6 برنامه ی رژیمی برای افزایش وزن (1)

۶ برنامه ی رژیمی برای افزایش وزن (۱)

آیا شما خیلی مشتاق هستید که وزن تان را اضافه کنید اما نمی توانید که حتی یک کبلوگرم
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+

رژیمی برای افزایش وزن

آیا شما خیلی مشتاق هستید که وزن تان را اضافه کنید اما نمی توانید که حتی یک کبلوگرم اضافه کنید؟ در زیر به مواردی اشاره شده است که طبق آن ها شما می توانید ماهیچه های خود را بزرگتر و ورزیده تر کنید و در عین حال اضافه وزن نیز داشته باشید.

اکثر ورزشکاران خیلی راغبند تا کمر باریک تری داشته باشند که معمولا برای رسیدن به این هدف رژیم های غذایی خاصی را دنبال می کنند. در مقابل این افراد، کسانی وجود دارند که دوست دارند وزن شان را بیشتر کنند و برخلاف تصور عموم این کار سخت می باشد. در بسیاری از موارد افرادی وجود دارند که تمرینات بسیاری را انجام می دهند اما غذای کافی نمی خورند تا بتوانند ماهیچه های خود را شکل دهند. اگر این موارد در مورد شما صدق می کند حتما موارد زیر را مطالعه کنید.

  • به دلیل اصلی دقت کنید.

طبق گفته ی تراویس استفان، موسس workoutbox: این مسئله بسیار ساده است. شما باید به میزان انرژی مصرفی روزانه ی خود و میزان غذایی که در هر روز می خورید دقت کنید و سعی کنید یک تعادلی بین آن ها ایجاد کنید. ممکن است غذاهای درستی را مصرف می کنید اما نه به اندازه ی کافی که موجب رشد و اضافه وزن شما شود. این کار نیاز به هیچ استراتژی خاصی ندارد. اگرچه که مکمل ها خوب هستند اما اگر غذای مناسب بخورید نیازی به استفاده از مکمل ها نخواهید داشت. اگر شما نسبت به آنچه که می خورید آگاه باشید مطمئنا شانس با شما یاری خواهد کرد. شما باید بر غذاهایی تمرکز کنید که هم از لحاظ کالری متناسب با بدن شما باشد و هم دارای مواد مغذی کافی باشند.

  • هر چیزی را به طور مداوم مصرف کنید.

اگر تمام جوانب بدنسازی و فیتنس را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که تداوم، کلید اصلی اضافه کردن وزن در هر اندازه ای که خواستید می باشد. به منظور انجام چنین کاری به بهترین شکل باید یک تمرین متناسب با رژیم غذایی خود که حاوی کالری، پروتئین، کربوهیدرات و چربی است را دنبال کنید. هر چقدر که شما بتوانید تداوم در بین این موارد ایجاد کنید شما یک جریان افزایش وزن ایده آلی را خواهید داشت. به عنوان مثال اگر شما یک سینه ی مرغ را به همراه دو تکه نان گندم و سبزیجات را در هر روز مصرف می کردید اکنون یک مقداری به سینه مرغ و نان مصرفی خود اضافه کنید. اگر شما تاثیرات این کار را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که چه موقع و در کجا غذاهای بیشتری را مصرف کنید.

  • آنچه که برای شما مناسب است را انجام دهید.

افراد مختلف اولویت های مختلفی نیز دارند و هر کدام به روش های مختلفی وزن خود را افزایش می دهند. جاستین کلین در این باره می گوید غذاهایی که شما مصرف می کنید می بایست بر اساس اولویت هایتان باشند. بعضی از افراد فقط با خوردن گوشت سفید وزن خود را اضافه می کنند در حالی که بعضی دیگر تنها به خوردن گوشت قرمز متکی هستند. چندین روش برای تهیه ی یک رژیم غذایی سالم وجود دارد اما همانطور که می دانید شما مجبور نیستید که از غذاها و مکمل هایی که از آن ها متنفر هستید استفاده کنید. اگر غذایی که مصرف می کنید کاملا مغذی باشد و به اندازه ی کافی کالری داشته باشد و در نهایت از خوردن آن لذت می برید پس مطمئنا آن را برای همیشه ادامه خواهید داد.

منبع: مجله بدنسازی بادی فول – شماره ۱۵

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۱۴دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۶۰۰دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۵دیدگاه

ارسال دیدگاه