ارتباط بین خلق و خوی و غذای مصرفی

ارتباط بین خلق و خوی و غذای مصرفی

محققان دانشگاه بینگمتون نیویورک دریافته اند که، خلق و خوی افراد جوان (بین سنین 18 تا 29) به

خلق و خوی و غذای مصرفی: آنچه که می خورید بر روی شما تاثیر می گذارد. در واقع شما همانی خواهید شد، که می خورید.

محققان دانشگاه بینگمتون نیویورک دریافته اند که، خلق و خوی افراد جوان (بین سنین ۱۸ تا ۲۹) به غذای مصرفی آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال گوشت، محرک های انتقال دهنده ی عصبی را افزایش می دهد و باعث تمرکز بیشتر مغز می شود.

خلق و خوی در افراد بالغ (بالای ۳۰ سال) ممکن است بیشتر به غذاهایی بستگی داشته باشد که میزان آنتی اکسیدان بدن را افزایش می دهد و پرهیز از مواد غذایی باشد که به طور نامناسب سیستم عصبی سمپاتیک را در آن ها فعال می سازد. از جمله ی این موارد می توان به قهوه، گلیسمی بالا و حذف صبحانه اشاره کرد.

از مهمترین یافته های این مطالعات، می توان به این اشاره کرد که رژیم های غذایی مختلف، تعیین کننده ی سلامت ذهنی افراد در هر سنی می باشند.

پروفسور لینا بیگداچ در این باره بیان می کند: “احساس خوشبختی در جوانان با میزان ترشح مواد شیمیایی در مغز آن ها در ارتباط است. مصرف منظم گوشت منجر به تشکیل دو ماده ی شیمیایی در مغز (سروتونین و دوپامین) می شود که برای افزایش خلق و خوی مفید است. ورزش منظم نیز باعث ایجاد این مواد و دیگر انتقال دهنده های عصبی می شود. به عبارت دیگر، بزرگسالان جوانی که گوشت (قرمز یا سفید) را کمتر از سه بار در هفته می خورند و کمتر از سه بار در هفته ورزش کنند، دچار اختلال روانی شدید می شوند.”

با توجه به نظر بیگداچ، به نظر می رسد خلق و خوی بزرگسالان بالغ حساسیت بیشتری نسبت به مصرف منظم منابع آنتی اکسیدان و رعایت مواد غذایی دارد که موجب بروز استرس می شود.

هر چقدر سن افزایش می یابد، تشکیل رادیکال های آزاد (اکسیدان ها) افزایش می یابد، بنابراین نیاز ما به آنتی اکسیدان ها نیز بیشتر می شود. رادیکال های آزاد باعث ایجاد اختلالات در مغز می شوند که خطر ابتلا به اختلال روانی را افزایش می دهد. همچنین، توانایی ما برای تنظیم استرس را کاهش می دهد. بنابراین اگر ما غذاهایی مانند قهوه و کربوهیدرات ها را بیش از حد مصرف کنیم، میزان استرس نیز افزایش می یابد و در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که دچار اختلال روانی شویم.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۹

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر پرورش اندام در رشد قدی
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۵۵دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۱۸دیدگاه
دریافت برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۴۹۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۴۶۲دیدگاه
تغذیه قبل وبعد تمرین بدنسازی
قبل و بعد از تمرین بدنسازی چه ...
 
۳۳۵دیدگاه
راهنمایی مصرف مکملهای غذایی
بهترین راهنمایی مکمل ها برای م...
 
۳۱۶دیدگاه

ثبت دیدگاه