برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

فهرست مطالب

مصرف زیاد پروتئین

سوء تفاهمات زیادی در مورد اثر سوء رژیم پرپروتئین (مصرف زیاد پروتئین) روی سلامتی وجود دارد. بسیاری از متخصصین تغذیه در مورد این نوع از رژیم‌ها هشدار می‌ دهند. آن ها معتقدند رژیم‌ های پرپروتئین منجر به دهیدراسیون، مشکلات کلیوی و پوکی استخوان می‌ شوند.

همچنین این نوع رژیم‌ ها منجر به خطر افزایش سطح اسید اوریک و اوره (نتایج فرعی متابولیسم) در خون می‌ شوند. بدن و باید به منظور حذف اسید اوریک و اوره در خون، آب فراوانی را در کلیه‌ ها و مجاری ادراری پمپ کمک کنند تا بتوانند به دفع این مواد کمک کنند.

خوب با این وصف، طولی نمی‌کشد که بدن هیدراته می‌ شود و مواد معدنی حیاتی زیادی را نظیر کلسیم از دست می‌ دهند. در نتیجه در اثرعدم داشتن میزان مناسب کلسیم به بیماری پوکی استخوان مبتلا می‌شویم.

همچنین، آن ها اظهار می‌کنند که کلیه با انجام دفع این محصولات فرعی از کار خود عقب می‌ افتد و این مسئله منجر به زیان‌ های کلیوی می‌ شود.

البته این متخصصین عقیده دارند با نوشیدن آب فراوان به هنگام سپری کردن دوران یک رژیم پر پروتئین می‌ توان مشکلات مجاری ادراری را دفع کرد. اما فقدان مواد معدنی، پوکی استخوان و زیان‌های کلیوی با این کار رفع نمی‌ شود.

طی تحقیقاتی که جدیداً صورت گرفته مشخص شده که پروتئین می‌ توانند برای استخوان‌ ها در واقع مفید باشد. دانشمندان گزارش دادند که هر دو مورد رژیم‌ های پروتئینی (رژیم پر پروتئین و معمولی) هیچ تاثیری روی سلامتی استخوان ندارند. اما در بررسی‌ های دیگر آماده که پروتئین می‌ تواند منجر به افزایش جذب کلسیم نیز بشود. در یک مطالعه نشان داده شده افرادی که به افزایش پروتئین مصرفی خود (در حدود ۵۸ گرم) پرداختند به میزان ۲۵ درصد دارای سطح بالاتری از فاکتور رشد در استخوان می‌ باشند. همچنین دارای سطوح پایین‌ تری از عواملی بوده‌اند که به استخوان آسیب می‌ رسانند.

بسیاری از متخصصین پیشنهاد دادند که این مسئله ممکن است به موجب افزایش در فاکتور رشد شبه انسولین igf-1 صورت بگیرد که به همراهی با مصرف پروتئین بالا بپردازند.

igf-1 به تنها به منظور محافظت از استخوان مورد نیاز است، منجر به افزایش رشد عضله نیز می‌ شود. به وضوح، رعایت یک رژیم پر پروتئین به منظور موفقیت بدنسازان لازم است .این رژیم منجر به افزایش سلامتی می‌ شود. تنها از این مسئله اطمینان حاصل کنید که ضمن اینکه به رعایت یک رژیم پر پروتئین می‌پردازید به اندازه کافی (یک گالن یا بیشتر) در روز آب می‌ نوشید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد