دستورالعمل های رژیم غذایی متناوب

دستورالعمل های رژیم غذایی متناوب

بر خلاف دیگر رژیم ها و یا برنامه های غذایی، این نوع از رژیم ها، بیشتر از همه،

پایه و اساس این نوع رژیم غذایی متناوب به این صورت است:

  1. مدت زمانی که بدن شما صرف اکسید کردن چربی ها می کند را افزایش می دهد.
  2. به طور کلی کاری می کند، که میزان ترشح انسولین در بدنتان کمتر شود.
  3. سطح انرژی شما را افزایش می دهد.
  4. طول عمر را نیز افزایش می دهد.

زمان مصرفی وعده های غذایی

بر خلاف دیگر رژیم ها و یا برنامه های غذایی، این نوع از رژیم ها، بیشتر از همه، بر روی دفعات مصرف غذاها و مواد غذایی تاکید دارد. به طور کلی در این نوع رژیم های غذایی معمولا ۱۶ ساعت هیچ گونه مواد غذایی مصرف نمی شود و ۸ ساعت باقیمانده ی آن صرف خوردن مواد غذایی مختلف می شود. اکثر افراد ۱ الی ۲ وعده ی غذایی کامل را در ۸ ساعت مصرف می کنند، در صورتی که می توانند چندین وعده ی غذایی کوچک را به دفعات بیشتری مصرف کنند. مدل دیگر این رژیم غذایی به این صورت است که یک روز کامل، که معادل ۲۴ ساعت است، هیچ مواد غذایی مصرف نمی شود و در مقابل روز بعد آن امکان خوردن هر مواد غذایی خواهد بود.

این نوع رژیم غذایی متناوب برای چه افرادی مناسب است؟

این رژیم غذایی مناسب برای افرادی است که، پر مشغله هستند و وقت کافی ندارند و همچنین ۱ الی ۲ وعده ی غذایی کامل را به جای وعده های غذایی کوچک ترجیح می دهند. همچنین ممانعت از خوردن غذاها می تواند برای افرادی که می خواهند علائم و نشانه های گرسنگی خود را مدیریت کنند و عادات غذایی خود را ترک کنند، بسیار مناسب است. این نوع رژیم غذایی می تواند به افراد برای کنترل کالری ها کمک کند، به این صورت که افراد در هر بار مقدار مواد مصرفی خود را کاهش می دهند و این امر موجب کاهش کالری های مصرفی کل بدن آن ها خواهد بود.

مزایای کاهش چربی

یکی از ادعاهای این نوع رژیم غذایی این است که بهترین ابزار برای کاهش چربی می باشد. مطالعات بسیاری در این باره صورت گرفته است که نشان داده، وعده های غذایی متناوب، موجب کاهش چربی خواهد شد. پروتکل های مختلفی از این نوع رژیم در شبکه های اجتماعی و برنامه های تناسب اندام موجود است.

کاهش چربی با ۱۰ نکته 

مزایای عضله سازی

زمانی که از نزدیک به تاریخچه ی این نوع رژیم نگاه می کنیم، متوجه خواهیم شد، زمانی که سطح کالری یکسان باشد، عضله سازی صورت نمی گیرد. اما گفته شده است که مصرف نکردن مواد غذایی برای یک بازه ی زمانی، موجب افزایش کیفیت بافت عضلانی و فرآیندهای سلولی خواهد شد. با این حال، این تحقیقات در مرحله ی اولیه می باشند و ممکن است در آینده نتایج متفاوت و یا مشابه بیشتری از خود نشان دهند.

نتیجه گیری

رژیم غذایی متناوب رویکردی است که از لحاظ مصرف مواد غذایی انعطاف پذیر است و ممکن است دارای مزایای متابولیکی منحصر به فردی برای سلامتی و طول عمر باشد. اگر از دید کاهش چربی به آن نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که ابزار بسیار مناسبی خواهد بود، چرا که کالری های مصرفی بدن را کنترل می کند. یکی از متداول ترین روش ها در این نوع رژیم غذایی به این صورت است که، در یک روز ۱۶ ساعت غذایی مصرفی نکنید و در ۸ ساعت باقیمانده ی آن غذاهای مختلفی را مصرف کنید. روش دیگر آن به این شکل است که یک روز کامل یعنی ۲۴ ساعت هیچ غذایی مصرف نکنید و در مقابل روز بعد چندین وعده ی غذایی کوچک و مداوم را مصرف کنید. اجرای چنین رژیم های غذایی بسیار آسان است، چرا که هیچ گونه محدودیت غذایی ندارید و می توانید غذاهای متنوعی را مصرف کنید.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۷۱دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۴۳دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۴۳دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۹۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۶۱دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۵۱دیدگاه

ثبت دیدگاه