فهرست مطالب

چاق اما خوش اندام: شما لازم نیست که همیشه وزن خود را کم کنید تا سالم باشید.

تمام چیزی که شما نیاز دارید انجام دهید این است که ورزش کنید و خوش اندام باقی بمانید. این ها تمام یافته های جنیفر کوک است، زمانی که او در حال تلاش برای یافتن مزیت های فیتنس هوازی از راحت ترین تمرینات ورزشی تا شدیدترین آن ها بر روی قلب و سلامت دستگاه گردش خون بود. کوک کشف کرد که افراد دارای اضافه وزن (BMI 40) (چاق ترین افراد) هنوز هم می توانند خوش اندام و سالم باشند به این صورت که مرتب ورزش کنند.

کوک بیان می کند:چاقی تنها مربوط به افرادی است که بدن سالم و خوش اندام ندارند. همه ی ما می دانیم زمانی که BMI و یا اضافه وزن ما به بیش از ۴۰ برسد خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز افزایش می یابد. بنابراین این مطالعه نشان داد که داشتن سطح تناسب اندام ایده آل هنوز هم مهم و کارآمد است و در واقع به اهمیت داشتن تناسب اندام تاکید فراوانی داشته است.”

طبق پیشنهاد کوک در مورد فعالیت های تمرینی و ورزشی، که به ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته تاکید می کند، افراد چاق می توانند به بهبود سلامت خود کمک کنند اگر چه که ممکن است کاهش وزن در این افراد به کندی صورت گیرد.

کوک و همکارانش بر روی یک سری از بیماران کانادایی در کلینیک های مختلف مربوط به مدیریت وزن، آزمایشاتی را انجام دادند. بر روی شرکت کنندگان این آزمایش، تست های کلینیکی مختلفی صورت گرفت به گونه ای که میزان قند خون افراد سنجیده شد و علاوه بر آن تست های مقاومتی آن ها نیز بر روی تردمیل انجام شد. در این حالت محققان توانستند که یک پایه و اساس کلی در مورد شرکت کنندگان پیدا کنند.

آن ها نتایج بدست آمده بعد از انجام برنامه های مربوط به مدیریت وزن را با اندازه های ثبت شده قبل از انجام آزمایشات را مورد مقایسه قرار دادند و توانستند تاثیر ورزش و تمرین را بر روی سلامت کلی افراد شرکت کننده، مشخص کنند.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۲۰

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه