برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مصاحبه با مالک باشگاه­ های زنجیره ­ای اکسیژن کویت

بدر بودای: می­خواهم در هر کشوری یک اکسیژن داشته باشم!

این روزها کمتر می­شود از طرفداران ورزش بدنسازی باشید و نام مجموعه اکسیژن را نشنیده باشید. باشگاه ­های اکسیژن حالا به عنوان یکی از سرشناس­ترین برندهای بدنسازی در جهان شناخته شده ­اند و پایگاه این برند در کشور همجوار یعنی کویت است.

اکسیژن این موفقیت را در کوتاه­ترین زمان ممکن بدست آورد و حالا آنقدر موفق است که سال گذشته ۳ نماینده حرفه ­ای این تیم در بین ۱۰ نفر برتر مسترالمپیا، بزرگ­ترین رویداد بدنسازی جهان دیده می­شود.

آن ها در چند سال گذشته بیش از ۲۰۰ مدال در مسابقاتی که به آن اعزام شده ­اند کسب کرده ­اند و این یک رکورد باورنکردنی محسوب می­شود. باشگاه ­های اکسیژن با بهره گیری از مدرن­ترین دستگاه ­ها و ادوات ورزشی و ساختمان­ های مدرن، فاز جدیدی را وارد صنعت بدنسازی کرده ­اند و همین موضوع باعث شده تا از بزرگ­ترین و افسانه ­ای­ ترین بدنسازان و مربیان در دور دست­ ترین نقاط جهان نتوانند دست رد به دعوت و حضور در این باشگاه خاورمیانه ­ای بزنند.

بدون تردید تمام این موفقی ت­ها با تکیه بر مدیریت و خلاقیت شخصی به نام بدر بودای حاصل شده است. مالک باشگاه ­های زنجیره ­ای اکسیژن به خوبی راه موفقیت را می­دانست و حالا تبدیل به یک شخص مهم و تأثیر گذار در بدنسازی و پرورش ­اندام سراسر جهان شده است.

به کمک سعید یکتا، یکی از مربیان ایرانی فعال در باشگاه اکسیژن گفت و گویی را با بدر بودای انجام دادیم. یکتا سال هاست در کویت زندگی می­کند و دوستی دیرینه­ ای نیز با بدر بودای دارد. بنابراین کمک شایانی در معرفی حال و هوای این ابر باشگاه ورزشی و گفت­­گو با بودای داشت. بدر بودای در این گفت­­گو از بارقه ایده اکسیژن، عوامل موفقیت و افتخارات چند سال اخیر تیمش می­گوید. این مصاحبه را از دست ندهید:

  • در یکی از مصاحبه ­ها اشاره کردید که در ابتدا تجارت خانوادگی داشتید و در این زمینه هم موفق بودید. بنابراین چطور شد که تصمیم گرفتید تجارت جدیدی را شروع کنید و وارد دنیای باشگاه داران و عضلانی­ ها شوید؟

من از ۲۰ سالگی وارد دنیای تجارت شدم، کارهای زیادی کردم و در اکثر آن ها نیز موفق بودم. اما از همان ابتدا هدفم داشتن یک باشگاه بدنسازی با امکانات ویژه و منحصر به فرد بود. بنابراین دست به کار شدم و رویاهایم را به واقعیت تبدیل کردم.

  • ایده اکسیژن از چه زمانی در ذهن شما شکل گرفت و چطور شد که این برند را خلق کردید؟

در سفرهایی که به اروپا و آمریکا داشتم، باشگاه­ های متعددی را بررسی کردم اما هیچ کدام از آن ها من را جذب نکرد. همان موقع در ذهنم تصمیم گرفتم یا وارد این کار نشوم یا کاری کنم که دیگران از من الگو برداری کنند و بی رقیب باشم. بنابراین با یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده و مدرن، وارد گود شدم و این اتفاق مهم را رقم زدم.

  • زمانی که اکسیژن تأسیس شد شاید کمتر کسی تصور می­کرد که این برند به یکی از بزرگ­ترین و مشهورترین نام­ها در جهان تبدیل شود. اما شما در مدت زمان کوتاهی اکسیژن را به تمام دنیا معرفی کردید و حالا همه می­خواهند عضوی از این خانواده بزرگ باشند. این امر چگونه اتفاق افتاد؟

ببینید جواب این سوال شما را خلاصه می­دهم. صداقت در کار، برنامه ریزی مدرن که منجر به پیشرفت شما و دیگر عوامل مجموعه می­شود و خدماتی که اکسیژن با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می­دهد دست به دست هم داده ­اند تا بتوانم به قدرت و صراحت به شما بگویم که ما در سطح جهان بی رقیب هستیم.

  • بیگ رامی در صحبت هایش همیشه اشاره می­کند که کاشف اصلی او شما بوده اید و به کمک شما او از یک زندگی بسیار ساده به یکی از حرفه ­ای­ ترین بدنسازان جهان تبدیل شده است. مطمئناً همه دوست دارند داستان این کشف بی ­نظیر را از زبان شما بشنوند.

رامی در بازار ماهی فروشان که اتفاقاً بازار پر رونقی هم هست با برادرانش مشغول به کار بود. من او را سال ها قبل دیدم و رامی تمایل داشت به حرفه مربیگری بپردازد. بنابراین او را استخدام کردم و بعد از مدتی متوجه شدم شکل بدن او عادی نیست و او دارای یک ژنتیک منحصر به فرد است. بنابراین با او کار کردم و بعد از مدتی تغییرات عجیبی در او مشاهده کردم. از همان زمان با او به شکل حرفه­ ای تمرین کرده و بیگ رامی حالا به این سطح از بدنسازی حرفه ­ای در جهان رسیده است.

  • اینطور به نظر می­رسد که تنها داشتن قهرمانی یا داشتن بدن تراشیده شرط عضویت در اکسیژن نیست. معیار انتخاب شما برای قرار گرفتن در خانواده اکسیژن چیست؟
  • تجربه به من ثابت کرده کسانی که علاقه دارند در اکسیژن کار کنند، باید در کنار بدن خوب و حرفه ­ای، اخلاقیات را هم رعایت کنند. این چنین ما می­توانیم یک هماهنگی برقرار کنیم و استحکام محکم­تری داشته باشیم.
  • گاهی این شایعه به وجود می ­آید که بدر بودای علاقه ­ای به همکاری با ایرانی­ ها ندارد. آیا این موضوع صحت دارد؟ آیا ممکن است روزی بدر بودای با بدنسازی و پرورش ­اندام ایران همکاری داشته باشد؟

این یک شایعه محض است. من با ایرانی­ ها یک رابطه خوب دارم و دوستان ایرانی خوبی هم دارم که در همین اکسیژن با من همکاری می­کنند. در ایران بدن­ های خوب و ژنتیک­ های عالی وجود دارد اما مشکلی که برای آن ها وجود دارد ویزاست و باعث می­شود تا آن ها پشت این سد بایستند و نتوانند در بسیاری از مسابقات شرکت کنند.

  • چندی پیش اتفاقی بین مسئولین IFBB و NPC افتاد و باعث شد این دو فدراسیون بزرگ و قدیمی از یکدیگر جدا شوند. نظر شما در این رابطه چیست. حتی خبری هم منتشر شد که ممکن است بدر بودای نماینده تشکیلات NPC در آسیا شود. تا چه اندازه این موضوع حقیقت دارد؟

این اتفاق باعث شد تا بالاخره ورزشکاران بتوانند در مسابقه­ ای که می­خواهند. شرکت کنند و پشت سلیقه ­ها نمانند. مگر یک بدنساز چند بار می­تواند در سال آماده باشد؟ مسائل دیگری هم درباره IFBB وجود دارد که در این مبحث نمی­ گنجد. اما ورزشکاران بدانند که با تسلط NPC به بدنسازی راه برای تمام بدنسازان باز است و آن ها می­توانند به صورت انفرادی در هر نقطه از جهان و با هر ملیتی بدون مسابقه انتخابی و از این قبیل داستان­ ها شرکت کنند و شانس خود را امتحان کنند. سال­ ها بدنسازانی بودند که بدن فوق العاده­ ای داشتند اما پشت خط تیم ملی به دلایلی می ­ماندند و هرگز به حق خود نمی­رسیدند.

  • اکسیژن در چند سال گذشته چند شعبه افتتاح و چه افتخاراتی کسب کرده است؟

در همین ۲ سال اخیر ما بیش از ۱۰۰ مدال طلا داشتیم. بیش از ۷۰ نقره، ۵۰ مدال برنز و ۳۰ کارت حرفه ­ای. اکسیژن ۵ شعبه در سطح کویت دارد و ششمی هم انشاءﷲ در اوایل سال جدید میلادی افتتاح خواهد شد.

  • بدر بودای هر روز برگ برنده جدیدی برای جامعه بدنسازی جهان دارد. او گاهی کریس کورمیر افسانه ­ای را به باشگاهش دعوت می­کند و گاهی هم تیم­ های مدال ­های موجود در مسابقات را از آن خودش می­کند. آیا او برنامه ویژه دیگری برای آینده دارد؟

بله می­خواهم در سراسر جهان حداقل یک باشگاه اکسیژن با همین امکانات تأسیس کنم.

  • نام بدر بودای حالا آنقدر بزرگ است که همه می­خواهند نصیحت یا پیشنهادی برای موفقیت در زندگی ایشان از او بشنوند. اگر کسی برای اطلاع از اینکه چگونه می­تواند زندگی بهتری داشته باشد به شما مراجعه کند، چگونه او را راهنمایی می­کنید؟

ابتدا به ورزشکاران توصیه می­کنم در کنار بدن خوب، اخلاقیات را هم رعایت کنند تا در سطح دنیا محبوب شوند و هیچ گاه مأیوس نشوند. دوم اینکه با هدف و برنامه ریزی زندگی کنند و از مشاوران موجه استفاده کنند و صداقت داشته باشند تا به آنچه سزاوارش هستند برسند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

3.6/5 – (8 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی