فهرست مطالب

خواب بهتر

خواب خوب در طول شب اهمیت بالایی دارد، اگر نگوییم مهمتر، ولی حداقل به اندازه برنامه تمرین و رژیمی مناسب اهمیت دارد. اگر، خواب کافی نداشته باشید، نمی توانید به ریکاوری مناسبی دست یابید، و در نتیجه قادر نخواهید بود با صد در صد توانتان تمرین کنید.

با وجود مشغله های فکری مختلف و مسائل و مشکلات مالی که امروزه به نوعی ذهن اغلب افراد را درگیر کرده، شاید نمی توانید در طول شب خواب عمیق و مناسبی داشته باشید، و با وجود خستگ زیاد باز هم آنطور که باید به خواب نمی روید. در چنین شرایطی بسیاری از افراد سراغ استفاده از داروهای خواب آور می روند که می تواند باعث بروز وابستگی در افراد شود، پس از مدتی هم تاثیر آنها کاهش می یابد، و ناچار خواهید بود دز مصرف را افزایش دهید، و این عوارض دراز مدت زیادی برای افراد در پی دارد. خبر خوبی برایتان داریم، اینکه می توانید از مکمل های طبیعی استفاده کنید برای کمک به خواب بهتر بدون اینکه وابستگی و عارضه ای ایجاد کند.

این سه مکمل شما را در عرض چند دقیقه به خواب می برد و برای چندین ساعت در سرزمین رویاها نگه می دارد. همچنین کمک می کنند به افزایش سطوح هورمون های آنابولیک تستوسترون و هورمون رشد.

فنیبات (-۴ آمینو-۳-فینبل-بوتانوئیک اسید)

اگر جزو خوانندگان دائمی باشید، حتماً بخوبی با مکمل گابا آشنایی دارید. برای افرادی که آشنایی کافی در مورد آن ندارند، لازم به ذکر است که این ماده نوعی ناقل عصبی بشمار می آید و کمک می کند به بدن برای ماندن در حالت استراحت و خواب عمیق تر بوسیله ممانعت از عملکرد ناقل های عصبی محرک. بعنوان مزیت مهم دیگر می توان به تاثیر گابا بر تقویت سطوح هورمون رشد اشاره کرد. فنیبات هم به گیرنده های مشابهی که گابا به آن متصل می شود، اتصال یافته و اثرات مشابهی را در پی دارد. علاوه بر اینکه می تواند تولید گابا توسط بدن را افزایش دهد. در واقع، فنیبات را بعنوان پیش ساز گابا در بدن هم بشمار می آورند.

دز مصرف: ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم از این مکمل را با شکم خالی حدود ۳۰ دقیقه پیش از خواب مصرف کنید.

۵اچ تی پی (-۵ هیدروکسی- ترپیتوفان)

این ماده که از تغییر آمینو اسید ضروری ترپیتوفان در بدن بوجود می آید جهت تولید سرتونین و ملاتونین بکارگرفته می شود، ناقل های عصبی و هورمون هایی که کمک می کنند به خواب بهتر، در ضمن این ماده می تواند به افزایش سطوح هورمون های آزاد کننده گنادوتروپین و هورمون LH در بدن منجر شود که نتیجه آن تولید تستوسترون بیشتر خواهد بود.

دز مصرف: ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم از این مکمل را حدود ۳۰ دقیقه پیش از خواب با شکم خالی مصرف کنید.

تئانین

این آمبنواسید در واقع از تغییر آمینواسید گلوتامین بوجود می آید و آرامش دهندگی چای سبز بواسطه همین ماده است. تئانین با افزایش سطوح گابا و سرتونین کمک می کند به تقویت آرامش و کیفیت خواب، همینطور ارتقا فعالیت امواج آلفا در مغز

دز مصرف: ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم تئانین با شکم خالی حدود ۳۰ دقیقه پیش از خواب میل کنید.

ترکیب مناسب مکمل ها برای خواب بهتر

مصرف این سه مکمل در کنار هم می تواند کیفیت و عمق خواب شما را دو چندان کند.

مکمل دز مصرف

فنیبات ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم ۳۰ دقیقه پیش از خواب با شکم خالی

۵۰ HTP-5 تا ۳۰۰ میلی گرم ۳۰ دقیقه پیش از خواب با شکم خالی

تئانین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم ۳۰ دقیقه پیش از خواب با شکم خالی

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه