فهرست مطالب

چگونگی لاغر شدن

به منظور لاغر شدن، اگر فرد طبق اصول علمی رژیم درمانی وزن اضافی خود را از دست بدهد، بدن فرد برای تامین انرژی بدن از ذخیره چربی شکم، ران و لگن استفاده خواهد کرد.
ولی چنانچه فرد دست به روش های غیر علمی بزند و نا آگاهانه رژیم بگیرد و در زمان کوتاهی اقدام به لاغر شدن کند، پیش از آنکه ذخیره چربی شکم، ران و لگن را از دست بدهد، چربی ذخیره طبیعی و مهم گونه ها و چهره و قسمت های مهم دیگری از بدن را از دست می دهد. لذا برای رفع این مشکلات فرد باید علاوه بر یک رژیم صحیح علمی و اصولی، ورزش را نیز بطور ثابت در برنامه روزانه خود بگنجاند.

آیا انجام کارهای خانه ورزش است؟

سابق بر این پزشکان مردم را تشویق می کردند که سه بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه ورزش نمایند. اما در دهه اخیر بسیاری از محققین، پزشکان را تشویق می کنند بجای توصیه مردم به سه بار ورزش سخت در هفته آنها را به فعالیت های منظم روزانه ترغیب نمایند و فعالیت هایی نظیر انجام امورات منزل، باغبانی و آهسته دویدن را انجام دهند، این امر بدان علت است که محققین فکر می کنند مردم بیشتر ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را با انجام امورات منزل و فعالیت های سبک پر نمایند تا اینکه فعالیت های سنگین ورزشی انجام دهند. در حال حاضر بسیاری از پزشکان فکر می کنند این توصیه به خصوص برای افراد مسن می تواند مفید باشد.

محققین ۲۳۰۰ زن بین ۶۰تا۷۹ ساله را از ۵۰ شهر مختلف انگلستان انتخاب نمودند. مطالعه بر روی این خانم ها نشان داد زنانی که فقط کارهای خانه و آهسته قدم زدن و باغبانی انجام می دهند از لحاظ شکمی وضعیت نامطلوبی داشته و اکثرا چاق بودند، اما زنانی که بطور متوسط ۲ ساعت در هفته را به قدم زدن سریع و با شتاب می پرداختند دارای شکم کوچکتری از دیگران بودند.

فعالیت عضلانی مهمترین راه برای به مصرف رسیدن انرژی در بدن است، لذا غالبا گفته می شود که چاقی شکمی در نتیجه بالا بودن نسبت ورود غذا به فعالیت روزانه بوجود می آید. البته باید تفاوت بین فعالیتهای معمولی و ورزش قائل شد. همواره برای خانم های شاغل و یا فعال در کارهای خانه این اشتباه وجود داشته که انجام کارهای روزانه، خود نوعی “ورزش” است و در پایان کارها و خستگی زیاد جسمی و روحی فقط احتیاج به استراحت دارند. در صورتیکه چنین نیست، زیرا علاوه بر استراحت برای رفع تحریکات عصبی، خستگی های جسمی و روحی، ناراحتیهای کمر، پشت، شانه ها، پاها و غیره که همگی از فعالیت های روزانه است، باید اقدام به برخی حرکات ورزشی نمود.
مفیدترین اقدام انجام حرکات ورزشی خصوصا حرکات ورزشی آرام بخش می باشد. زیرا این گونه حرکات ورزشی، در کوتاهترین زمان، سلامت و زیبایی را توام با نشاط بوجود می آورند و موجب خستگی نمی شوند. انجام این حرکات و نرمش های سبک موجب نشاط و سلامتی می گردد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه