برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه های بدنسازی

تبلیغات

فهرست مطالب

انبار چربی در بدن

وجود قند و چربی در یک غذا در حالتی که لوزالمعده نتواند به طور کامل به فعالیت خود ادامه دهد، سبب اضافه وزن در انسان می شود.
در واقع، به جای این که قندها به طور اعم مورد بررسی قرار گیرند، باید قندهای بد، از قندهای خوب تمیز داده شوند. زیرا بیشتر کیفیت قندها است که سبب تولید ذخیره چربی یعنی اضافه وزن می شود، نه فقط به علت وجود کمیت آنها در بدن البته این مورد تا حالا به خوبی مشخص شده است. ولی آنچه که احتمالا، تا کنون شناخته نشده است، عدم آگاهی به مکانیزم علمی این پدیده و نیز عدم شناخت روش است که در اصول مربوط به کیفیت مخصوص تغذیه تشریح می شود.

این روش به ما امکان آن را می دهد که وزن خود را در یک حالت متعادل حفظ نماییم مثلا اگر وزن یک نفر (مرد) ۸۷ کیلو باشد، ولی با توجه به بلندی قد، وزن مطلوب او می بایست ۷۲ کیلو باشد، پس این شخص ۱۵ کیلو اضافه وزن دارد.

بعضی از افراد خیلی تنومند بوده و یک وزن فوق طبیعی دارند، ولی این حالت خیلی زیاد نیست، در هر صورت این بدین معنی نیست که مواردی این چنین را دلیل این بدانیم که این متد جدید تغذیه، روش موثری نیست، بلکه برعکس خیلی هم مفید می باشد.
در عصر ما، وزن بدن عده ای از افراد در سنین ۲۰ تا ۲۵ سالگی تا اندازه ای در حد مطلوب قرار می گیرد. ولی کم کم، بدون آنکه توجه ای به آن شود وزن بدن آنها رو به افزایش می رود.

علت این افزایش ظاهرا برای همه، تقریبا یکی است یعنی: کمی محرک و تغییر رژیم غذایی.

اولین تغییر آشکار در رژیم غذایی افراد، غالبا پس از ازدواج و توسعه زندگی اجتماعی آنها صورت می گیرد که برای بانوان مادر شدن مفید می باشد، هم چنین تغییر رژیم غذایی آنها می توان عامل شود. اما، عادت جدید در رژیم غذایی که در چارچوب زندگی حرفه ای و اجتماعی افراد بوجود آمده است در بیشتر شدن حد (بلندی قد) اثر دارد. اکنون، برای رهایی از چندین کیلو اضافه وزن بدن حالت تکنیکی این پدیده دقیقا مورد توجه قرار داده می شود.
اساس روش جدید تغذیه مبتنی بر این است که، در اکثر حالات از آمیختن چربی ها با قندهای بد اجتناب گردد، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی چربی های خوب و بی ضرر بیشتر مصرف شود. همچنین چربی ها را همراه با سبزیجات مختلف مخصوصا با فیبرها مورد مصرف قرار گیرند.

چند نمونه از غذاهایی که در آن قند”بد” وجود ندارد، ارئه می شود:

شماره (۱)

محتوی چربی خوب+پروتئین (ساردین)
محتوی چربی+ فیبرها (املت قارچ)
محتوی فیبرها (سالاد کاهو)
محتوی چربی+پروتئین (پنیر)

شماره (۲)

محتوی فیبرها (سبزیجات و میوه های خام)
محتوی چربی+ پروتئین+فیبرها (ژیگوی لوبیا سبز)
محتوی فیبرها (سالاد کاهو verte)

شماره (۳)

محتوی فیبرها (سالاد گوجه فرنگی)
محتوی چربی خوب+ پروتئین+فیبرها
محتوی فیبرها (سالاد کاهو)
محتوی +پروتئین (پنیر)
هیچ یک از این سه نوع غذا دارای قندهای بد نیستند. بدیهی است، برای این که خوردن این غذاها مطابق متد جدید باشد، نباید آنها را با نان خورد.
چنانچه پنیر از نوع پنیرهای سفید باشد، هیچگونه شهدی نباید به آن اضافه شود. (مگر این که بخواهند پنیر را شیرین کرده و مانند دارو مصرف کنند).

یادآوری

چون بعضی از پنیرها دارای مواد قندی هستند، بهتر است پنیری انتخاب شود که زود آب آن را کاملا گرفته باشند، به این ترتیب ماده قندی لاکتوز که یکی از قندها است از پنیر خارج می شود. پنیر تازه که زود آب آن گرفته نشده است، محتوی مقداری لاکتوز است. اکنون چگونگی تکنیک کم شدن وزن بدن را مورد بررسی قرار می دهیم.
چنانچه یک غذا فاقد قند باشد، لوزالمعده انسولین ترشح نمی کند و در نتیجه چربی ذخیره در بدن ایجاد نمی شود. ولی چون بدن برای حفظ تعادل حیاتی خود و نگهداشتن حرارت بدن در ۳۷ درجه سانتی گراد، و نیز برای حرکت اندام ها، نیاز به مصرف انرژی دارد، از این رو بدن از چربی های ذخیره برای آزاد کردن انرژی لازم استفاده می کند.
به این ترتیب با یک تغذیه کاملا عادی نیز (شامل ویتامین ها، نمک های اسیدی و…) بدن چربی ذخیره را که سبب اضافه وزن می شود از خود کم می کند، و به عبارت دیگر بدن با یک شیوه خاص چربی هایی که از قبل در او انبار شده است می سوزاند. ولی نباید چنین نتیجه گیری کرد که اجرای اصول این روش غذایی انسان را برای همیشه از خوردن خوراکیهای نظیر شیرینی و غذاهای سرخ کرده و سایر قندها منع می کند.
قندهای”بد” را می توان جزیی از سایر غذاها دانست، به شرطی که ندرتا و همیشه جدا از چربی ها مصرف شوند. معذالک این نکته انحرافی در روش غذایی است که باید موقع تغذیه مورد توجه قرار گیرد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد