خواص زنجبیل

خواص زنجبیل

زنجبیل یک چاشنی بسیار قدیمی است که هزاران سال است بدلیل طعم بی نظیری که دارد و همینطور
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+
زمان مطالعه: کمتر از 1 دقیقه

زنجبیل یک چاشنی بسیار قدیمی است که هزاران سال است بدلیل طعم بی نظیری که دارد و همینطور خواص درمانی در طب سنتی بکار گرفته می شود. تحقیقات جدید نشان داده که همان خصوصیاتی که باعث طعم و بوی آن است می تواند کمک کند به ارتقا ریکاوری در پی تمرین با وزنه های سنگین.

ترکیبات طبیعی موجود در این گیاه شامل جینجرنول و شاگاول، مشخص شده که دارای خواص قدرتمند ضدالتهابی هستند. کاهش التهاب در سیستم گوارش یکی از راههایی است که زنجبیل از ناراحتی های گوارشی اجتناب موثر است و همین مکانیزم زنجبیل باعث کاهش درد مفاصل و سفتی آن ها هم می شود. تمرینات سنگین مقدار زیادی التهاب در عضلات و مفاصل ایجاد می کند و هرچند این پروسه محرک مهمی برای کمک به تقویت سایز عضلانی شناخته می شود، ولی مقدار زیاد التهاب می تواند به جای اثر مثبت، روی سایز و قدرت شما اثر منفی داشته باشد.

تحقیقی معتبر

طی مطالعه ای در کالج جرجیا و همینطور دانشگاه جرجیا، محققان چهار گروه از افراد را برای آزمایش تأثیر زنجبیل بر ریکاوری ناشی از تمرینات سنگین تحت بررسی قرار دادند. دو مطالعه مجزا ولی مشابه انجام شد. به یک گروه ۲ گرم زنجبیل داده شد. و به گروه دیگر ۲ گرم از ماده ای بی اثر. هر دو گروه تحت تمرین جلوبازو با هالتر با استفاده از تکنیک تکرارهای منفی با شدت بالا قرار گرفتند، برای ایجاد التهابی بالا در عضلات. محققان سپس بررسی کردند که آیا دامنه حرکت و درد عضلانی در گروه دریافت کننده زنجبیل تفاوتی با گروه مقابل دارد یا خیر؟

نتایج تحقیق هر دو مطالعه نشان داد افرادی که زنجبیل، دریافت کرده بودند بطور محسوسی درد عضلانی کمتری را در بازوی خود گزارش کردند، تا ۳۰ درصد کمتر نسبت به گروهی که ماده بی اثر دریافت کرده بودند. ضمناً گروهی که زنجبیل دریافت کرده بودند توانستند دامنه طبیعی حرکت دست را به طرز خیلی بهتری نسبت به گروه مقابل حفظ کنند (بدلیل کوفتگی کمتر). در واقع در گروه دریافت کننده زنجبیل، التهاب کمتری نسبت به گروه مقابل گزارش شد.

دز پیشنهادی

بلافاصله قبل از جلسات سنگین خود ۲ گرم زنجبیل مصرف کنید برای کاهش التهاب بیش از اندازه که می تواند باعث تخریب عضلات و مفاصل شما شود. در ضمن زنجبیل بدلیل خواص مثبتی که روی مغز و سیستم عصبی دارد، می تواند باعث کاهش درد و خستگی در طول تمرین شود.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۹۲دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۷دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۵دیدگاه

ارسال دیدگاه