امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

۱۰ روش عضله سازی

اگر شما از آن جمله افرادی هستید که لاغر اندامید اما تلاش می کنید تا بدنتان عضله سازی کند ( مانند مایکل بی جردن ) و یا از افراد لاغر اندامی نیستید و فقط دوست دارید که بدنتان عضله ای شود (مانند کریس پرات)، انتخاب راه درست عضله سازی یک چالش بزرگ به حساب می آید. اما به این معنا نیست که امری پیچیده و سخت است. در این مقاله سعی شده است که به ۱۰ روش عضله سازی اشاره شود.

از آن جایی که شما قرار است هر کاری را برای رسیدن به هدفتان انجام دهید بنابراین با انتخاب یک رژیم غذایی صحیح، تعادلی بین کالری ها، مواد مغذی و سبک زندگیتان ایجاد می کنید که این موارد باعث می شود شما قوی تر عمل کنید.

  • سوخت پروتئینی

سعی کنید در مورد غذاهایی که در حال حاضر می خورید مطالعه ای داشته باشد (می توانید با مطالعه ی برچسب هر غذا این کار را انجام دهید) چرا که با این کار به میزان کالری دریافتی بدن خود پی می برید. سپس عدد ۵۰۰ را به عدد به دست آمده اضافه کنید و هر روز مقداری از آن کالری ها را مصرف کنید. به ازای هر نیم کیلو از وزن بدنتان ۱ گرم پروتئین را در هر روز بخورید زیرا احتمالا شما هر روز به میزان لازم پروتئین مصرف نمی کنید.

  • مرتبا غذا بخورید.

شما باید در طول روز بین ۵ تا ۶ وعده ی غذایی کوچک بخورید، مخصوصا اگر آدم های بد غذایی هستید. هر چه مواد مغذی مانند پروتئین و کربوهیدرات های کافی به بدنتان برسد در مقابل کالری کافی برای ساخت ماهیچه را خواهید داشت و متابولیسم بدن را افزایش می دهد که تمام این ها باعث از بین رفتن چربی و افزایش ماهیچه ها می شوند.

  • نوشیدنی های بیشتری مصرفی کنید.

یک ساعت قبل از تمرین غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات بخورید و تمرین خود را با مصرف مواد مغذی شروع کنید. می توانید نوشیدنی حاوی پروتئین و کربوهیدرات بنوشید به این صورت که برای هر ۲ گرم کربوهیدرات ۱ گرم پروتئین را مخلوط کنید و مرتبا در طول تمرین مصرف کنید. چه باور کنید و چه باور نکنید هر غذایی که بعد از تمرین مصرف کنید هیچ سودی نخواهد داشت چرا که عمل هضم آن در آن زمان به سختی صورت می گیرد.

  • بر روی کل بدنتان تمرکز کنید.

آیا مطمئن نیستید که در هر بار تمرین باید کل بدنتان را درگیر کنید و یا در هر بار تمرین کردن یک قسمتی از آن را به کار بگیرید؟ در پاسخ به چنین ابهامی، بهتر است بگوییم که چه کل بدن و چه هر قسمتی از بدن را در هر بار تمرین به کار بگیرید در کل نتایج خوبی به دست خواهید آورد و هر کدام دارای مزیت های خودشان هستند. اما هر چه باشد بهتر از این است که تنها در یک جلسه گروهی از ماهیچه ها را به کار بگیرید.

  • به اندازه ی کافی استراحت کنید.

بهترین زمان مناسب خوابیدن، بین ۷ تا ۸ ساعت در شب است. ممکن است یک یا دو شب در هفته را کمتر بخوابید ولی سعی کنید بیشتر از آن تکرار نشود. برای جلوگیری از انباشته شدن چربی در بدنتان سعی کنید که از هر گونه استرس و ناراحتی به دور باشید.

ادامه ۱۰ روش عضله سازی در شماره بعدی مجله

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۵

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه