اهمیت مولتی ویتامین و مینرال ها.

اهمیت مولتی ویتامین و مینرال ها

اگر چه بدنسازان عموماً غذاهای سالم، پرخاصیت و غنی را در برنامه غذایی خود می گنجانند اما نیازشان
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
0

اهمیت مولتی ویتامین و مینرال ها

بدنسازان به علت حجم بالا و شدت نیاز تمریناتشان نیاز بیشتری به مواد معدنی و ویتامین ها به نسبت افراد عادی دارند.

اگر چه بدنسازان عموماً غذاهای سالم، پرخاصیت و غنی را در برنامه غذایی خود می گنجانند اما نیازشان به گونه ای است که ممکن است این مواد تکافوی نیاز بدنسازان نباشد. از طرف دیگر در اثر تمرینات شدید مقادیر زیادی از رادیکال ها در بدن تولید می شود که برای مبارزه با آن ها نیاز به اکسیدان هایی همچون ویتامین C و E و مولیبونون و … داریم. تا با اثرات مخرب این ترکیبات مبارزه کرده و مانع از تخریب عضلاتمان گردد.

توصیه:

برای جبران کمبود مواد معدنی و ویتامین ها پیشنهاد می شود که روزانه به مقدار کافی از پودرهای این مواد و یا قرص ها و کپسول های حاوی این مواد استفاده نمایید.

چهار مینرال ضروری برای بدنسازان کلاسیک

استراتژی مصرف:

قرص های مولتی ویتامین و مینرال خود را همراه با وعده های غذایی مصرف کنید. بهترین حالت مصرف این قرص ها تقسیم آن ها به دو یا سه قسمت مساوی و استفاده از آن ها در فواصل زمانی مشخص است که ترجیحاً یکی از این قسمت ها را بایستی همراه با صبحانه مصرف کنید.

به خاطر داشته باشید که ویتامین های گروه (B) و ویتامین C. جزو گروه ویتامین های محلول در آب هستند و بیش از ۲۴ ساعت در بدن باقی نمی مانند از این رو بایستی مصرفشان در وعده های متعدد باشد.

*

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۸دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۶دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۳۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۲۹دیدگاه

ارسال دیدگاه