برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

اهمیت استراحت

حتماً شما هم مثل هر بدنساز دیگری گاه گداری چنین چیزی را تجربه کرده اید که برنامه کاری و روزانه تان آنقدر فشرده شده که به اجبار دو یا سه جلسه تمرین متوالی را از دست داده اید. ولی با تعجب متوجه شده اید که عضلات شما نه تنها دچار کاهش حجم نشده بلکه به نظر می آید رشد هم کرده! دلیلش چیست؟ در این مواقع اهمیت استراحت و ریکاوری را متوجه میشوید.
روزهای غیر تمرین که با تغذیه مناسبی همراه باشد به شما امکان می دهد تا به طور کامل از جلسات قبلی تمرین ریکاوری شوید. همین مسئله در مورد تغذیه هم حقیقت دارد. خوب است که هر ۱۰ تا ۱۴ روز، یک روز آزادی بیشتری به خود بدهید، و علاوه بر رژیم معمول خود چیزهای بیشتری میل کنید، چیزهایی که کمتر مجاز به مصرف آن ها هستید مثل: بستنی، کیک، پیتزا، و حتی غذاهای سرخ کردنی. البته نباید حجم بالایی از این مواد را مصرف کنید و نباید در مصرف آن ها افراط کنید. بلکه مقدار کمی از هر یک را میل کنید، به عنوان مثال در وعده ناهار چند تکه پیتزا، مقداری بستنی در بین دو وعده غذایی و یا تکه استیک یا یک سیخ کباب تهیه شده از بخش های چرب تر گوشت. این نه تنها ضرر زیادی برایتان نخواهد داشت، بلکه می تواند به روند عضله سازی شما کمک هم بکند. البته، لازم است تا روز بعد کاملاً به رژیم تعیین شده خود بازگردید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد