مکمل بدنسازی

مکمل بدنسازی

آنتی اکسیدان ها اهمیت زیادی برای بدنسازی دارند. استرس های اکسیداتیو (از جمله فشارهای ناشی از تمرینات سنگین)
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
زمان مطالعه: کمتر از 1 دقیقه

مکمل بدنسازی 

پتانسیل کراتین به عنوان یک آنتی اکسیدان

کراتین، علاوه بر مزایایی که بر عضله سازی دارد، از ریکاوری عضلات هم پشتیبانی می کند، همینطور سلامت کلی بدن، با عمل بعنوان یک آنتی اکسیدان.

آنتی اکسیدان ها اهمیت زیادی برای بدنسازی دارند. استرس های اکسیداتیو (از جمله فشارهای ناشی از تمرینات سنگین) باعث آزاد سازی رادیکال های آزاد می شود (ترکیبات مضری که باعث آسیب های سلولی می شود). آنتی اکسیدان ها، از جمله ویتامین های A، E، C کمک می کنند به خنثی سازی رادیکال های آزاد و آثار مخرب آن ها؛ کراتین هم می تواند در این جهت مؤثر باشد.

آیا کراتین عضله سازی میکند؟

فاکتورهای متعددی از این نظریه پشتیبانی کرده اند که کراتین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند. اول از همه، کراتین در بدن از آمینواسیدهای آرژنین و گلایسین تولید می شود از آنجایی که آرژنین هم بخاطر مبارزه با رادیکال های آزاد شناخته شده است، کارشناسان بر این باورند کراتین هم که از آرژنین ساخته می شود می تواند پتانسیل مشابهی داشته باشد. ثانیاً، مکمل کراتین می تواند به طور غیر مستقیم باعث تقویت ختثی سازی رادیکال های آزاد شود از طریق فراهم آوردن امکان دسترسی بدن به مقدار بیشتری آرژنین آزاد به عنوان آنتی اکسیدان، بجای اینکه هدایت شود به سمت تولید کراتین سوم اینکه، تحقیقاتی نشان داده که کراتین نه تنها می تواند از طریق خنثی سازی رادیکال های آزاد در سلول ها (از جمله سلول عضلات عمل کند)، بلکه همزمان می تواند از شکل گیری رادیکال های آزاد هم ممانعت کند.

تمام اینها به شما می گوید که دلایل بیشتری وجود دارد نسبت به اینکه به کراتین تنها به عنوان یک مکمل بدنسازی بنگرید. به منظور کسب نتایج مطلوب از مصرف کراتین، سه تا چهار گرم کراتین در وعده های قبل و پس از تمرین دریافت کنید، برای مجموع ۶ تا ۸ گرم در روز.

هر چند نمی توانید خواب های از دست رفته را جبران کنید، ولی برای سلامتی شما خوب است که حداقل یک روز در هفته به خودتان اجازه دهید هر ساعتی که بدنتان می خواهد از خواب بیدار شوید، به جای اینکه زنگ ساعت شما را زودتر از تمایل بدن، از خواب بیدار کند.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۳دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۲۶دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۲۵دیدگاه

ارسال دیدگاه