5 جایگزین مناسب برای چیپس سیب زمینی

۵ جایگزین مناسب برای چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی، یکی از پرمصرف ترین تنقلات دنیا بشمار می­آید که محبوبیت زیادی هم دارد. ولی متأسفانه
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
2+

چیپس سیب زمینی، یکی از پرمصرف ترین تنقلات دنیا بشمار می ­آید که محبوبیت زیادی هم دارد. ولی متأسفانه مثل نوعی مصیبت برای بدن شما بشمار می ­آید چون حاوی چربی، سدیم، و کالری زیاد و مضر است.

اما در سال های اخیر تلاش شده جایگزین های سالم تری برای آن عرضه شود؛ در ادامه پنج مورد از آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

۱-چیپس کینوا :

 از جهت تردی مشابه (چیپس سیب زمینی) است، ولی حاوی کالری و چربی های اشباع کمتری است در مقایسه با آن.

هشدار برای زمان خرید:

در صورت دسترسی به (چیپس کینوا) دقت کنید که ترکیب اصلی محصول مورد نظرتان، کینوا باشد. همچنین به یاد داشته باشید این چیپس، به اندازه دیگر مواردی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم، مغذی نیست.

۲-چیپس گیاهان ریشه ­ای :

این از جمله تنقلات فاقد غلات است که فواید گیاهانی که از آن تهیه شده را در اختیار شما می­گذارد. گیاهانی که معمولاً برای تهیه این نوع چیپس استفاده می­شود عبارتند از: چغندر، سیب زمینی شیرین، و هویج.

هشدار برای زمان خرید :

هنگام خرید گیاهان ریشه ­ای، دقت کنید که ریشه گیاه مذکور بعنوان ترکیب اصلی آن باشد و به دنبال انواع تنوری باشید، نه انواعی که در روغن سرخ شده.

۳-چیپس پروتئین وی :

این چیپس ها حاوی مقدار پروتئین زیادی هستند – حدود ۲۰ گرم در وعده – که آن ها را به گزینه خوبی برای زمان های مختلفی که علاقمند به مصرف تنقلات هستند بدل کرده، حتی برای پس از تمرین. همچنین حاوی کربوهیدرات کمی هستند و نسبتاً کم کالری.

هشدار برای زمان خرید:

این نوع چیپس ها در واقع پایه لبنی دارند، بنابراین اگر در برابر لبنیات حساسیت دارید و دچار عدم تحمیل لاکتوز هستید، باید از این گزینه صرف نظر کنید. و اگر تحت رژیم هستید طعم هایی را انتخاب کنید که حاوی نمک کمتری باشد.

۴-چیپس پروتئین نخود :

در صورت انتخاب طعم هایی مثل شیلی تند و پنیر ناچو، این چیپس های گیاهی فاقد گلوتن حاوی کربوهیدرات کم و فیبر زیادی هستند. بهترین خصوصیت اینکه، هر عدد از این چیپس حاوی یک گرم پروتئین است.

هشدار برای زمان خرید:

به یک وعده از این اکتفا کنید برای اینکه سدیم دریافتی خود را تحت کنترل حفظ کنید.

۵-چیپس حبوبات :

حبوبات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند – که کمک می­کنند سریع تر سیر شده و برای زمان طولانی سیر بمانید – از این رو ، این چیپس ها به رفع گرسنگی کمک کرده و باعث می­شوند وزن خود را تحت کنترل داشته باشید.

هشدار برای زمان خرید:

هر بار تنها یک وعده از این نوع چیپس را استفاده کنید، یعنی حدود ۱۰ عدد چیپس. و به دنبال محصولاتی باشید که حاوی حبوبات کامل باشد.

*

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۸دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۶دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۴۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۱دیدگاه

ارسال دیدگاه