کند شدن متابولیسم با 6 اشتباه صبحگاهی

کند شدن متابولیسم با ۶ اشتباه صبحگاهی

سوخت وساز بدن شما متشکل از یک گروه فرآیندهای شیمیایی است و عملکرد آن، تبدیل مواد مغذی به
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

سوخت و ساز و متابولیسم بدن شما متشکل از یک گروه فرآیندهای شیمیایی است و عملکرد آن، تبدیل مواد مغذی به انرژی برای هر یک از اعضای بدن است.

سوخت و ساز و متابولیسم طبیعی بدن، قند خون را تنظیم می­ کند و مسئول کنترل وزن و حفظ سلامت قلب نیز هست. متابولیسم بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و با عواملی از قبیل سن، جنس، عادت­ های روزانه و جنبه­ های مختلف سلامتی تحت تاثیر قرار می­ گیرد. با این حال بسیاری از فرآیندهای که متابولیسم بدن را کند می­ کنند، نادیده گرفته می­ شوند و همین، دلیل ابتلا به افزایش وزن و مشکلات خاص سلامتی است:

بیدار شدن در صبح خیلی زود: یکی از رایج­ ترین اشباهاتی که متابولیسم، را کند می­کند، بیدار شدن خیلی زود در هنگام صبح است. کم خوابی خود عاملی برای افزایش وزن محسوب می­شود و شما حداقل باید ۷ ساعت خواب شبانه داشته باشید تا سوخت و ساز  بدن­تان را تنظیم شود.

ننوشیدن آب کافی: نوشیدن آب به مقادیر کافی در هنگام صبح عملکرد متابولیسم را در طول روز تحریک می­ کند بدن شما بعد از دریافت خواب کم آب است و عدم دریافت آب به اندازه کافی، عاملی برای کاهش متابولیسم و اضافه وزن است. نوشیدن آب گرم همراه با لیمو یک گزینه سالم برای آغاز روز است.

مصرف صبحانه ناسالم: مصرف مواد غذایی ناسالم در هنگام صبح و یا به کلی صرف نظر کردن از این معده، عملکرد سالم متابولیسم را تحت تاثیر قرار می­دهد. مصرف مواد غذایی سالم در عوض، منبع اصلی انرژی شما در کل روز محسوب می­شود. دریافت کافی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده، آنتی اکسیدان­ ها، فیبر، ویتامین ­ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب و اجتناب از قندهای تصفیه شده و ساده در هنگام صبح ضروری است.

 دیر صبحانه خوردن: برای جلوگیری از تولید بیش از اندازه هورمون­ های گرسنگی، سر ساعت  مشخص یک صبحانه سالم بخورید. این کار متابولیسم را افزایش می­دهد و توانایی بدن را برای سوختن کالری و تبدیل چربی­ ها و قندها به انرژی را تسریع می­کند.

نوشیدن قهوه شیرین: قهوه یکی از محبوب­ ترین نوشیدنی­ ها در هنگام صبح است و به شما در رفع حالت خواب ­آلودگی کمک می­کند. به رغم این مزایا، می­تواند متابولیسم را تحت تاثیر منفی قرار دهد. به خصوص زمانی که با شیر پر چرب، خامه و یا شکر مصرف شود. بهترین راه نوشیدن قهوه ساده بدون هیچ گونه افزودنی است.

استرس هنگام رفتن به محل کار: تحمل استرس، باعث افزایش هورمون کورتیزول،کاهش متابولیسم می­ شود. استرس در واقع یکی از عوامل اصلی ابتلا به اضافه وزن است.

*

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه