برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

کدام مکمل ارزان را بخریم ؟

پاسخ سه قهرمان حرفه ای به یک پرسش مهم

با کمترین پول چه مکملی بخرم؟

اگر قرار باشد مربی یک بدنساز جوان باشند که بودجه محدودی دارد و تنها می تواند مقدار پول بسیار کمی صرف مکمل ها کند. کدامیک از مکمل ها را به او توصیه می کنید؟ سه قهرمان حرفه ای به این پرسش پاسخ داده اند…

ایوان سنتوپانی: اولویت با سلامت گوارش

سؤال سختی است، چون می دانم پاسخ من چیزی نیست که بسیاری از شما دوست دارید بشنوید. می خواهم کمی در مورد اهمیت سلامتی و پیشگیری صحبت کنم و تأکید بر عملکرد بهینه بدن قبل از اینکه سراغ مکمل ها و محصولاتی بروید که برای افزایش کارایی طراحی شده اند، مثل ترکیبات انرژی زای قبل از تمرین. اولویت اصلی من سلامتی سیستم گوارش است همچنین چیزهایی که روی سلامتی کبد و دیگر ارگان های بدن اثر مثبت دارند. اگر این ارگان ها عملکرد خوبی نداشته باشند، بدن شما نمی تواند با بهترین ظرفیت خود کار کند، فارغ از اینکه چه تعداد از ترکیبات افزایش دهنده کارایی ورزشی را استفاده می کنید.

پیش از هر چیز، می خواهم شاهد باشم که فرد مذکور یک مولتی ویتامین و مینرال با کیفیت مصرف می کند، یک فرمول آنتی اکسیدان و فرمی از کوانیزم ۱۰Q که یوبیکوئینول نامیده می شود. به نظر من بهترین کاری که می توان برای کسی که تازه تمرین را شروع کرده انجام داد، این است که مصرف این ترکیبات برای او به یک عادت بدل تبدیل شود. وقتی در دبیرستان بودم، در فروشکاه عرضه مکمل های GNC کار می کردم. مردم محصولاتی را بر می گرداندند که در نتیجه می توانستم به رایگان به آنها را امتحان کنم و همچنین اغلب مواقع، محصولاتی داشتیم که شامل تخفیف بودند، در نتیجه می توانستم دامنه بسیار وسیعی از مکمل ها را تجربه کنم که برای اهداف مختلفی طراحی شده بودند. سال ها طول کشید تا به این درک برسم که قابل لمس ترین نتایج در پی مصرف ویتامین ها و مینرال ها به دست می آید. مصرف آنها باعث شد احساس بهتری داشته باشم، سالم تر باشم و در باشگاه هم عملکرد بهتری داشته باشم و در نهایت نتایج بهتری کسب کنم. در واقع گران ترین و پیچیده ترین مکمل ها نبود که برای من بهترین نتایج را داشت.

اگر فرض کنیم بدنساز جوان فرضی ما، مقدار کمی پول اضافی هم برایش باقی مانده باشد تا برای مکمل دیگری صرف کند، ترجیح می دهم برای یک نوشیدنی شامل کربوهیدرات و آمینواسیدها برای طول تمرین یا پس از آن صرف کند. این ترکیب بسیار پایه ای است ولی به خوبی جواب خود را در جهت تقویت ریکاوری پس داده. می توانید مقدار زیادی از آمینو اسیدهای ضروری و دکستروز را در حجم بالا با قیمت خوبی خریداری کنید. ریکاوری واقعاً جنبه ای است که حس می کنم اغلب بدنسازان توجه کافی به آن ندارند. یک دلیل بزرگ اینکه ترکیبات آنابولیک،کارایی مثبتی بر پیشرفت ورزشی دارند این حقیقت است که باعث تقویت ریکاوری می شوند، بنابراین هر چیزی که برای ما به عنوان بدنساز بتواند کارایی مشابه داشته باشد در مورد استراحت و مکمل ها می تواند فواید زیادی برایمان داشته باشد.

ویکتورمارتینز: اول وی

یک پروتئین وی خوب، مقدار پودر BCAA و یک پودر کربوهیدرات به شما امکان خواهد داد تا هر روز یک یا دو بار از چنین مکمل هایی استفاده کنید و علاوه بر این پس از تمام جلسات تمرین خود، نوشیدنی پروتئین خوبی مصرف کنید. یک چیز که در مورد یک فرد جوان برایم بی اهمیت است، هر ترکیب مکملی است که بتواند باعث تقویت سطح تستوسترون او شود. در این زمان از زندگی او، بدنش مقدار بسیار زیادی تستوسترون را بدون نیاز به پشتیبانی خاصی ترشح می کند. مکمل های دیگری هستند که می توانند مؤثر باشند از جمله محرک های نیتریک اکسید و مکمل های پیش از تمرین. ولی اگر بودجه کافی برای چنین مکمل هایی ندارید، نوشیدن یک فنجان قهوه قوی قبل از تمرین هم، می تواند به خوبی برایتان مؤثر باشد.

خوان مورل: غدا مهم تر از مکمل

قبلاً گفته ام و باز هم می گویم که من باور زیادی به مکمل ها ندارم! آنابولیک ترین ماده ای است که می توانید در اختیار بدن قرار دهید. ترجیح می دهم افراد بیشتر بودجه خود را صرف غدا کنند به جای مکمل ها. ولی اگر شما به تمام غدای مورد نیازتان دسترسی دارید و باز هم مقداری پول برایتان مانده که صرف مکمل ها کنید، آن وقت ترکیبات پایه ای هستند که می توانید مصرف کنید. یکی از آنها پروتئین وی است، که در واقع نوع پودر شده از همان پروتئینی است که در برخی غذاها یافت می شود و تنها کافی است با مایعی ترکیب کنید و بنوشید نوشیدنی های شامل پروتئین وی می تواند کمک کند تا نیاز پروتئین روز مره خود را تأمین کنید. اگر نتوانید بنشینید و تمام پروتئین مورد نیازتان را از غذاهای کامل دریافت کنید. کراتین هم مکملی است که برای بیش از ۲۰ سال در دسترس بوده و افراد بسیاری در نقاط مختلف دنیا با مصرف آن نتایج خوبی کسب کرده اند کراتین کمک می کند به شما برای اینکه کمی سخت تر و طولانی تر تمرین کنید و آب بیشتری را وارد سلول های عضلات خود کنید آخرین چیزی که شاید بخرم یک مکمل پیش از تمرین است. در حالت عادی، نیازی به تقویت کننده های این چنینی برای تمرین ندارم، ولی وقتی برای رقابتی تحت رژیم هستم، سطوح انرژی من شروع می کند به کاهش یافتن و یک نوشیدنی قبل از تمرین کمک زیادی می کند. همچنین می تواند برای کسی که از نظر بدنی فعالیت زیادی دارد و شغل فیزیکی دارد و نیاز به کمی انرژی بیشتر برای رفتن به باشگاه دارد، مفید باشد. تنها مراقب باشید با فاصله خیلی کم از خوابتان از آنها استفاده نکنید چرا که می تواند باعث شود تمام طول شب را بیدار بمانید!*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی