فهرست مطالب

تغذیه سالم

یکی از عوامل پر خوری خوشمزه بودن غذاهاست البته منظور این است که غذا بایست حدی متعادل داشته باشد و پر از ویتامین و کالری های خوب باشد.

برای رسیدن به بدنی متناسب و دایمی بایستی استیل زندگی رو برای همیشه عوض کرد متاسفانه ما ایرانیها غذاهامون خوشمزه و چربی ساز هست نون سفید برنج سفید و روغن زیاد، سرخ کردن زیاد، شب نخوابی نداشتن تبلیغات علیه غذاهای مضر و …

در زیر چند تغذیه سالم را معرفی می کنیم:

(ماهی خال مخالی ، mackerel با ۱۰۰ گرم برنج قهوه ای با ۱۰۰ گرم سبزیجات پخته ۴۰۰ کالری داره به همراه مقدار زیادی omega 3

یک لیوان اب با ۱ اب پرتقال و نصف لیمو و کمی یخ پر از ویتامین C و بدن رو مقاوم میکنه در برار سرما خوردگی و سرعت چربی سوزی رو زیاد میکنه

یکی از مسائل مهم بعد از تمرین ریکاوری هست، ریکاوری یعنی استراحت و بازیابی به فارسی و تاثیر بزرگی در دستاوردهای تناسب اندام و هر ورزشی دارد. خیلی از ورزشکارها به این نکات توجه نمیکنند.

  1. هر ماهیچه بعد از تمرین بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت دارد تا پارگی های بین عضلات ترمیم شود
  2. بعد از تمرین ۵ تا ۱۰ دقیقه حرکات کششی نیاز است.
  3. خوردن آب
  4. مصرف پروتئین و کربوهیدرات تا ۱ ساعت بیشتر بعد تمرین طول نکشد.
  5. ماساژ بدن و دوش آب سرد
  6. خواب خوب
  7. بیشتر ا حد تمرین نکنید

پنیر کم چرب ۳۵ گرم سینه مرغ ۸۰ گرم با یک دونه نان سبوس دار به همراه سبزیجات با ۳۰۰ کالری یک وعده غذا ۱۰۰ درصد کامل از نظر غذایی روغن ها به ترتیب کیفیت بالا و مضرات کمتر برای پختن غذا

  1. روغن فندق
  2. روغن زیتون
  3. روغن بذر کتان
  4. روغن آوکادو
  5. روغن بادام
  6. روغن کانولا
  7. روغن زردآلو
  8. روغن آفتابگردان
  9. روغن پسته
  10. روغن بادام زمینی

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه