برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۹ دلیل برای خوردن حبوبات

حبوبات به خاطر نفخ و گاز معده ای که ایجاد می کنند ممکن است برای بسیاری از مردم ناخوشایند باشد، اما این دلیل نمی شود که آنها را از رژیم خود حذف کنیم. متخصصان مصرف ۳ فنجان از این ماده را در هفته را توصیه می کنند، زیرا برای سلامتی بسیار مفید می باشند. هرچه بیشتر حبوبات بخورید کمتر احتمال دارد دچار شکم درد شوید. زیرا افرادی که حبوبات را به طور منظم می خورند نسبت به کسانی که هر از چند گاهی مصرف می کنند، کمتر دچار نفخ و گاز معده می شوند. در این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید چرا حبوبات برای سلامتی بدن مفید می باشند.

  • یک بسته حبوبات سرشار از فیبر می باشد

فیبر به بدن کمک می کند احساس سیری کند پس نیازی نیست در حالی که دستورالعمل های غذای رژیمی به زنان توصیه می شود در روز حدود ۲۵ گرم فیبر مصرف کنند. به طور متوسط زنان حدود ۱۲.۱ تا ۱۳.۸ گرم فیبر در روز مصرف می کنند. تنها نصف فنجان حبوبات حاوی تقریبا ۱۰ گرم فیبر است. فیبر موجود در این ماده حتی زمان پختن نیز از بین نمی رود.

فیبرها در تغذیه بدنسازی

  • حبوبات برای هضم غذا مفید می باشند

حبوبات؛ حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است. بنابراین آنها کار سیستم هضم با سرعت آرام را مضاعف می کنند. اول اینکه هضم آهسته به شما احساس سیری می دهد و دوم به جلوگیری از یبوست کمک می کند. حبوبات به اندازه ای که فکر می کنید برای گاز معده بد نیست.

تحقیقی در مجله تغذیه انجام شد که به اثرات لوبیا چیتی و لوبیا سیاه و سفید در دستگاه گوارش توجه کرد. شرکت کنندگان نصف فنجان از هر دو لوبیا هر روز در هفته ی اول خوردند. اگرچه کمتر از نصف گزارشات حاکی از نفخ در هفته ی اول بودند اما اکثر آنها اظهار کردند تا هفته ی سوم دیگر اثری از نفخ در آنها بوجود نیامد. این تحقیق به این نتیجه رسید “نگرانی افراد در مورد نفخ بیش از حد خوردن حبوبات اغراق آمیز است. ” کافی است زیاد آب بنوشید ، برای اینکه فیبر از دستگاه گوارش به راحتی حرکت کند آب بنوشید.

  • باعث تنظیم قند خون می شوند

به خاطر فیبر و پروتئین، کربوهیدرات های موجود در حبوبات با سرعت آهسته تر در طول زمان بیشتر جذب می شوند، که به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند. تحقیقات مرکز پزشکی نشان داده که افراد دارای دیابت نوع ۲ که یک فنجان حبوبات روزانه ۳ هفته مصرف کردند قادر به ثابت نگه داشتن قند و فشار خون خود بوده اند.

  • حبوبات می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

سطح بالای کلسترول LDL (نوع بد کلسترول) می تواند به دیواره های رگ های خونی بچسبد و باعث التهاب و ایجاد پلاک شود. سیستم قلبی عروقی سالم به چیزی که می خورید بستگی دارد. حبوبات؛ چربی پایینی دارند که می توانید آن را در رژیم خود داشته باشید. فیبر محلول در حبوبات به کلسترول در دستگاه گوارش متصل می شود و از جذب آن در خون جلوگیری می کند.

  • حبوبات برای قلب مفید می باشند

رژیمی سرشار از حبوبات خبرهای خوبی برای قلب دارد. با هر ۱% کاهش از کلسترول خون حدود ۲% کاهش در خطر حمله قلبی وجود دارد. تحقیقات نشان داده رابطه ای بین مصرف فیبر و بیماری قلبی و عروقی وجود دارد. حبوبات منبع خوبی از پتاسیم و منیزیم می باشند. پتاسیم به طور طبیعی سدیم اضافی و آب را از سیستم شما خارج می کند که می تواند فشار خون را کاهش دهد. منیزیم نیز در عملکرد اعصاب و تنظیم فشار خون کمک کننده است.

  • حبوبات می تواند وزن بدن را کنترل کند

علاوه بر فیبر شکم پرکن، حبوبات سرشار از پروتئین و مواد مغذی دیگری هستند که ولع و اشتها را محدود می کنند. نصف فنجان حبوبات حاوی تقریبا ۸ گرم پروتئین است. ماهیت کم چرب حبوبات کاهش وزن را برای شما راحت تر می کند.

  • لوبیا سرشار از آهن است

فقر آهن شایع ترین کمبود ماده غذایی در بدن افراد بخصوص زنان است که منجر به آنمی می شود. زنان حدود ۱۸ میلی گرم در روز به آهن نیاز دارند. نصف فنجان عدس پخته ۳.۳ گرم آهن دارد. برای جذب آهن بیشتر توصیه می شود حبوبات را با غذاهای دارای ویتامین C بالا مثل فلفل، کلم بروکلی، گوجه و مرکبات مصرف کنید.

  • حبوبات منبع مناسبی از ویتامین های B می باشند

در بسیاری از گونه های حبوبات؛ تیامین، نیاسین، ریبوفلاومین و ویتامین B6 و فولات ویتامین های B را پیدا می کنید که به تبدیل غذا به انرژی، افزایش کلسترول خوب بدن و کاهش التهاب کمک می کنند. تحقیقات نشان داده B6 و فولات برای تقلیل خطر بیماری های قلبی و عروقی نیز موثر می باشند.

  • حبوبات ممکن است خطر سرطان را کاهش دهند

لوبیاها سرشار از آنتی اکسیدان می باشند که در برابر رادیکال های آزاد، بدن را محافظت می کنند. این رادیکال ها به سلول ها آسیب می رسانند و موجب سرطان می شوند. زنانی که دو بار در هفته لوبیا یا عدس می خورند بعید است دچار سرطان سینه شوند. همچنین تحقیقات نشان داده زنانی که چهار یا چند وعده در هفته حبوبات مصرف می کنند احتمال بسیار کمتری دارد که دچار سرطان روده بزرگ شوند.

منبع : health.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی