امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

زنجبیل یک چاشنی بسیار قدیمی است که هزاران سال است بدلیل طعم بی نظیری که دارد و همینطور خواص درمانی در طب سنتی بکار گرفته می شود. تحقیقات جدید نشان داده که همان خصوصیاتی که باعث طعم و بوی آن است می تواند کمک کند به ارتقا ریکاوری در پی تمرین با وزنه های سنگین.

ترکیبات طبیعی موجود در این گیاه شامل جینجرنول و شاگاول، مشخص شده که دارای خواص قدرتمند ضدالتهابی هستند. کاهش التهاب در سیستم گوارش یکی از راههایی است که زنجبیل از ناراحتی های گوارشی اجتناب موثر است و همین مکانیزم زنجبیل باعث کاهش درد مفاصل و سفتی آن ها هم می شود. تمرینات سنگین مقدار زیادی التهاب در عضلات و مفاصل ایجاد می کند و هرچند این پروسه محرک مهمی برای کمک به تقویت سایز عضلانی شناخته می شود، ولی مقدار زیاد التهاب می تواند به جای اثر مثبت، روی سایز و قدرت شما اثر منفی داشته باشد.

تحقیقی معتبر

طی مطالعه ای در کالج جرجیا و همینطور دانشگاه جرجیا، محققان چهار گروه از افراد را برای آزمایش تأثیر زنجبیل بر ریکاوری ناشی از تمرینات سنگین تحت بررسی قرار دادند. دو مطالعه مجزا ولی مشابه انجام شد. به یک گروه ۲ گرم زنجبیل داده شد. و به گروه دیگر ۲ گرم از ماده ای بی اثر. هر دو گروه تحت تمرین جلوبازو با هالتر با استفاده از تکنیک تکرارهای منفی با شدت بالا قرار گرفتند، برای ایجاد التهابی بالا در عضلات. محققان سپس بررسی کردند که آیا دامنه حرکت و درد عضلانی در گروه دریافت کننده زنجبیل تفاوتی با گروه مقابل دارد یا خیر؟

نتایج تحقیق هر دو مطالعه نشان داد افرادی که زنجبیل، دریافت کرده بودند بطور محسوسی درد عضلانی کمتری را در بازوی خود گزارش کردند، تا ۳۰ درصد کمتر نسبت به گروهی که ماده بی اثر دریافت کرده بودند. ضمناً گروهی که زنجبیل دریافت کرده بودند توانستند دامنه طبیعی حرکت دست را به طرز خیلی بهتری نسبت به گروه مقابل حفظ کنند (بدلیل کوفتگی کمتر). در واقع در گروه دریافت کننده زنجبیل، التهاب کمتری نسبت به گروه مقابل گزارش شد.

دز پیشنهادی

بلافاصله قبل از جلسات سنگین خود ۲ گرم زنجبیل مصرف کنید برای کاهش التهاب بیش از اندازه که می تواند باعث تخریب عضلات و مفاصل شما شود. در ضمن زنجبیل بدلیل خواص مثبتی که روی مغز و سیستم عصبی دارد، می تواند باعث کاهش درد و خستگی در طول تمرین شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه