امتیاز دهید
اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

فهرست مطالب

بدنسازی در کنار کار

از زبان اریک فنخوزر؛ دارنده یکی از بهترین عضلات پا

نام: تریک فنخوزر

ملیت: آمریکا

سن: ۳۷ سال

قد: ۱۷۳ سانتیمتر

وزن در دوران رقابت: حدود ۱۰۰کیلوگرم

وزن در دوران حجم: حدود ۱۱۸ کیلوگرم

دریافت کارت حرفه ­ای: سال ۲۰۰۷

تعداد رقابت­ های حرفه ­ای : ۶ مسابقه

بهترین عنوان: پنجم نیویورک ۲۰۱۰

آخرین مسابقه: هفتم شیکاگو ۲۰۱

بارها از من سؤال شده که چطور به عنوان یک بدنساز حرفه ای فعالیت می کنم و همزمان یک شغل تمام وقت هم دارم.

بدنسازی در کنار کار روزمره

می­خواهم به شما پاسخش را بگویم: خودم هم در طول چند هفته گذشته همین سؤال را از خودم پرسیده ­ام. شغلم را عوض کرده ام. و باید بگویم، حالا کارم از قبل هم سخت تر شده! واقعاً هرگز نمی­ فهمیدم چرا افراد تنها به دلیل که شاغل هستند می­گویند نمی­توانند تمرین کنند، ولی حالا می دانم در شغل قبلی ­ام، ۵ صبح تا ۲ بعد از ظهر کار می­کردم. هر روز و با این حال برنامه تمرین منظمی داشتم. حالا که شغلم را عوض کرده­ ام، و در یک معدن زغال سنگ هستم، دریافتم که چرا افرادی که هر هفته شیفت های کاری مختلفی دارند، تمرین برایشان سخت تر است. من به احترام تمام افرادی که چنین کارهایی را برای سالهای متمادی انجام داده­اند کلاهم را برمی­دارم و تعظیم می کنم. مدت زیادی در معدن کار نکرده ام، ولی معدن چیان زیادی را دیده ام که واقعاً تمرین منظمی دارند می­بینم که برخی از آن ها مکمل های خود را همراهشان به داخل معدن و زیر زمین می آورند و در این مورد شکایتی هم ندارند. اگر ما می توانیم چنین کاری کنیم، پس هر کس دیگری هم می تواند.

من خوش شانس بوده ام که می­توانم با افراد زیادی کار کنم که همگی علاقه­ ای مشابهی با من نسبت به تمرین دارند ما شش روز در هفته کار می­کنیم و شیفیت کاری چرخش داریم، به این ترتیب که یک هفته شب کار می کنیم (۱۲ شب تا ۸ صبح)، یک هفته عصر (۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب) و یک هفته هم روز (۸ صبح تا ۴ بعدازظهر). کار در این شیفت های مختلف به این معنی است که باید در زمان های مختلفی تمرین کنم، در طول شیفت شب، پس از کار مستقیماً به باشگاه می­روم، که در واقع ۸ صبح خواهد بود. به این نتیجه رسیده­ام که این بهترین زمان برای من است، به این دلیل که شیفت شب مرا چندان اذیت نمی کند. البته از این حرف من برداشت اشتباه نکنید، بدون شک، بیدار ماندن در تمام طول شب و سپس رفتن سراغ تمرین دشوار است، ولی متوجه شده ام که برایم بهتر است به این دلیل که کمک می­کند تا پس  از آن خواب بهتری داشته باشم. در شیف عصر، صبح وقتی از خواب بیدار می­شوم، بچه ­هایم را به مدرسه می­برم، و مستقیماً به باشگاه می­روم، سپس به خانه برمی­گردم و برای کار آماده می­شوم کار عصر را چندان دوست ندارم به این دلیل که نمی توانم چندان کنار فرزندانم باشم. در شیفت های دیگر، وقت بیشتر در کنارشان هستم. در شیفت روز، پس از کار،یعنی ۴ بعدازظهر تمرین می کنم، مگر اینکه پسرم تمرین فوتبال داشته باشد، و در این صورت پس از تمرین او، به باشگاه می روم. در واقع اینکه تمرین منظمی داشته باشید نیاز به جدیت و فداکاری دارد، ولی مثل هر چیز دیگری در زندگی همانقدر که تلاش کنید، نتیجه می گیرید.

برنامه تمرین پای فرانخوزر

هفته اول

  حرکت               ست               تکرار

  جلو پا دستگاه               ۴               ۱۲

  لانچ               ۳               ۱۲

  پشت پا نشسته با دستگاه               ۴               ۱۲

  پرس پا               ۴               ۱۰

  پشت معکوس (بالا آوردن با انقباض همسترنیگ)               ۳               تا ناتوانی

  اسکوات با دستگاه اسمیت با فاصله زیاد بین پاها               ۳               ۱۲

هفته دوم

  حرکت               ست               تکرار

  اسکوات با هالتر               ۴               ۱۰

  پشت پا خوابیده با دستگاه               ۴               ۱۰

  جلو پا ماشین تکی               ۴               ۱۲

  پشت پا تکی با سیمکش               ۳               ۱۲

 اسکوات با دستگاه اسمیت با فاصله کم بین پاها               ۳               ۱۲

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه