هم رو به رو خواهید شد، ولی به هیچ عنوان توده های عضلانی بدنتان تحلیل نمی رود و در مقابل چربی های بدن تان کاهش می یابد.

  • مصرف بیش از اندازه ی پودرهای پروتئینی، شما را بدبو می کند.

این گفته تا اندازه ای، درست است اما نه به دلایلی که اکثر مردم فکر می کنند. مهم ترین دلیل، این است که، افراد فکر می کنند، زمانی که شروع به مصرف پروتئین کردند، باید میزان مصرف فیبرها، کربوهیدرات ها و چربی ها را کاهش دهند و اگر این اتفاق بیافتد مسلما عرق بدن بو می گیرد، زیرا در زمان انجام تمرینات سخت، اوره از بدن خارج می شود. برای حل این مساله بهتر است، که همزمان با مصرف پروتئین ها، کربوهیدرات و مقداری چربی نیز مصرف کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۳

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی