فهرست مطالب

شما مدت زمان زیادی را صرف عضله سازی می کنید، اما چه مقدار زمان را حاضرید صرف ریکاوری بدن خود کنید؟ در زیر به سه روش از تمرینات سخت اشاره شده است که طبق آن می توانید وضعیت جسمانی خود را بهبود بخشید.

فشرده سازی

به سادگی می توان بیان کرد که فشرده سازی یکی از رایج ترین روش های بهبود وضعیت جسمانی و ریکاوری بدن ورزشکاران است، به گونه ای صدها سال از این فاکتور استفاده می شده است. اما با توجه به عصری که در آن زندگی می کنیم، وقتی صحبت از فشرده سازی به میان می آید، روش های نوین هم به دنبال آن به ذهن ما خطور می کند. فرآیند فشرده سازی می تواند قبل، در حین و یا بعد از تمرینات صورت گیرد. در دهه ی گذشته، درمان فشرده سازی قبل از تمرین، مسیر خود را به صنعت زیبایی اندام و ورزش های مختلف باز کرد. یکی از روش های فشرده سازی به نام (وو دوو بند) توسط فیزیوتراپیست به نام (کلی استارت) به وجود آمده است.

کاهش شدت فعالیت بدنی

تا به حال چندین بار به خاطر این جمله که ورزشکاران هیچ روز استراحتی ندارند مورد سوال واقع شده ام. واقعیت این است که هنوز هم سر حرف خود هستم. اگر هدف شما این است که بیشتر از قبل تمرین کنید و جسمی قوی تر داشته باشید، سعی کنید بدن خود را در جهتی درست هدایت کنید. یک مسئله مهم همیشه وجود دارد که در همه حال باید رعایت کنید، حتی زمانی که بدنتان آمادگی وزنه برداری ندارد. فعالیت های ریکاوری و بهبود، مهمتر از آن هستند که به نظر می رسند. با این حال دیده شده ورزشکارانی که در جلسات ریکاوری که محوریت آن ها تمرینات هوازی ست، شرکت می کنند، بیشتر از بقیه موفقیت بدست می آورند.

تحرک بافت های نرم

تا به حال روزهایی را برای ریکاوری وضعیت جسمانی خود در نظر گرفته اید. جالب این است که تمام این موارد از مکانیسم های بازیابی عصبی بهره می برند و در کنار آن وضعیت مکانیکی بدن نیز بهبود پیدا می کند. اگر شما جز آن دسته از ورزشکارانی هستید که موفقیت آن بسته به سیستم عصبی مرکزی است، یا جز آن دسته هستید که موفقیت تان بیشتر به وضعیت مکانیکی و فیزیکی بدنتان بستگی دارد، به ریکاوری ترکیبی ذهنی و جسمی نیازمند خواهید بود. روش نهایی ریکاوری بعد از تمرین، استفاده از حرکات تکنیکی بافت نرم است که کشش های فعال استاتیک و نوسانی را در بر می گیرد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۱

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه