ضرورت مصرف امگا – 3 – 6 – 9 برای بدنسازان

ضرورت مصرف امگا – ۳ – ۶ – ۹ برای بدنسازان

در تمامی ژورنال ­ها و سایت­ های تخصصی بدنسازی بارها این موضوع یادآور شده که مصرف چربی­ های
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

با توصیه­ های فوآد ابیاد؛ ستاره بدنسازی کانادا ( ضرورت مصرف امگا ها)

فوآد ابیاد، بدنساز حرفه ­ای کانادایی لبنانی تبار و یکی از ستاره­ های پرورش اندام حرفه­ ای می­باشد که در خصوص اهمیت مصرف امگا ۳و ۶ و ۹ توصیه هایی را در ادامه آورده است.

در تمامی ژورنال ­ها و سایت­ های تخصصی بدنسازی بارها این موضوع یادآور شده که مصرف چربی­ های سالم، بخش مهم  و ضروری رژیم غذایی بدنسازان محسوب می­شود. من نیز سعی می کنم ۲۰ درصد رژیم غذایی خود را از طریق چربی ­های سالم تأمین کنم و معمولا این درصد را با مصرف روغن زیتون، روغن نارگیل، امگا ۳ موجود در تخم مرغ، گردو و همچنین کپسول­ های ژلاتینی  امگا های ۳- ۶- ۹ وارد بدن می­کنم.

اصولاً بدن انسان توانایی تولید امگا ۳ را نداشته و رژیم های غذایی که اکثر مردم به آن پایبند هستند فاقد این نوع چربی بسیار مفید می ­باشد. بنابراین می­ بایست حتما متوسل به خرید مکمل غذایی امگا ۳ با کیفیت کمپانی­ های صاحب نام شد. جالب است بدانید هر وقت امگا ۳ بدنمان آن طور که باید و شاید تأمین نشده باشد، اما از آن طرف حتی مقادیر قابل قبول و بالای امگا ۶ را دریافت کرده باشیم، التهاب بدنمان به جای آن که کاهش پیدا کند افزایش پیدا خواهد نمود. من با مصرف روغن سرخ­ کردنی از جمله روغن ذرت و یا آفتاب گردان، امگا ۶ مورد نیاز بدنم را تأمین می­کنم. شما هم می­توانید با مصرف کپسول­ های ژلاتینی امگاهای ۳- ۶- ۹ به صورت روزانه اما در حد نرمال و استاندارد دریافت چربی های سالم را در بدن رقم بزنید.

به شما توصیه می­کنم که طبخ مواد غذایی­تان را با روغن زیتون بدون بو که شامل امگا ۹ می­ باشد انجام دهید، سعی کنید در هنگام خرید مکمل های غذایی امگا ۳- ۶- ۹ کمی بیشتر هزینه نموده و به سراغ کپسول ­های ژلاتینی کمپانی­ های معروف با تاریخ تولید جدید بروید و مطمئن باشید با ورود یک کپسول با کیفیت به بدن، سیستم کلی جسم به خوبی کار کرده و حتی ریکاوری عضلاتتان رقم خواهد خورد.

تاثیر روغن زیتون

یادتان باشد که امگا – ۶ در چربی حیوانات نیز وجود داشته و در رشد عضلانی مؤثر می­باشد. امگا- ۶ کمک شایانی در آزادسازی هورمون­ ها داشته و از طرفی دیگر، در عمللکرد مطلوب سیستم عصبی نقش مؤثری ایفا نموده و در پایان نیز در رشد سلولی حائز اهمیت خواهد بود. مقاله ­ای را در منبع معتبری خواندم مبنی بر این که التهاب مزمن می­تواند منجر به بیماری های قلبی و بسیاری دیگر از امراض طولانی مدت شود.

در مورد مصرف امگا – ۹ نیز باید بگویم که این روغن هم مانند امگا ۳ و ۶ برای یک بدنساز ضروری بوده و بدن آن را نمی­تواند تولید کند. مو و پوست بهترین بهره را از مصرف روغن – امگا- ۹ نصیب خود می­کنند و بهترین منبع امگا -۹ «روغن زیتون» می­ باشد که بسیار هم قابل دسترس است.

*

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه