برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

گفت­گو  صاحب الزمانی جوان پرتلاش پرورش اندام

 صاحب الزمانی هیچکس در تهران تلاش­ های ما را نمی­ بیند !

همه خواسته علیرضا صاحب­ الزمانی این است که مربیان و تلاش گران ورزش پرطرفدار پرورش ­اندام به حق واقعی خود برسند. او می­ گوید: چرا باید در پایان هر مسابقه و درست زمانی که دیگر هیچکس در سالن مسابقات نیست از تیم­ های برتر، مربیان و مدیران آن ها تجلیل شود و با این کار اشتباه ارزش کار آن ها کوچک شمرده شود. صاحب­ الزمانی به تازگی مسئولان هیأت بدنسازی و پرورش ­اندام تهران را تهدید کرده است که چنانچه در مسابقات ۴ اسفند این خواسته او انجام نشود، علیرغم میل باطنی­ اش کاری را خواهد کرد که باعث غافلگیری خیلی ­ها خواهد شد.

  • اقای صاحب الزمانی برای چندمین سال است که در مسابقات قهرمانی تهران با تیم لاماسیا حاضر می­ شوید؟

برای دوازدهمین سال است که در مسابقات پرورش ­اندام، بادی­ کلاسیک و فیزیک قهرمانی استان تهران حاضر می­ شویم و طی این سال ها هم تجربیات بسیار گرانبهایی را به دست آورده­ ایم.


  • تنها در مسابقات قهرمانی تهران شرکت می­ کنید؟

نه، در مسابقات حوزه ­ها نیز تیم­ های ما حضور قدرتمندی دارند که بهترین ­های آن ها در قالب یک تیم در مسابقات قهرمانی تهران شرکت می­ کنند.


  • چرا که در مسابقات قهرمانی باشگاه­ های کشور نیستید؟

 صاحب الزمانی :  ببینید واقعیتی را باید به شما بگویم که این واقعیت ممکن است برای برخی­ ها تلخ باشد و ما از هر نظر آمادگی حضور در مسابقات قهرمانی کشور را داریم، اما مسئولان و تصمیم­ گیرندگان هیأت استان تهران چنین اجازه­ ای را به ما نمی­ دهند.


  • تصمیم خطرناکی که می­ گویند شما اتخاذ کرده ­اید،چیست؟

ما با صراحت اعلام کرده­ ایم که چنانچه به خواسته ما در مسابقات ۴ اسفند ماه قهرمانی تهران توجه نداشته باشند، ما به جای تهران، از یک استان دیگر در رقابت­ های قهرمانی کشور حاضر خواهیم شد.


  • مگر خواسته شما چیست؟

ببینید، متأسفانه سال هاست که در پایان مسابقات مختلف و وقتی که دیگر هیچکس در سالن مسابقات نیست از تیم­ های برتر و مربیان آن ها تقدیر می­ شود که این مسأله به هیچ­ وجه ارزشمند و توجیه پذیر نیست.

ما می­ گوییم همین کار را به جای این که در پایان کار انجام دهید، در پایان هر رشته انجام دهید تا انگیزه مربیان و مدیران باشگاه ­ها صد چندان شود.


  • فکر می­ کنید چرا این اتفاق نمی­ افتد؟

راستش من هم نمی ­دانم. دوستان در طول مسابقات آنقدر مراسم تقدیر و تجلیل از افراد مختلف دارند که دیگر به اصل کاری­ ها نمی رسند. ما در هر مسابقه میلیون­ ها پول هزینه می­ کنیم. وقت می­ گذاریم و تلاش­ های طاقت فرسایی را انجام می­ دهیم که متأسفانه هیچکس آن ها را نمی­ بیند و یا این که نمی­ خواهد که ببیند.


  • چرا این خواسته به حق خود را به مسئولان هیأت تهران نگفته ­اید؟

 صاحب الزمانی : باور کنید بیش از ۱۰ بار تا به امروز این موضوع را به مسئولان هیأت تهران گفته ­ایم، اما نمی ­دانم چه دلیلی دارد که آن ها ترتیب اثر نمی ­دهند. اما امسال شرایط ما با همیشه فرق می­ کند، امسال چنانچه حرف ما شنیده نشود، ما این حق را برای خود قائل هستیم که از استان­ های دیگر در مسابقات قهرمانی کشور حاضر شویم.


  • کادر مربیان تیم شما را چه کسانی تشکیل داده ­اند؟

امسال لاماسیا این افتخار را دارد، که هدایت تیم­ های آن را مربیان با ارزشی چون یوسف کریمی، محمود ساوالان، محمود لاله­ گون و سید احمد حسینی بر عهده داشته باشند.


  • با تیم­ های کامل در رقابت­ های ۴ اسفند حاضر خواهید شد؟

بله، ما با بیش از ۶۰ ورزشکار و در قالب تیم­ هایی کامل و قدرتمند در رقابت های قهرمانی استان تهران حاضر خواهیم بود.


  • عملکرد تیم­ های شما در سال ۹۵ چگونه بود؟

خوشبختانه در مسابقات بهمن ماه سال گذشته ورزشکاران تیم لاماسیا در ۳ رشته بادی­ کلاسیک، پرورش ­اندام و فیزیک با اقتدار قهرمان رقابت­ های تیمی شدند.


  • مربیان شما در بین مربیان تیم­ های منتخب تهران چه جایگاهی دارند؟

 صاحب الزمانی : متأسفانه این همان انتقادی است که من همواره از مدیران هیأت تهران داشته و دارم. باید بگویم که انتخاب مربیان تیم ­های منتخب تهران بر اساس رابطه صورت می­ پذیرد و نه ضابطه­ ای. ما در تیم ملی که عصاره پرورش ­اندام ایران است تعدادی کمتر از انگشتان یک دست مربی داریم، حالا چگونه کادر فنی تیم تهران را بالغ بر ۹ نفر تشکیل می ­دهند که از دست همان سوالاتی است که باید از مسئولان هیأت تهران بپرسید.


  • در استان­ ها نیز شما فعالیت دارید؟

بله. ما در استان ­های البرز، کرمانشاه،شیراز، مازندران و … نیز فعالیت ­های خوبی داریم و همواره تیم های ما در آن استان ­ها در زمره تیم ­های مدعی هستند.


  • برای حضور در رقابت­ های این چنینی چقدر هزینه می­ کنید؟

ببینید، خیلی از تیم­ ها آمده ­اند و یک سال هزینه کرده ­اند و بعد رفته ­اند، اما ما در تمامی ادوار گذشته در مسابقات حضور پر رنگی داشته ­ایم و در هر دوره حضور هم چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می­ کنیم، اما این کارها هیچگاه با تشویق مسئولان همراه نبوده است. البته این را هم باید بگویم که دیگر ما به این نوع برخوردها عادت کرده ­ایم. باور کنید گاهی از اوقات ما برای حضور در سالن­ های برگزاری مسابقات هم با مشکل مواجه هستیم و نا مهربانی­­ های بسیاری را از سوی مسئولان برگزار کننده مسابقات تحمل می­ کنیم، اما به دلیل هدف مقدسی که داریم همه این نا مهربانی­ ها را به جان خریده و تحمل می­ کنیم.


  • نفرات برتر تیم­ های لاماسیا به چه مسابقاتی اعزام خواهند شد؟

 صاحب الزمانی :  ببینید برای تشکیلات ما حضور در مسابقات قهرمانی استان تهران در حقیقت یک صحنه انتخابات است، چرا که ما نفرات برتر خود در آن رقابت­ ها را طی ۲ ماه آینده به رقابت­ های فجیره امارات خواهیم فرستاد. مسابقاتی که طی روزهای ۲۸ لغایت ۳۰ فروردین ماه در فجیره امارات برگزار خواهد شد و برای حضور پر رنگ در آن مسابقات هم، هماهنگی ­های لازم را در امارات انجام داده ­ایم.


  • پیشنهادی برای مسئولان هیأت تهران دارید؟

 صاحب الزمانی :  اجازه بدهید من به جای پیشنهاد از عملکرد آن ها انتقاد کنم. چرا که مربیان تیم­ های تهران بدون هیچ کارنامه ای و بر اساس رابطه انتخاب می شوند و تهرانی ­ها برای این که دل کسی را نشکنند به هر کسی که می ­رسند سلامی کرده و از آن ها می­ خواهند که تیم هایشان را همراهی کنند.


  • نگاه شما به بدنسازان، چگونه نگاهی است؟

من اعتقاد داشته و دارم که بدنسازان در مقایسه با ورزشکاران سایر رشته­ های ورزشی ورزشکاران کم توقعی هستند که همواره برای کار خود نیز ارزش خاصی قائل هستند. باور کنید همه انتظار ورزشکاران ما در حد یک قدرشناسی مختصر، داشتن البسه متحدالشکل و انعکاس خوب رسانه­ ها از کار بزرگ آنهاست و ما نیز در همه این ایام سعی کرده­ ایم که خواسته­ های آن ها را اجابت نماییم.


  • با لاماسیا تا به امروز به چند درصد از موفقیت مورد نظر خود رسیده ­اید؟

اعتقاد داریم که نزدیک به ۷۰ درصد خواسته هایمان در طی این مدت تأمین شده و توانسته­ ایم به هدف­ های خود نزدیک و نزدیک ­تر شویم.


  • جای چه کسانی را در بدنسازی امروز خالی می­ بینید؟

جای اساتیدی چون محسن یزدانی، مهدی سیل سپور، احمد علی وردی، عباس عاقلی، محرم پناهی، فریدون حقی و …را امروز در فضای بدنسازی کشور خالی می­ بینیم.


  • هدف شما برای حضور در رقابت­ های ۴ اسفند فرهنگسرای بهمن چیست؟

 صاحب الزمانی : امید دارم امسال و در مسابقات پیش رو بتوانیم قدرت برتر خود را به رخ حریفان کشیده و باعث گرم­ تر شدن مسابقات شویم، چرا که برای ما فارغ از هر نتیجه­ ای که به دست می­ آوریم، هدف حضور همیشگی در مسابقات مختلف است که تفاوت ما را با دیگران نشان می­ دهد.

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی