فهرست مطالب

اگر می خواهید رشد بافت های عضلانی خود را بیشتر کنید، در طول تمرین خود، ددلیفت های مختلف را انجام دهید. مقاله ی زیر را بخوانید تا متوجه شوید که کدام نوع از آن بهترین است.

راهنمای مرحله به مرحله انجام ددلیفت

  • نوع معمولی ددلیفت

این مدل از ددلیفت، مدلی است که هر کسی برای شروع از آن استفاده می کند و توده های عضلانی و قدرتی را در کل فیزیک بدن را درگیر می کند، اما بیشتر تمرکز در این نوع از ددلیفت ها، بر روی پاها و پشت بدن است.

  • ددلیفت سومو

در بیشتر موارد، این نوع ددلیفت، ترجیح داده می شود، زیرا فشار وارده در پشت کمر را کاهش می دهد و باعث می شود وزنه بیشتری برداشته شود و بخش عمده ای از قسمت پایینی ستون فقرات درگیر نمی شود. این نوع حرکت، برای افراد قد بلند مناسب است.

  • ددلیفت رومانی

از آنجایی که در این نوع ددلیفت، نیازی به کشش زانوها و باسن نیست، اغلب به عنوان تک حرکتی شناخته می شود. با این حال، از آنجایی که عضلات کمر، شکم، قسمت میان تنه و تا حدودی عضلات پشت ران را درگیر می کند، بسیاری، این نوع از ددلیفت را به عنوان ددلیفت ترکیبی نیز می شناسند.

  • ددلیفت با میله ی گیره ای

در واقع به منظور کاهش صدمات وارده به قسمت پایین کمر طراحی شده است. میله ی گیره ای این دستگاه، شکل شش ضلعی دارد که نسبت به آن، افراد جایگاه خودشان را تنظیم می کنند و نسبت به ددلیفت های قدیمی فشار کمتری را بر پشت و ستون مهره ها وارد می کنند.

  • ددلیفت با دستگیره ی اضطراری

کار با این نوع دستگاه خیلی شبیه به ددلیفت های قدیمی است، اما در این نوع، یک تفاوت عمده وجود دارد. به این صورت که میله ی آن دارای یک دستگیره ی خیلی پهن است. بنابراین بدنه ی دستگاه در جایگاه پایین تر و نزدیک سطح زمین قرار گرفته است که باعث ایجاد دامنه ی وسیعی از حرکات شده است.

  • ددلیفت به همراه چنگک کشیدنی

این نوع از ددلیفت ها دقیقا نقطه ی مقابل ددلیفت های قدیمی قرار گرفته اند، به این صورت که دامنه ی وسیعی از حرکات کوتاه تری را فراهم می سازد. در نتیجه وزنه های بیشتر با صدمات احتمالی کمتر و فشار بیشتر بر روی عضلات پشت بدون فشار بر روی عضلات پا را موجب می شود.

  • ددلیفت رومانی تک پایی

این نوع از ددلیفت ها، بیشتر از اینکه بر روی توده ی عضلانی بدن تمرکز داشته باشد، بر روی عملکرد افراد تمرکز دارد و در عین حال تعادل و هماهنگی بدن را تقویت می کند، که این امر در افزایش مهارت های ورزشی فرد در رشته های مختلف کارآمد خواهد بود.

  • ددلیفت به همراه دمبل

از آنجایی که وزنه های مورد استفاده در ددلیفت و دمبل با هم به عنوان یک واحد نگهداری نمی شوند، برای رسیدن به موفقیت در این نوع از حرکات، نیاز به هماهنگی بیشتر، تعادل و چابکی بیشتر می باشد.

  • ددلیفت محدود

ددلیفت محدود با ددلیفت با دستگیره ی اضطراری عملکرد یکسانی دارند با این تفاوت که ددلیفت محدود، اکثر ماهیچه های بزرگ را بکار می گیرد اما ددلیفت با دستگیره ی اضطراری شانه ها و قسمت بالایی پشت کمر را نیز درگیر می کند.

  • ددلیفت ریوز

از آنجایی که یک حرکت دشوار است، هیچکس به جز استیو ریوز نتوانست آن را انجام دهد ، اما اگر شما بتوانید با آن کنار بیایید و آن را مدیریت کنید، بازدهی قابل توجهی در ساخت عضلات خود ایجاد خواهید کرد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۲

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه