برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۲۵ مرد کوتاه قد برتر تاریخ بدنسازی

غول کشها … بررسی ۲۵ مرد کوتاه قد برتر تاریخ بدنسازی

مسئله قد و طول قامت همواره یکی از مسائل مورد توجه در ظاهر افراد بشمار می آید تا جایی که در سنین نوجوانی و جوانی اغلب پسران و دختران در پی راههایی هستند برای اینکه به قد بلندتری دست یابند. شاید این مسئله جدیدی نباشد و در تمام طول تاریخ اینطور بوده. در واقع این به غریزه افراد بر می گردد؛ چرا که قد بلند مشابه سایز بدنی بزرگ بطور ناخود آگاهانه بعنوان نمادی از قوای جسمانی بیشتر هم بشمار می آید، هر چند که در عالم واقعیت شاید چندان هم صحت نداشته باشد حداقل در دنیای بدنسازی و دیگر ورزش های قدرتی اغلب اینگونه نیست.

در واقع شما بدنسازان حرفه ای موفق بسیار کمی را می بینید که بیش از ۱۸۰ سانتیمتر باشند، بخصوص در سال های اخیر شاهدیم که تمام مردان برتر المپیا قدی حدود ۱۷۵ سانتیمتر دارند، شاید تنها با اختلاف دو تا سه سانتیمتر کمتر یا بیشتر و جالب این است که ثابت شده افراد کمتر از ۱۶۸ سانتیمتر در رشته پرورش اندام موفق تر از بدنسازانی هستند که بیش از ۱۸۲ سانتیمتر قد دارند و این در حالیست که قد کمتر از ۱۶۸ سانتیمتر بطور معمول در عرف جامعه برای مردان، قد کوتاهی بشمار می آید ولی خوشبختانه در دنیای بدنسازی افرادی با این رنج قدی هم می توانند به خوبی پیشرفت کنند. و به بالاترین سطوح ورزشی صعود کنند، در واقع طبق معمول از این جهت هم در دنیای بدنسازی قوانین معمول، شکسته شده و معنایی ندارد !

از این رو در ادامه به معرفی ۲۵ مرد برتر تاریخ بدنسازی که قدی کمتر از ۱۶۸ سانتی متر داشته اند پرداخته ایم. ۱۰ فرد برتری که بطور دقیق به آن ها پرداخته ایم، مردانی هستند که مقام های مهم بسیاری را در رقابت با مردانی که گاهی بیش از ۱۵ سانتیمتر بلند تر از آن ها بوده اند کسب کرده اند، در این جمع سه قهرمان مسترالمپیا و چند نائب قهرمان المپیا هم داریم که به احتمال زیاد همه شما با نام آن ها آشنایی دارید ولی شاید تا به حال نمی دانستید که قدی کمتر از ۱۶۸ سانتیمتر دارند.

همانطور که گفته شد این لیست به مردان کمتر از ۱۶۸ سانتیمتر تعلق دارد و حتی مردانی که دقیقاً ۱۶۸ سانتیمتر بوده اند هم در این لیست جای نداده ایم، افرادی چون لری اسکات، سمیر بنوت، ریچ گاسپاری یا برنچ وارن. معیار انتخاب هم کیفیت بدنی و هم موفقیت های بوده که این افراد در رقابت با مردان بلند قد قامت تر از خود کسب کرده اند و در واقع فارغ از طول قامت شان، نامشان در میان بهترین بدنسازان تاریخ ثبت شده. بدنسازانی که اصطلاحاً به “غول کش ها” معروفند!


۱- رونی راکل

قد: ۱۶۵ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمان سه رقابت حرفه ای (در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱)

در سال های ابتدایی صعود به رده حرفه ای، راکل اغلب نادیده گرفته می شد. در اولین دو حضورش در مسترالمپیا حتی موفق نشد در رده بندی رقابت جای گیرید. ولی در سال ۲۰۱۰ زمانی که در مسترالمپیا مقام ششم را از آن خود کرد، غول های شگفت انگیزی را پشت سر گذاشت از جمله کای گرین، ویکنور مارتینز، و تونی فریمن.

بدنساز ۱۰۰ کیلویی ژومنها، آن قدر سایز عضلانی قابل توجهی داشت که توانست مردانی را که تا ۲۰ کیلوگرم از خودش سنگین تر بودند از میدان به در کند. بخصوص از نمای جلو، با تناسب بالا و عضلات کاملی که به نمایش می گذارد، می تواند بر هر رقیبی غلبه کند. سال گذشته به نوعی موفق ترین سال حرفه او بود با یک قهرمانی، دو نائب قهرمانی، و یک مقام سومی – و اثباتی بر اینکه در حال حاضر می توان او را موفق ترین بدنساز کوتاه قد دنیا بشمار آورد.


۲- پورتر کوترل

قد: ۱۶۵ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمان پنج رقابت حرفه ای (در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳)

پورتر کوترل در سال ۱۹۹۲ زمانی که در اولین دو رقابت حرفه ای زندگی اش عنوان قهرمانی را از آن خود به چنگ آورد، نگاه همه را به سوی خود خیره کرد. دومین رقابت، رقابت حرفه ای شیکاگو بود، که این آتش نشان ۹۰ کیلویی، بر ۲۹ رقیب خود غلبه کرد، از جمله دو حرفه ای تازه وارد و مستعد دیگر یعنی رونی کلمن و کوین لورون. در حالی که کورتل حجم حیرت انگیزی نداشت ولی در عوض با تناسب کاملی که به نمایش می گذاشت می توانست پیروز هر رقابتی باشد.

سال ۱۹۹۳، او در کارنامه درخشان تری را برای خود رقم زد و سه عنوان حرفه ای را از آن خود کرد در رقابت های که هیچیک کمتر از ۲۲ شرکت کننده نداشت. حتی در صفی از رقبا که مملو از غول های حجم بود باز هم داوران او را سزاوار پیروزی می دانستند، چنانچه در مسترالمپیای ۹۴ هم به عنوان چهارمی دست یافت. او تا ۱۹۹۹ به رقابت ادامه داد، و در آخرین حضورش عنوان سومی رقابت حرفه ای تورنتو را از آن خود کرد و ۲۵ مرد صاحب نام دیگر دنیای حرفه ای را پشت سر گذاشت.


۳- دنی پادیلا

قد: ۱۵۵ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمان مستر USA1975 و مستر آمریکا ۱۹۹۷

نائب قهرمان کاپ حرفه ای جهان ۱۹۷۸

نائب قهرمان شب قهرمانان ۱۹۷۹

دنی پادیلا تنها یک غول کش عادی نبود! بلکه اساساً این لقب اولین بار به او داده شد در حالی که تنها با قد ۱۵۵ سانتیمتر موفق به قهرمانی در رقابت های مستر USA و مستر آمریکا ۱۹۷۵ و ۱۹۷۷ شد در حالی که کوتاه قد ترین مرد هر دو رقابت بشمار می آمد.

او هرگز در یک رقابت حرفه ای به قهرمانی نرسید، ولی بین سال های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۰ در پنج رقابت حرفه ای جزو سه مرد برتر رقابت بود، و بسیاری معتقد بودند با ۷۸ کیلوگرم وزن و بدنی بسیار خشک در مسترالمپیای جنجالی سال ۱۹۸۱، سزاوار قهرمانی بود نه مقام پنجمی.

پس از چهار سال عدم حضور در رقابت، پادیلا سال ۱۹۹۰ به صحنه بازگشت در سن ۳۹ سالگی و در شش رقابت حرفه ای جزو ۵ مرد برتر قرار گرفت. در همان سال در رقابت سنگین شب قهرمانان که مقام که مقام قهرمانی آن به مرد هفتم حاضر در همین لیست رسید، در جای سوم ایستاد و ۲۳ رقیب حرفه ای را پشت سر گذاشت. مثل همیشه او کوتاه قد ترین مرد حاضر روی صحنه بود و مثل همیشه قاتل غولهای بزرگ بشمار می آمد!


۴- محمد بن عزیز

قد: ۱۵۸ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمانی در شش رقابت حرفه ای در سال ۱۹۹۰ از جمله شب قهرمانان

قهرمانی در دو رقابت حرفه ای در سال ۱۹۹۲

قهرمان شش دوره مسترالمپیا – دوریان یتس – تنها دو شکست در رقابت های حرفه ای را در کارنامه اش دارد. دومین آن شکست در برابر لی هنی ۱۱۳ کیلویی با قد ۱۷۸ سانتیمتر در اولین حضورش در مسترالمپیا بود، زمانی که هنی هشتمین قهرمانی خود را در حالی که در اوج سایز عضلانی اش بود تصاحب کرد. سال پیش از آن، وقتی یتس اولین حضورش در صحنه حرفه ای را تجربه کرد، در مقابل محمد بن عزیز ۱۵۸ سانتیمتری با ۸۴ کیلو گرم وزن شکست خورد. این در حالی بود که بنظر محمد بن عزیز الجزایری اصلاً نمی دانست که از نگاه بسیاری از رقبای دیگر حرفه ای خود یک کوتوله بشمار می آید! قدرت او زیبایی بدن یک مرد کوتاه قد نبود، بلکه حجم عضلانی در حد مردانی بسیار بزرگتر از خودش بود، و چگالی سه بعدی او حاضرین و داوران را حیرت زده کرد همینطور یتس و دیگر غول های مقابلش را. متأسفانه بن عزیز در سال ۱۹۹۲ تنها چند ساعت پس از هشتمین قهرمانی اش در رقابت های حرفه ای درگذشت.


۵- لی لابرادا

قد: ۱۶۵ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمانی در هفت رقابت حرفه ای

نائب قهرمانی در دو رقابت مسترالمپیا (سالهای ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰)

لی لابرادا اولین حضور حرفه ایش را در شب قهرمانان ۱۹۸۶ تجربه کرد که با پیروزی او به پایان رسید. این شروع یک حرفه درخشان برای لابرادا بود. در طول ۱۰ سال و حضور در ۲۴ رقابت حرفه ای، هرگز مقامی نازل تر از پنجم بدست نیاورد – و این در حالی بود که تنها کمی بیش از ۸۰ کیلوگرم بود در دورانی که بنظر می رسید رقبای او هر سال حضور روی صحنه بطور قابل، توجهی بزرگتر می شدند. اما او شیوه خودش را داشت، و از تقارن و خطوط هنرمندانه بدنش بعنوان بزرگترین نقاط قوتش بهره می برد در فیگورهای استادانه ای که روی صحنه اجرا می کرد.

لابرادا هفت قهرمانی حرفه ای و چهار بار جایگیری بین سه مرد برتر المپیا را در کارنامه اش ثبت کرده، با یکی از زیباترین بدن های تمام رخ


۶- فرانکو کلمبو

قد: ۱۶۲ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمانی رقابت مستر یونیورس ۱۹۷۰

قهرمان مستر جهان ۱۹۷۱

قهرمان مسترالمپیا در سال های ۱۹۷۶ و ۱۹۸۱

فرانکو کلمبو هرگز نتوانست بر دوست نزدیکش – آرنولد شوارزنگر – غلبه کند، ولی هرگز باعث نشد تا علیه او صحبتی کند. کلمبو در دهه هفتاد در رده سبک وزن دسته کوتاه قد سلطان مطلق رقابت ها بشمار می آمد. وشش قهرمانی اوورال را هم بین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۱ از آن خود کرد، از جمله دو یار قهرمانی مسترالمپیا

بر خلاف اغلب هم رده های کوتاه قد خود برتری کلمبو بطور عمده بواسطه حجم خاص عضلاتش بود. پهنای عضلات لاتسیموس او حیرت انگیز بود و ضخامت سینه اش هم هنوز از جمله ضخیم ترین عضلات سینه تاریخ بدنسازی بشمار می آید. آخرین قهرمانی کلمبو در المپیا در ۴۰ سالگی بدست آمد، پس از ۵ سال عدم حضور روی صحنه و با وجود یک آسیب دیدگی جدی در ناحیه زانو – که البته بعنوان یکی از جنجالی ترین و بحث انگیز ترین رقابت های المپیای تاریخ از آن یاد می شود. ولی از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶، بهترین بدنساز کوتاه قد دنیا به حساب می آمد، و حجم عضلات سینه و پشت او با هر کسی قابل قیاس بود حتی آرنولد.


۷- کریس دیگرسون

قد: ۱۶۵ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمانی رقابت مسترالمپیا آمریکا ۱۹۷۰

قهرمان ۱۱ رقابت حرفه ای IFBB

قهرمان مسترالمپای سال ۱۹۸۲

بین سال های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳، بدنسازی عرصه عرض اندام افراد سبک وزن بود، بطوری که از هشت رقابت المپیای برگزار شده در این فاصله، هفت قهرمانی به مردان کمتر از ۹۰ کیلوگرم رسید (و نفر هشتم هم وزنی کمتر از آرنولد شوارزنگر نداشت). کریس دیگرسون موفق ترین بدنساز این دوره بود.

در ۱۸ رقابت بین سال های ۱۹۸۰ تا۱۹۸۲، قهرمانی ۱۰ رقابت را از آن خود کرد، و در هشت رقابت دیگر (از جمله دو رقابت مسترالمپیا) در جایگاه نائب قهرمانی قرار گرفت. آخرین پیروزی او در سن ۴۳ سالگی بدست آمد – قهرمانی در مسترالمپیای ۱۹۸۲

دیگرسون دارای یک نقص قابل توجه بود (بازوهایش سایز کافی نداشت) و همزمان نقاط قوت خاصی هم داشت عضلات ساق او از بهترین عضلات ساق تمام تاریخ بشمار می آید، و بدن ۸۶ کیلویی اش از تفکیک حیرت انگیزی در پشت و عضلات قابل توجهی در چهار سر ران برخوردار بود. مردان بسیاری که سایز بیشتری از او داشتند فکر می کردند می توانند او را شکست دهند، ولی حداقل در مسترالمپیای ۱۹۸۲ و ۱۰ رقابت حرفه ای دیگر موفق به این کار نشدند.


۸- محمد مکاوی

قد: ۱۵۶ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمان رقابت مستر اینترنشنال سال های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۷

قهرمان شش رقابت حرفه ای از جمله قهرمانی حرفه ای جهان در سال ۱۹۸۳

نائب قهرمانی مسترالمپیا در سالهای ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴

اگر قرار باشد در مورد کسی قضاوت کنیم که با کمترین امکانات بیشترین موفقیت ها را کسب کرد، محمد مک کاوی مصری بهترین گزینه است با قد ۱۵۶ سانتیمتر و تنها ۷۲ کیلوگرم وزن، تمام غول های اوایل دهه ۸۰ را به زیر کشید، از جمله لی هنی، برتیل فوکس، و کیسی ویاتور. در واقع، در میان پنج شکستی که هنی متحمل شد، هر پنج مورد در حضور مکاوی به وقوع پیوست (در حالی که ۲۲ سانتیمتر بلند تر و ۳۵ کیلوگرم سنگین تر از مکاوی بود)، از جمله در مستر المپیا ۸۳ (که مک کاوی در جای دوم ایستاد و هنی سوم شد). ولی سال پس از آن هنی نتیجه سال پیش را جبران کرد و با اولین قهرمانی خود در مسترالمپیا باعث شد تا بار دیگر محمد مکاوی در مقام نائب قهرمانی قرار گیرد.

مکاوی را می توان بزرگترین جادوگر دنیای بدنسازی بشمار آورد! او با به نمایش گذاشتن تقارن خیره کننده، کیفیتی درخشان، و فیگورهای هنرمندانه مانع می شد تا کمبود سایزش به چشم آید و داوران و حاضرین را مجبور می کرد برای اینکه او را بعنوان بهترین مرد روی صحنه بشمار آورند.


۹- شاون ری

قد:۱۶۷سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمانی NPC و ملی۱۹۸۷ در سن ۲۲ سالگی

قهرمان آرنولد کلاسیک در ۱۹۹۱

نایب قهرمانی در دو رقابت مسترالمپیا در سالهای (۱۹۹۴ و ۱۹۹۶)

شاون ری تنها در دو رقابت حرفه ای به قهرمانی دست یافت، به این دلیل که تمام تمرکزش را روی تصاحب تندیس ساندو قرار داده بود. در ۹ سال از ۱۳ سال حضورش در صحنه حرفه ای IFBB، تنها در مسترالمپیا رقابت کرد، و در دوازده مرتبه حضورش در المپیا هرگز مقامی نازل تر از پنجم کسب نکرد. شاون ری ۹۵ کیلویی غول های بسیاری را روی صحنه المپیا به زیر کشید، از جمله کوین لورون، ناصر الصوبناطی، فلکس ویلر، رونی کلمن، و جی کاتلر. تنها غول هایی هم عصر او که هرگز نتوانست بر آن ها غلبه کند لی هنی و دوریان یتس بودند، که در مجموع ۱۴ تندیس ساندو را تصاحب کردند. او ترکیبی از حجم، فرم، و جزئیات کامل را به نمایش می گذاشت، و برای بسیاری هنوز هم ایده ال ترین ترکیب بدنی بشمار می آید.


۱۰- دکستر جکسون

قد : ۱۶۷ سانتیمتر

موفقیت های مهم: قهرمانی در ۱۵ رقابت حرفه ای از جمله:

قهرمانی در مستر المپیای ۲۰۰۸

سه بار قهرمانی در رقابت آرنولد کلاسیک

وقتی دکستر روی صحنه به اجرای فیگور می پردازد، همواره بلند تر از قد واقعی اش جلوه می کند. در واقع، عضلات لاتسموس نسبتاً کوتاه و باسن کوچک باعث شده تا میان تنه او بلند تر از بسیاری از کسانی که از او قد بلندتری دارند جلوه کند.

لقب دکستر با عنوان “تیغ”. هم بواسطه کیفیت همیشگی که در عضلاتش دیده می شود، به او داده شد، فاکتور تعیین کننده در پیروزی اش در ۱۵ رقابت حرفه ای – البته این تنها نقطه قوت دکستر نیست، بلکه حجم عضلانی قابل توجهی هم دارد. با وزن حدود ۱۰۴ کیلوگرم، با قد ۱۶۷ سانتیمتر بخوبی حجم عضلانی قابل قیاس با رقبای بلند تر از خودش را به نمایش می گذارد. عضلات سینه، بازو و ترپز او می تواند بر هر کسی غلبه کند، و در فیگور کول، در بین بهترین های تاریخ بدنسازی جای دارد.

لیست قهرمانانی که او بر آن ها غلبه کرده بسیار بلند است ولی مشهورترین آنها عبارتند از سه قهرمان اسبق و حال حاضر مسترالمپیا یعنی: رونی کلمن، جی کاتلر، و فیل هیث. جکسون که هنوز هم در سن ۴۲ سالگی با قدرت روی صحنه حاضر می شود، بدون شک بهترین بدنساز کوتاه قد دنیا بشمار می آید. تا حد زیادی به این دلیل که حتی کسی تصور نمی کند قد او از سایر رقباش کوتاه تر است!


۱۵ مرد دیگر لیست ۲۵ نفره عبارتند از:


۱۱-جان ناتیسشاک
قد: ۱۶۶ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قرار گیری بین پنج مرد برتر در چهار رقابت حرفه ای بین سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹

۱۲- وینس کامفورد
قد: ۱۶۳ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قرار گیری بین چهار مرد برتر در چهار رقابت حرفه ای در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰

۱۳- شین دمورا
قد: ۱۵۸ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان رقابت NPC ملی در دسته میان وزن در ۱۹ سالگی
عنوان نائب قهرمانی در اولین حضور در رقابتهای حرفه ای در ۲۰ سالگی

۱۴- فردی اور تیز
قد: ۱۶۳ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان مستر یونیورس ۱۹۶۲ در دسته کوتاه قدها
قهرمان رقابت مستر آمریکا سال های ۱۹۶۳ و ۱۹۶۴ در دسته کوتاه قدها

۱۵- فلاویو باکیانینی
قد : ۱۴۵ سانتیمتر!
موفقیت های مهم: قرار گیری بین پنج مرد برتر در دو رقابت حرفه ای در سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳
نائب قهرمان در دو رقابت مسترالمپیای در سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰

۱۶- استیو برسیبویس
قد: ۱۵۸ سانتیمتر

موفقیت های مهم: نفر اول قهرمانی کانادا ۱۹۸۶
قرار گیری بین پنج مرد برتر در هشت رقابت حرفه ای بین سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲

۱۷- یاروسلاو هوروات
قد:۱۶۶ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان رقابت جهانی ۱۹۹۹قرار گیری بین پنج مرد برتر در پنج رقابت حرفه ای بین سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵

۱۸- فلکس لوئیس
قد: ۱۶۳ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان رقابت حرفه ای بریتانیا ۲۰۰۷
قرار گیری بین پنج مرد برتر در دو رقابت حرفه ای در سال ۲۰۱۱

۱۹- مارک داگدیل
قد: ۱۶۶ سانتیمتر
موفقیت های مهم: نفر اول رقابت قهرمانی آمریکا ۲۰۰۴
قرار گیری بین پنج مرد برتر در چهار رقابت حرفه ای (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱)

۲۰- کوین انگلیش
قد: ۱۶۰ سانتیمتر
موفقیت های مهم: مقام نائب قهرمانی در یک رقابت حرفه ای در سال ۲۰۰۸

قهرمانی در سه دوره رقابت مسترالمپیا در دسته ۲۰۲ پوند (بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱)

۲۱- فرانسیس بئقاتو

قد:۱۶۶ سانتیمتر
موفقیت های مهم: مقام ششم مسترالمپیای ۱۹۹۰
مقام هفتم مسترالمپیای ۱۹۹۱

یک مقام چهارمی و سه مقام ششمی در رقابتهای جایزه بزرگ بین سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۶

۲۲- پیر وندنستین
قد: ۱۶۳ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان رقابت مستر اینترنشنال ۱۹۷۳
قهرمان رقابت مستر اروپا ۹۷
قهرمان نه رقابت بین المللی در دسته کوتاه قدها بین سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۸

۲۳-دیوید هنری
قد: ۱۶۳ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان مسترالمپیای ۲۰۰۸ در دسته ۲۰۲ پوند

قرار گیری بین پنج مرد برتر در هشت رقابت حرفه ای بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸

۲۴- هیده تادا یاماگیشی
قد: ۱۶۷ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان یک رقابت حرفه ای در سال ۲۰۱۰
قرار گیری بین پنج مرد برتر در یازده رقابت حرفه ای بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱

۲۵- تری پاستل
قد: ۱۶۶ سانتیمتر
موفقیت های مهم: قهرمان یک رقابت حرفه ای در سال ۱۹۹۰
قرار گیری بین پنج مرد برتر در بیست رقابت حرفه ای بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

4.1/5 – (43 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی