فهرست مطالب

با باورهای غلط در مورد داشتن شکم شش تکه آشنا شوید.

اگر زمان کافی برای خلق شاهکار

شما هم جزو کسانی هستید که ساعت ها وقت خود را در باشگاه صرف انواع تمرینات برای داشتن شکم شش تکه می کنید اما هنوز نتیجه نگرفته اید، امکان دارد درگیر باورهای غلط نیز باشید! در این مطلب شما با چند باور غلط در مورد داشتن شکم شش تکه آشنا خواهید شد…

۲۵ شیوه مبارزه با چربی و توقف در ایستگاه شکم شش تکه

۱- به چربی سوز نیاز دارم

شاید استفاده از برخی از چربی سوزها در کنار ورزش و رژیم غذایی بتواند به کاهش چربی شکمی کمک کند اما نه به این معنی که به داشتن شکم شش تکه نیز کمک می کند! هر کسی می تواند بدون مصرف چربی سوز شکم شش تکه داشته باشد. شکم شش تکه ای که شما می خواهید، درون یک محلول معجزه آسا در بازار محبوس نیست، بلکه نیاز به یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی دارد، غذای سالم بخورید و البته صبور نیز باشید

۲- برای داشتن شش تکه فقط دراز و نشست انجام دهید

متأسفانه نمی توانید به راحتی و فقط با حرکت دراز و نشست لایه چربی که روی عضلات شکم است و اجازه نمی دهد. عضلات شش تکه شکم را ببینید، از بین ببرید این تمرینات فقط در فرم گرفتن و قوی شدن عضلات شکم مؤثرند.

۳- باید هر روز حرکات شکم انجام دهید

بدون شک برای داشتن شکم شش تکه و تراشیده نیاز به انجام حرکات شکم دارید، اما هر روز انجام دادن آن نقشی در رسیدن به هدف تان ندارد چرا که عضلات شکم نیز مانند دیگر عضلات به استراحت نیاز دارند. بنابراین بهتر است بر اساس برنامه و به طور متناوب عضلات بالایی و پایین شکم خود را پرورش دهید و زیاد آن ها را خسته نکنید.

۴- اصلاً کربوهیدرات نخورید.

کربوهیدرات نقش مهمی در افزایش چربی بدن دارد، اگر شما در مصرف آن زیاده روی کنید و آگاه نباشید کدام کربوهیدرات را نباید مصرف کنید. کربوهیدرات ها یکی از منابع اصلی سوخت بدن محسوب می شوند، خصوصاً در هنگام فعالیت ورزشی. بنابراین عدم مصرف کربوهیدرات صحیح نیست، بلکه انتخاب صحیح و آگاهانه آن بسیار مهم است.

۵- یکی از باورهای غلط بعضی افراد؛ مادرزاد شکم شش تکه دارند!

واقعیت این است که همانطور که ژنتیک نقشی در داشتن شکم شش تکه ندارد، هیچ کس هم به طور مادرزاد شکم شش تکه ندارد و تا به حال دیده نشده کسی با شکم شش تکه متولد شود! چنین شکم زیبایی مانند اثری هنری است که باید آن را خلق کنید. تنها راه رسیدن به آن با سخت کوشی، تغذیه مناسب و تمرین زیاد حاصل می شود و هیچ راه بهتری برای رسیدن به آن وجود ندارد.

۶- باید ساعت ها تمرین هوازی انجام دهید

نیازی نیست برای کات کردن بدن و یا داشتن شکم شش تکه هر روز تمرین هوازی انجام دهید! می توانید ۳ جلسه در هفته را به این تمرینات اختصاص دهید. یا اینکه از روش تمرینی که زمان کمتری نیاز دارد. ولی با شدت بالا انجام می شود را انتخاب کنید. منظور تمرینات اینتروال است. این روش راه حل خوبی برای سریع تر کردن روند کاهش چربی بدنی است.

۷- میانبر هایی برای داشتن شکم شش تکه وجود دارد

واقعیت این است که میانبری وجود ندارد! تغذیه مناسب، تمرینات منظم و با برنامه، سخت کوشی و صبور بودن راه حل شما است، نه داروهایی که با وعده معجزه تبلیغ می شوند.

باید سالم غذا بخورید و از مواد غذایی فرآوری شده دوری کنید. با رعایت تعادل مصرف بین پروتئین، کربو هیدرات و چربی های سالم از غذاهای کامل استفاده کنید، برنامه ورزشی شما باید شامل ورزش های هوازی و تمرینات مربوط به شکم باشد و در پایان، صبر داشته باشید  زیرا خلق یک شاهکار به زمان نیاز دارد

*

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه