خطر مصرف زیاد پروتئین

خطر مصرف زیاد پروتئین

سوء تفاهمات زیادی در مورد اثر سوء رژیم پرپروتئین ( مصرف زیاد پروتئین ) روی سلامتی وجود دارد.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
0
زمان مطالعه: کمتر از 1 دقیقه

مصرف زیاد پروتئین

سوء تفاهمات زیادی در مورد اثر سوء رژیم پرپروتئین (مصرف زیاد پروتئین) روی سلامتی وجود دارد. بسیاری از متخصصین تغذیه در مورد این نوع از رژیم‌ها هشدار می‌ دهند. آن ها معتقدند رژیم‌ های پرپروتئین منجر به دهیدراسیون، مشکلات کلیوی و پوکی استخوان می‌ شوند.

همچنین این نوع رژیم‌ ها منجر به خطر افزایش سطح اسید اوریک و اوره (نتایج فرعی متابولیسم) در خون می‌ شوند. بدن و باید به منظور حذف اسید اوریک و اوره در خون، آب فراوانی را در کلیه‌ ها و مجاری ادراری پمپ کمک کنند تا بتوانند به دفع این مواد کمک کنند.

خوب با این وصف، طولی نمی‌کشد که بدن هیدراته می‌ شود و مواد معدنی حیاتی زیادی را نظیر کلسیم از دست می‌ دهند. در نتیجه در اثرعدم داشتن میزان مناسب کلسیم به بیماری پوکی استخوان مبتلا می‌شویم.

همچنین، آن ها اظهار می‌کنند که کلیه با انجام دفع این محصولات فرعی از کار خود عقب می‌ افتد و این مسئله منجر به زیان‌ های کلیوی می‌ شود.

البته این متخصصین عقیده دارند با نوشیدن آب فراوان به هنگام سپری کردن دوران یک رژیم پر پروتئین می‌ توان مشکلات مجاری ادراری را دفع کرد. اما فقدان مواد معدنی، پوکی استخوان و زیان‌های کلیوی با این کار رفع نمی‌ شود.

طی تحقیقاتی که جدیداً صورت گرفته مشخص شده که پروتئین می‌ توانند برای استخوان‌ ها در واقع مفید باشد. دانشمندان گزارش دادند که هر دو مورد رژیم‌ های پروتئینی (رژیم پر پروتئین و معمولی) هیچ تاثیری روی سلامتی استخوان ندارند. اما در بررسی‌ های دیگر آماده که پروتئین می‌ تواند منجر به افزایش جذب کلسیم نیز بشود. در یک مطالعه نشان داده شده افرادی که به افزایش پروتئین مصرفی خود (در حدود ۵۸ گرم) پرداختند به میزان ۲۵ درصد دارای سطح بالاتری از فاکتور رشد در استخوان می‌ باشند. همچنین دارای سطوح پایین‌ تری از عواملی بوده‌اند که به استخوان آسیب می‌ رسانند.

بسیاری از متخصصین پیشنهاد دادند که این مسئله ممکن است به موجب افزایش در فاکتور رشد شبه انسولین igf-1 صورت بگیرد که به همراهی با مصرف پروتئین بالا بپردازند.

igf-1 به تنها به منظور محافظت از استخوان مورد نیاز است، منجر به افزایش رشد عضله نیز می‌ شود. به وضوح، رعایت یک رژیم پر پروتئین به منظور موفقیت بدنسازان لازم است .این رژیم منجر به افزایش سلامتی می‌ شود. تنها از این مسئله اطمینان حاصل کنید که ضمن اینکه به رعایت یک رژیم پر پروتئین می‌پردازید به اندازه کافی (یک گالن یا بیشتر) در روز آب می‌ نوشید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۰۴دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۹۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۳دیدگاه

ارسال دیدگاه